آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ اولترا، در حال حاضر بهترین گوشی‌های پرچمدار اپل و سامسونگ هستند، اما این دو چه مزیت‌هایی بر یکدیگر دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویر منتشرشده در مورد سری آیفون ۱۵ نشان می‌دهند کناره‌های آیفون ۱۵ پرو گردتر از آیفون ۱۴ پرو است. همچنین آیفون ۱۵ پرو به‌جای مجهزبودن به قاب استیل، بدنه‌ای از جنس تیتانیومی خواهد داشت. در این صورت به‌جای ظاهری براق، ظاهری مات به آن می‌بخشد.
کانالیس لیستی از ۱۵ گوشی هوشمند را منتشر کرده است که در صدر آن، آیفون ۱۴ پرو مکس به‌چشم می‌خورد. پس از آیفون ۱۴ پرو مکس، به‌ترتیب آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ قرار دارند که از استقبال بالای کاربران از جدیدترین گوشی‌های اپل، به‌ویژه نسخه‌های گران‌قیمت آن‌ها خبر می‌دهد.
گفته می‌شود که آیفون ۱۶ پرو دارای صفحه نمایش ۶.۳ اینچی است در حالی که انتظار می‌رود پنل ۱۶ پرو مکس به ۶.۹ اینچ افزایش یابد. این مقادیر نشان دهنده افزایش ۰.۲ اینچی نسبت به نسل آیفون ۱۴ پرو است.
«آیفون ۱۴ پرو مکس» لبه‌های بسیار باریکی دارد، اما آیفون ۱۵ پرو مکس می‌تواند نازک‌ترین حاشیه‌ها را داشته باشد. سایت افشاگر «آیس یونیورس» که منبع این ادعا بود، اکنون به طور ضمنی ادعا کرده است که آیفون ۱۵ پرو مکس که برخی منابع می‌گویند به عنوان «آیفون ۱۵ اولترا» شناخته می‌شود، لبه‌های بسیار زیبایی خواهد داشت.
شایعات درباره آیفون ۱۵ پرومکس همچنان در فضای آنلاین جریان دارد. اکنون اخبار جدید حاکی از آن است که احتمالا آیفون ۱۵ نازک ترین لبه ها را میان دستگاه های این شرکت خواهد داشت.
یک افشاگر در توییتر می‌گوید ضخامت جزیره‌ی دوربین به ۳٫۷۸ میلی‌متر می‌رسد که تقریباً پنج درصد بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس است. قبلاً ادعا شده بود که برآمدگی جزیره‌ی دوربین کاهش پیدا می‌کند.
یک افشاگر در توییتر می‌گوید ضخامت جزیره‌ی دوربین به ۳٫۷۸ میلی‌متر می‌رسد که تقریباً پنج درصد بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس است. قبلاً ادعا شده بود که برآمدگی جزیره‌ی دوربین کاهش پیدا می‌کند.
آیفون ۱۴ پرو مکس در این تست توانست ۲۷ ساعت و ۴۴ دقیقه دوام بیاورد، درحالی‌که سامسونگ تا ۲۷ ساعت و ۶ دقیقه روشن ماند. اگرچه با اختلاف کمی روبه‌رو هستیم، اما باتری نماینده سامسونگ تقریباً ۷۰۰ میلی‌آمپر-ساعت حجیم‌تر است.
مشکل بزرگ در این خصوص آن است که سوختگی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس بیشتر حول ناحیه داینامیک آیلند مشاهده شده است. این ناحیه، همان حفره کوچکی است که در بالای صفحه نمایش این دو مدل قرار گرفته و دوربین سلفی و سایر حسگر‌های مربوط به فیس آیدی را در خود جای داده است.
طبق تحلیلی از شرکت تحقیقات بازاری «کانتر پوینت ریسرچ» تخمین زده می شود هزینه ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس ( گرانقیمت ترین سری جدید موبایل اپل)  از لحاظ مواد اولیه ۴۵۴ دلار است.
اپل قصد دارد روشنایی نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس را افزایش دهد. درحال‌حاضر، نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس می‌تواند به حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت دست پیدا کند.
در بنچمارک آنتوتو هم گلکسی S۲۳ اولترا از ردمجیک ۸ پرو شکست خورده است، اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که نماینده سامسونگ از نمایشگر با رزولوشن بالاتری بهره می‌برد که فشار بیشتری به GPU می‌آورد. بااین‌حال گلکسی اس ۲۳ اولترا توانسته است آیفون ۱۴ پرو مکس با چیپ A۱۶ Bionic را شکست دهد.
قبل از خانواده آی‌فون ۱۴، تفاوت‌های میان مدل‌های پرو و معمولی آی‌فون محسوس نبود و عمده تفاوت‌ها در قابلیت‌های عکاسی بود. اما از سال گذشته، اپل تغییر رویکرد داد و وجوه تمایز میان مدل‌های پرو و معمولی آی‌فون بیشتر شد. برای نمونه، آی‌فون ۱۴ پرو و آی‌فون ۱۴ پرو مکس، مجهز به پردازنده A ۱۶، بریدگی جزیره پویا (Dynamic Island) و نمایشگر پرو دیسپلی عرضه شد که در مدل‌های معمولی خبری از این‌ها نبود.
گلکسی زد فولد ۴ با پشت سر گذاشتن آیفون ۱۴ پرومکس در صدر رده‌بندی سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند از نظر دانلود قرار گرفت.
کاربران گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو اوایل دی‌ماه در شبکه‌های اجتماعی به چنین مشکلی اشاره کرده بودند، بااین‌حال، جزئیات دقیق مربوط به آن، ازجمله اینکه آیا اپل درحال‌حاضر مشکل را بررسی می‌کند یا اینکه این مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری است، در آن زمان ناشناخته بود. همچنین یکی از نیرو‌های پشتیبانی اپل اعلام کرده بود که این مشکل به درایور‌ها برمی‌گردد و به‌زودی آپدیتی برای آن منتشر خواهد شد.
علیرغم این که خانواده گوشی‌های آیفون ۱۴ اپل، به خصوص مدل‌های پرو و پرو مکس آن محصولات بسیار خوبی به شمار می‌روند؛ اما به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در نسل بعدی گوشی‌های پرچمدارش دست به تغییراتی بزرگ بزند!
اپل برای برطرف کردن باگی در آیفون ۱۴ پرو که به ایجاد خط های افقی در نمایشگر می شود، آپدیتی منتشر می کند.
روکش نقره‌ای آیفون ۱۵ پرو در رندرهای مفهومی فاش‌شده از این محصول ما را یاد آیفون ۶ می‌اندازد که البته این موضوع نکته‌ی بدی نیست زیرا گوشی مذکور یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها میان کاربران سرتاسر جهان بود.
شیائومی ۱۳ پرو موفق به کسب امتیاز ۱۳۲۳۸۷۳ در تست بنچمارک AnTuTu شده است. این رقم در مقایسه با امتیاز کسب شده توسط آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس حدودا ۲۰۰ هزار واحد بیش‌تر است.
فروش جدیدترین مدل گوشی هوشمند غول فناوری آمریکایی اپل یعنی آیفون ۱۴ در چین آغاز شد. مشتریان برای خرید مدل آیفون ۱۴ ساعت‌ها جلوتر در مقابل فروشگاه اپل در شهر گوانگژو صف کشیده اند. اما اتفاق جالبی که افتاده این است که کاربران چینی ظاهرا تصمیم گرفته‌اند گوشی گلکسی S۲۲ اولترا خود را بفروشند تا بتوانند یکی از دو مدل پرو از سری آیفون ۱۴ را خریداری کنند. این ادعایی است که افشاگر معروف و موثق حوزه‌ی فناوری یعنی Ice Universe مطرح کرده و گفته بعد از بررسی گوشی آیفون ۱۴ پرو، تعداد زیادی از کاربران به فروش S۲۲ اولترای خود اقدام کرده‌اند تا بتوانند گوشی جدید اپل را خریداری کنند.
آیفون ۱۴ پرو مکس به تازگی راهی بازار شده است و ما در اینجا قصد داریم تا این پرچمدار جدید اپل را با پرچمدار برتر شیائومی یعنی شیائومی ۱۲ اس اولترا مقایسه کنیم.
در گزارشی جدید حجم دقیق باتری های سری آیفون ۱۴ مشخص شد. طبق این گزارش بیشترین عمر شارژ به آیفون ۱۴ پرومکس با باتری ۴۳۲۳ میلی آمپری تعلق دارد.
آیفون ۱۴ پرو مکس، به عنوان پرچم دار گوشی‌های سری آیفون ۱۴ به زودی راهی بازار می‌شود، اما بسیاری از کارشناسان نسبت به عملکرد موفق آن در بازار تردید دارند.
طبق گزارشی جدید ادعا می شود آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس از شارژ ۳۰ وات پشتیبانی می کنند. این امر نشان دهنده جهشی قابل توجه نسبت به پشتیبانی از شارژ ۲۰ واتی در سری قبلی آیفون است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ