رئیس ستاد اربعین وزارت دفاع از استقرار ۴ دستگاه یخ ساز در منطقه مهران و خسروی برای خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس ستاد مرکزی اربعین ضمن تجلیل از خانواده شهدا در ستاد مرکزی اربعین گفت: پیداه روی زائرین در اربعین به نیابت از همه شهدا خواهد بود.
براساس اطلاعاتی که پیش از ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح Samah.haj.ir قرار گرفته است، با استناد به نظر وزارت بهداشت و مصوبه ستاد اربعین و با توجه به شرایط خاص گرمای هوا، شماری از بیماران از انجام پیاده‌روی اربعین منع شده‌اند.
سازمان حج و زیارت با نظر وزارت بهداشت و مصوبه ستاد مرکزی اربعین، بعضی بیماران را از سفر اربعین منع کرده است.
از اول صفر نمایندگان دستگاه‌ها در ستاد اربعین مستقر می‌شوند و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهند داشت.
رئیس ستاد اربعین حسینی، جواد تشکری را به عنوان سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تعیین کرد.
رئیس ستاد اربعین حسینی، جواد تشکری را به عنوان سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تعیین کرد.
سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس از بررسی برنامه ستاد اربعین در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و تاکید کرد: برای صدور گذرنامه زیارتی با مبلغ ۵۰ هزار تومان برنامه‌ریزی شده است.
ستاد اربعین شرکت ملی نفت ایران با دستور مدیرعامل این شرکت برای آمادگی حداکثری خدمت‌رسانی به زائران اربعین امسال تشکیل شد.
جلسه ستاد هماهنگی مراسم اربعین به ریاست وزیر ارتباطات و باحضور رؤسای شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و مسؤولان مرتبط این وزارتخانه برای ارایه خدمات باکیفیت و متنوع به زوار اربعین حسینی برگزار شد.
سومین نشست کمیته فرهنگی وآموزشی ستادمرکزی اربعین باحضورنماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت برگزار شد.
آیت الله نوری همدانی در پیامی، راهپیمایی اربعین را حفظ شعائر الهی برشمرد و از ستاد اربعین، وزارت کشور و همه نهادهای مردمی که در این مسیر تلاش کرده‌اند، تشکر کرد.
دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی از اعزام بیش از ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی مهران به نقاط مختلف کشور و عبور بیش از ۶۵ درصد از زائران از پایانه مرزی مهران خبر داد.
ستاد اربعین وزارت دفاع در پی دستور وزیر دفاع مبنی بر به کار گیری ظرفیت‌های این وزارتخانه، فعالیت‌ها را برای خدمات رسانی به زائران در گذرگاه‌های مرزی کشور عراق چند برابر کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی از ستاد اربعین انتقاد کرد و خواستار پاسخگویی این ستاد شد.
«تعداد زائران کربلا در این دوره به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته بود. با این حال باید پیش‌بینی‌های لازم توسط وزارت راه و وزارت کشور و به ویژه ستاد اربعین، صورت می‌گرفت. اما مشخصا آنچه این روز‌ها در مرز با آن مواجه هستیم نتیجه ازدحام جمعیت است.»
«تعداد زائران کربلا در این دوره به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته بود. با این حال باید پیش‌بینی‌های لازم توسط وزارت راه و وزارت کشور و به ویژه ستاد اربعین، صورت می‌گرفت. اما مشخصا آنچه این روز‌ها در مرز با آن مواجه هستیم نتیجه ازدحام جمعیت است.»
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: عزیزانی هم که در مسیر هستند تلاش کنند برنامه خود را تغییر دهند؛ صرفاً کسانی که در پایانه‌های مرزی هستند، تلاش می‌شود در ساعات آینده با مدیریت و کنترل اطمینان بخشی یا توجیه شوند که برگردند یا این که با شرایط اطمینان بخشی از مرز عبور داده شوند.
معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد اربعین وزارت دفاع از برپائی سه موکب در مناطق شلمچه، چذابه و مهران خبر داد.
در شرایطی که ظاهرا مقدمات برچیدن ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم می‌شود، این ستاد به ریاست رئیس جمهور تشکل جلسه داد و رئیسی گفت: «تزریق دوز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» ۲ موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریور ماه است. با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرت‌ها در روز‌های پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی از استقرار بازرسان این وزارتخانه در پایانه‌های مرزی، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافری کلانشهرها خبر داد.
میراحمدی در ادامه تاکید کرد: به جهت اینکه حفظ امنیت زائران ایرانی عتبات عالیات برایمان در اولویت است، لازم است هموطنان عزیز موقتا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه سلامت زائران اولویت اساسی است، گفت: وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر با ظرفیت و آمادگی کامل در صحنه و میدان عملیات حضور دارند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست را به عنوان رئیس ستاد اربعین منصوب کرد.
جلسه ستاد اربعین پیش از ظهر امروز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در وزارت کشور برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ