اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ویتامین‌ها ریزمغذی‌هایی هستند که بدن برای انجام یکسری فعالیت‌های طبیعی به آن‌ها نیاز دارد و لازم است از طریق مواد غذایی وارد بدن شوند. اما کمبود آن‌ها چه نشانه‌هایی دارد؟
پرستو ۳۴ ساله گفت: محسن تحت تأثیر مصرف مواد مخدر حالت طبیعی نداشت. او دست و پایم را با طناب بست و بشدت کتکم زد. در مدتی که مرا حبس کرده بود، اجازه نمی‌داد از خانه‌اش بیرون بروم. او ۳ شبانه‌روز مرا شکنجه کرد تا اینکه برای نجات جانم قمه‌ای را که زیر تختخوابش پنهان کرده بود، پیدا کردم و در یک لحظه از فرصت استفاده کردم .
مطالعات علمی نشان می‌دهند مواد آرایشی می‌توانند باعث آکنه شوند یا آکنه‌های موجود را بدتر کنند. هرچند به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما می‌دانیم که دلیل این اتفاق این است که باقیمانده مواد آرایشی، منافذ پوست را مسدود کرده و جلوی ترشح چربی‌های طبیعی پوست را می‌گیرد.
دکتر غزاله اسلامیان یادآور شد:پروبیوتیک‌ها به شکل مکمل‌های غذایی یا به طور طبیعی در برخی مواد غذایی وجود دارند که مواد غذایی تخمیری شامل کفیر، ماست، ترشی‌های تخمیری، کیمچی، پنیرهای پروبیوتیک و چای تخمیری از آن جمله هستند.
میوه‌ها به خاطر طعم طبیعی شیرین و رنگ‌های درخشان و همچنین مواد مغذی که دارند مورد علاقۀ ما هستند. در واقع، برخی از مواد مغذی که خیلی از مردم دنیا کمتر مصرف می‌کنند، مانند پتاسیم و ویتامین C در بسیاری از میوه‌ها یافت می‌شود.
یکی از مشکلات مواد غذایی تازه و طبیعی این است که به راحتی خراب و فاسد می شوند. غذاهایی که برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند، غذاهایی هستند که رطوبت کمی دارند و به دما حساس نیستند. منبع: تبیان
نعناع معروف‌ترین سبزی بهاری است. این گیاه مفید حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام رزمارینیک اسید است که می‌تواند علائم آلرژی فصلی را تسکین دهد. منتول موجود در آن یک ضد احتقان طبیعی است و همچنین قادر است ناراحتی‌های معده را بهبود ببخشد.
با استفاده از مواد طبیعی و غنی از مواد مغذی، می‌توانید دسر‌هایی درست کنید که خوشمزه و مفید هستند.
چال گونه بسیار محبوب بود و تصور می‌شد برای کسانی هم که به طور طبیعی چال گونه ندارند، راهی برای برخورداری از آن وجود دارد. در سال ۱۹۶۳ ایزابلا گیلبرت دستگاه چال گونه ساز را اختراع کرد که از یک فنر و دو گلوله تشکیل شده بود که به گونه‌ها فشار می‌آوردند. این دستگاه البته بی فایده بود.
گلودرد استرپتوکوکی یک بیماری بسیار دردناک و البته همراه با تب است. طول دوره این بیماری اغلب بیشتر از یک هفته است و به تنهایی می‌تواند باعث عفونت گوش یا حتی تب روماتیسمی شود و ارگان‌های مهم بدن را هدف قرار دهد. یک راه طبیعی برای مقابله با گلودرد استرپتوکوکی، غرغره کردن سرکه سیب رقیق شده در یک لیوان آب گرم است. یک تا ۳ قاشق چای‌خوری سرکه در هر ۸ اونس آب و غرغره کردن آن در طول روز برای از بین بردن این گلودرد مفید است.
با استفاده از ماسک‌های خانگی شما نه‌تن‌ها پوست صورتتان را با موادی که زیباتر و جوان‌ترتان می‌کنند ماساژ می‌دهید و حس و حال خوبی پیدا می‌کنید، بلکه می‌دانید دقیقاً در ماسک شما چه مواد و عناصری وجود دارد و خیالتان راحت است.
فرقی نمی‌کند از چه موادی برای ماسک خانگی‌تان استفاده می‌کنید؛ به هر صورت باید ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان تست کنید؛ چون هر کسی پوست خاص خودش را دارد و ممکن است مواد مختلف روی پوست افراد واکنش‌های متفاوتی نشان بدهند.
برخی مواد طبیعی خانگی هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان رقیق کننده خون استفاده کرد.
عضو شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان مرغ تخم گذار درباره چگونگی شناسایی تخم مرغ‌های زرده طلا شیمیایی و طبیعی توضیح داد: تخم مرغ‌هایی که زرده آن‌ها به رنگ قرمز نزدیک است تا زردی شفاف در واقع با خوراک‌های شیمیایی تولید شده‌اند.
متهم گفت: روز حادثه بدلیل استعمال مواد مخدر حالت طبیعی نداشتم وقتی نوزادم شروع به گریه کرد عصبانی شدم و وی را مورد ضرب و شتم قرارداده و سپس خفه‌اش کردم.
برای چاق شدن سریع صورت هر شب قبل از خواب ۲ قاشق غذاخوری شیر خشک را با ۱ قاشق مرباخوری عسل و ۱ لیوان شیر ترکیب کنید و بخورید. شیر خشک سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و در آبرسانی به پوست صورت نقش موثری دارد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، مصرف عسل و شیر هم در چاق شدن صورت موثر است.
شاویت توضیح داد: «چیزی که دیدیم این است که اسید گلیوکسیلیک می‌تواند جذب پوست شود و وقتی وارد جریان خون شد می‌تواند به اگزالات [مولکول‌های کوچکی که توانایی تشکیل بلور دارند]متابولیزه شود، سپس به کلیه‌ها رفته و باعث آسیب شود. اگزالات یک مولکول طبیعی است که مقادیر بیش از اندازه آن می‌تواند باعث نارسایی کلیه شود.»
با افزودن مواد طبیعی به مراقبت از پوست خود، بهترین‌ها را از هر دو دریافت می‌کنیم. آن‌ها برای پوست و محیط زیست بی خطر هستند و همچنین فاقد هرگونه مواد شیمیایی هستند و زیبایی و طراوت را به پوست ما می‌بخشند!
تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که ساختار ناخن از ماده‌ای به نام کراتین و مویرگ‌های اپیدرمی تشکیل می‌شود. ناخن‌ها برای رشد خود به مقدار کافی ویتامین آ، ب، ث، ای، آمینواسید‌ها و مواد معدنی نیاز دارند.
سرفه‌های گاه به گاه، طبیعی هستند و به خارج شدن مواد و ترشحات از ریه‌ها کمک کرده و مانع بروز عفونت می‌شوند، اما سرفه‌ای که هفته‌ها باقی بماند در نتیجه یک مشکل زمینه‌ای است.
عسل یک غذای طبیعی بسیار کامل و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که خواص و فواید زیادی دارد و در طول تاریخ در میان مردم بسیار شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. حقیقت این است که این شیرین کننده طبیعی خواص بی شماری دارد؛ از تسکین گلودرد گرفته تا التیام زخم‌ها یا سوختگی‌های مختلف را می‌تواند درمان کند.
مصرف پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس‌های مختلف و مواد معدنی است که به سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و منجر به کاهش وزن طبیعی می‌شود. پیاز دارای آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی است که یکی از سلاح‌های عالی در برابر افزایش وزن است.
سرکه حاصل تخمیر میوه یا آب میوه‌ای است که حاوی ۵ تا ۱۰ درصد استیک اسید باشد. سرکه بیش از ۱۰۰۰۰ سال پیش به عنوان یک مایع ترش، جهت نگهداری مواد غذایی و ایجاد طعم در سس‌ها و اهداف دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکتهای دانش بنیانی که بتوانند مواد اولیه و محصولاتی را از گیاهان دارویی به تولید برسانند مورد حمایت قرار می گیرند.
یکی از دلایلی که ممکن است برخی از خوردن برخی میوه‌ها اجتناب کنند این است که می‌ترسند قند موجود در میوه بر سلامت آنان تاثیر منفی بگذارد. برخلاف شکر اضافه شده در غذا‌های بسیار فرآوری شده، قند موجود در میوه‌ها به طور طبیعی وجود دارد و دلیلی برای وسواس در مورد آن وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ