شاید شما هم شنیده باشید که لکه‌های سفید روی ناخن اغلب به دلیل کمبود کلسیم ایجاد می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز- معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به مشاهده لکه‌های آتش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، احتمال سرایت آتش به بخش ایرانی آن وجود دارد.
مواد غذایی که به بهبود رنگ پوست، کاهش لکه‌های تیره و افزایش درخشندگی و جوانی پوست کمک می‌کنند. این غذا‌ها معمولاً حاوی ویتامین C، ویتامین E و فیتوشیمیکال‌های مختلف هستند که به پوست انرژی و تغذیه می‌دهند.
به طور کلی لکه‌های حاصل از رسوب آب و مواد شوینده مانند صابون و مایع ظرفشویی می‌تواند زیبایی و برق شیرآلات از هر جنس و با هر نوع آبکاری را کاهش دهد.
خمیر دندان دارای مواد لایه‌بردار و پاک‌کننده است، همین‌طور نوشابه با داشتن اسید‌های قوی می‌تواند انواع لکه‌ها را پاک کند. ترکیب این دو ماده برای برطرف کردن لکه رنگ مو روی پوست مفید است.
رئیس هیأت عامل ایدرو گفت: ایدرو به دنبال آن است تا بر مناطق و لکه‌های مرزی کشور متمرکز شود تا ضمن ایجاد اشتغال، از مهاجرت جمعیت از این مناطق به دیگر نقاط جلوگیری کند.
آمونیاک دارای خاصیت شویندگی و پاک‌کنندگی هست و می‌تواند به‌راحتی لکه‌های روی پارچه و لباس را از بین ببرد. تمیز کردن یقه پیراهن مردانه به کمک آمونیاک به‌مراتب نسبت به موارد گفته شده در بالا، راحت‌تر هست.
شاید بار‌ها تجربه کرده باشید که وقتی وایتکس روی لباس سیاه لک ایجاد می‌کند، لکه‌ها به رنگ سفید یا صورتی دیده می‌شوند. حال باید دید که چگونه لکه وایتکس را از روی لباس مشکی پاک کنیم. این لکه‌ها به راحتی از روی لباس پاک نمی‌شوند و وایتکس به طور کلی رنگ پارچه را تغییر می‌دهد. به هر حال با استفاده از روش‌هایی ممکن است تا حدی رنگ لباس برگردد. یکی از این روش‌ها استفاده از الکل است که قبلاً نحوه پاک کردن لکه وایتکس روی لباس با الکل را شرح دادیم.
لکه‌های روی لب یا دهان و روی زبان، باید توسط پزشک بررسی شود. این لکه‌ها به‌ویژه در افراد سیگاری می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهان را برجسته کند. نگاهی به تغییرات پوستی توسط دندانپزشک معمولاً برای تصمیم‌گیری کافی است که آیا این موضوع مربوط به آفت و تبخال بی‌ضرر است یا یک تومور بدخیم.
لکه‌های خورشیدی پیچیده یا گروهی از لکه‌های خورشیدی می‌توانند منشاء رویداد‌های انفجاری مانند شعله‌های خورشیدی یا فوران جِرم از تاج خورشید (coronal mass ejections) – عامل ایجاد کننده توفان خورشیدی – باشند.
ماسک کیوی به کاهش لکه‌های صورت و تولید رنگدانه‌های تیره پوست کمک می‌کند. همچنین حاوی فلاونوئید‌هایی مانند کوئرستین است که فعالیت تیروزیناز را مهار می‌کند.
اندازه‌ لکه‌های خورشیدی ممکن است بزرگ‌تر از زمین باشد.
یک بیماری پوستی به نام acanthosis nigricans، شامل لکه‌های سیاه بر روی پوست می‌تواند نشان دهد مقاومت به انسولین وجود دارد.
دم وشق‌ها کوتاه است و یک دسته مو سیاه بر روی نوک گوش‌های آن‌ها قرار دارد. پنجه‌های بزرگی دارند که برای راه رفتن روی برف طراحی شده است. سیبیل‌های این حیوان نیز بلند است. زیر گردن آن‌ها نوار‌هایی مانند پایپون وجود دارد که معمولا مشکی بوده و رنگ این جانور قهوه‌ای مایل به طلایی یا بژ و یا سفید است. لکه‌های قهوه‌ای تیره به خصوص در پا‌های این حیوان نیز دیده می‌شود. روی شکم آن‌ها خز سفید وجود دارد که تمام امتداد سینه و شکم را گرفته است.
اخیرا تلسکوپ فضایی هابل، باب جدیدی برای بحث درباره سیاره زحل گشوده است. زمان‌هایی از سال زحلی و در حوالی اعتدال‌ها هستیم، زمانی که لکه‌های شعاعی مرموز، مانند پره‌های یک چرخ، در سراسر حلقه‌های سیاره ظاهر می‌شوند.
گاهی اوقات لکه‌های سفید یا رسوب «کرم مانند» روی زبان ظاهر می‌شود. به طور کلی، این پدیده به دلیل عفونت قارچی یا استرس مزمن است که منجر به رشد قارچ هایی می‌شود؛ قارچ‌هایی که به طور طبیعی در بدن زندگی می‌کنند.
مطالعه جدید نشان می‌دهد لکه‌های زرد کوچک در چشم می‌تواند نشانه اولیه دمانس یا زوال عقل باشد.
یک بسته مشکوک که روی آن لکه‌های روغنی بود در دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل کشف شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ناکامی در انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و لغو چندین ساعته پرواز ها را به عنوان جدیدترین ناکامی های بایدن برشمرد.
یکی از عوارض سیگار بر روی پوست به صورت ایجاد لکه‌های پوستی در قسمت‌های مختلف بدن خود را نشان می‌دهد. این مشکل بیشتر بر روی بازو‌ها و سینه دیده می‌شود.
اگر می‌خواهید هرچه زودتر از شر لکه‌های قرمز رنگ لبو خلاص شوید، این مطلب را بخوانید و به پاسخ سوال پرتکرار این روز‌ها یعنی «لکه رنگ لبو چطور پاک می‌شود» دست پیدا کنید و رنگ لبو را از روی لباس و مبلمان خود پاک کنید.
بر اساس اطلاعات ارزیابی زیست محیطی سد چمشیر، عملیات جبران پوشش گیاهی سد ناشی از عملیات پاک تراشی در قالب توسعه فضای سبز در مناطق دسترسی و همچنین تقویت پوشش لکه‌های بومی انجام شده است.
خوردن این تخم مرغ‌ها برای سلامت مشکلی ایجاد نمی‌کند و برخلاف باور رایج، این لکه‌ها اصلا نشان‌دهنده آلودگی یا مشکلات دیگر در تخم مرغ نیستند. در واقع، این تخم مرغ‌ها از نظر ارزش تغذیه‌ای هیچ تفاوتی با تخم‌مرغ‌های دیگر ندارند.
تیم تحقیقاتی دانشکده مهندسی فناوری‌های نوین دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی ایران موفق به ساخت نمونه صنعتی دستگاه جمع آوری لکه‌های نفتی از سطح آب شد.
پوست‌های چرب به شدت در معرض آکنه، جوش‌های سر سفید و جوش‌های سرسیاه قرار می‌گیرند و علائم آزاردهنده‌ای اعم از جای زخم، گودی یا لکه‌های تیره از خود به جای می‌گذارند که بر تمیزی و زیبایی پوست تاثیر می‌گذار است.
بوشهر- هر چند منشأ ورود آلودگی‌های نفتی به ساحل کنگان هنوز دقیق مشخص نشده ولی ارزیابی‌های اولیه بیانگر ورود آلودگی از شناورها و نفتکش‌ها است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ