قیمت پایین دخانیات در ایران و سود هنگفت صنایع دخانی در شرایط مالیاتی فعلی، جرائم فروش نخی سیگار و قوانینی که بازدارنده نیست و همچنین مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی در پی مصرف دخانیات از جمله مباحثی است که رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات نسبت به آن هشدار و درباره آن توضیح داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیگار حاوی تنباکوست و تنباکو برای بدن به شدت مضر است. سیگارکشیدن مضرات زیادی برای سلامتی دارد و سبب ابتلا به بیماری‌های ریوی و قلبی و عروقی خواهد شد. تحقیقی که در مورد تأثیر استعمال دخانیات بر روی سلامت انسان انجام گرفته، نشان داده افرادی که سیگار می‌کشند به طور میانگین ده سال کمتر از افراد غیرسیگاری عمر می‌کنند.
مشخص است که دخانیات بر ظاهر فرد مصرف‌ کننده نیز تأثیر می­‌گذارد؛ از زرد شدن دندان­‌ها و ایجاد پلاک‌های دندانی گرفته تا اثرگذاری بر کلاژن پوست و ایجاد پیری زودرس. افت عملکرد ریه و اختلالات تنفسی، فشارخون و افزایش خطر سکته قلبی و مغزی، کاهش توان باروری، انواع سرطان‌ها از جمله سرطان ریه، حنجره، دهان، مری، معده، کبد و ...آب مروارید، شکاف کام و لب در نوزادان مادران سیگاری، تضعیف سیستم ایمنی و ... از جمله بیماری‌ها و عوارض مصرف دخانیات هستند.
حمیدصاحب در مورد فروش مواد مخدر اظهار کرد: فروش مواد دخانیاتی در کیوسک‌های مطبوعاتی ممنوع است، ولی به دلایلی که برای ما منطقی نیست، این کار را انجام می‌دهند.
با هدف آموزش مضرات سیگار و دخانیات برای انسان و طبیعت و با شعار «اراده‌ها روشن، سیگارها خاموش» گردهمایی و راهپیمایی کودکان در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خرید و فروش، واردات و صادرات سیگار‌های الکترونیکی ممنوع است، گفت: دخانیات عوارض جبران ناپذیری دارند تمامی مواد دخانی از جمله سیگار‌های الکترونیکی و ویپ دارای ضرر هستند و باعث وابستگی فرد می‌شوند.
استعمال دخانیات عوارض بسیاری را هم در مردان و هم در زنان ایجاد می‌کند، اما بعضی از این بیماری‌ها در زنان سریع‌تر و در سنین پایین‌تر ایجاد می‌شوند یا شایع‌ترند.
مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت دخانیات ایران در دفتر مرکزی شرکت برگزار شد.
شرکت دخانیات ایران یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تهیه، تولید و توزیع تنباکو و دخانیات در ایران است که از سال ۱۳۱۶ هجری خورشیدی فعالیت می‌کند.
طبق مصوبه مجلس، وزارت صمت موظف است درآمدهای حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی را به‌ حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: قیمت سیگار باید به گونه‌ای باشد که مشوق مصرف نباشد و از طرف دیگر نباید در داخل مالیات‌هایی روی سیگار وضع کنیم که قاچاق سیگار افزایش یابد.
با تلاش مدیرعامل شرکت دخانیات ایران عملیات تولید سیگار بهمن در زیمباوه آغاز می‌شود.
اجاق‌های گازی همچنین مونوکسیدکربن و سایر آلاینده‌هایی را تولید می‌کنند که می‌توانند اثرات شدید سلامتی در کودکان و به ویژه بیماری‌های ریوی در آن‌ها ایجاد کنند.
به گفته انجمن سرطان آمریکا، حتی سیگار‌های گیاهی بدون تنباکو هم قطران، ذرات و مونوکسید کربن تولید می‌کنند و برای سلامتی خطرناک هستند.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تحقیقات پلیس نشان می‌دهد نزدیک به ۳۹ درصد تصادفات شهر تهران به عدم توجه به جلو مرتبط می‌شود که استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با دیگر سرنشینان و در آغوش گرفتن اطفال از آیتم‌های مشخص این دلیل اصلی تصادفات است.
داور بین‌المللی فوتبال ایران نسبت به استعمال سیگار در ورزشگاه‌ها انتقاد کرد.
علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان به استعمال دخانیات در ورزشگاه های ایران اعتراض کرد.
آئین رونمایی از شناسنامه الکترونیکی کشاورزان شرکت دخانیات ایران
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: شرکت دخانیات ایران سابقه طولانی در کشت قراردادی دارد.
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: در سالهای گذشته شرکت دخانیات مسیری را طی کرده بود که به نقطه صفر و منفی برسد و تولیدات آن متوقف شود.
رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران از تهیه بسته‌های حمایتی از کشاورزان در این شرکت خبر داد.
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: باید ریشه آنهایی را که طراح صحنه های فساد هستند و ذهن کارگر ما را از تولید و بازار غافل می کنند، شناسائی و برخورد شود.
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با انتقاد از تولید و فروش سیگار از سوی دو شرکت با ماهیت انگلیسی آمریکایی و ژاپنی، از اتحاد شرکت های استعماری برای هدف گرفتن سلامت جامعه ایرانی پرده برداشت.
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه هر وقت در شرکت دخانیات با فساد مبارزه می کنیم داد عده ای درمی‌آید، گفت: وقتی جلوی یکی از منافذ هدر رفت بیت المال را می گیریم، عده ای فریاد می زنند.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات صفر تا صد وضعیت دخانیات در ایران را بررسی کرد و گفت: مصرف قلیان در افراد بالای ۱۸ سال ۲۸ درصد افزایش شده است.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات صفر تا صد وضعیت دخانیات در ایران را بررسی کرد و گفت: مصرف قلیان در افراد بالای 18 سال 28 درصد افزایش شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ