بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگ الکترونیک پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در خصوص تحقق حق پخش تلویزیونی لیگ برتر فوتبال به کمیسیون تلفیق مجلس پیشنهاد داد.
استقلال قرار است بابت هر بازی 5 میلیارد تومان از اسپانسر لباس درآمد داشته باشد.
مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مبلغ قراردادم با پرسپولیس پایین است و امیدوارم مدیریت آن را افزایش دهد.
کارگروه نقل و انتقالات فوتبال ایران، سه تغییر در قوانین امسال ایجاد کرد که ناکافی به نظر می‌رسند.
رییس سازمان امور دانشجویان از برنامه وزارت علوم برای تخصیص یارانه تغذیه به دانشجویان از مهر جاری خبر داد و گفت: بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یعنی معادل ۲۰ درصد اعتبار دانشگاه‌ها از سوی دولت به این مراکز اختصاص می‌یابد و برنامه داریم این مبلغ به صورت یارانه به دانشجویان پرداخت شود.
مدیریت استقلال به دنبال کم کردن مبلغ قرارداد آرمین سهرابیان با این باشگاه است؛ این مساله منوط به رضایت سهرابیان خواهد بود.
مذاکرات استقلال و عارف غلامی فعلا به نتیجه نرسیده، اما به نظر می رسد به زودی توافق برای تمدید قرارداد حاصل شود.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مبلغ پیشنهادی مدنظر کمیته داوران برای قضاوت در لیگ برتر را اعلام کرد.
مدیران باشگاه استقلال در یک اقدام ویژه سعی بر کاهش رقم قرارداد بازیکنان و مربیان کرده‌اند؛ اتفاقی که به سود باشگاه خواهد بود.
در شرایطی که بیش از یک سال از آغاز دوره جدید پرداخت یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار می گذرد، قرار است امشب یارانه نقدی دوباره به حساب های بانکی واریز شود، البته با این نکته مهم که مبلغ واریزی برای افراد تفاوت هایی دارد.
محمدرضا ثقفی کارتونیست روزنامه‌ی هم میهن ناکافی بودن مبلغ یارانه را سوژه‌ی کاریکاتور خود قرار داده است.
معاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:امشب مبلغ ۲۰ درصد یارانه اعتباری به حساب سه دهک اول یعنی حدود ۲۵ میلیون نفر واریز می‌شود. این مبلغ حدود ۸۰ هزار تومان است.
وزیر کار گفت: ۲۰ درصد اعتبار اضافه کالابرگ برای سه دهک کم‌درآمد جامعه در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، از امروز به حسابشان واریز می‌شود.
در روز‌های اخیر هم زمان با یک سالگی جراحی اقتصادی دولت سیزدهم با عنوان مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، وزیر رفاه و معاون رئیس جمهور، از افزایش مبلغ یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی به ۴۸۰ هزار تومان با یک شرط خبر داده اند..
در روز‌های اخیر هم زمان با یک سالگی جراحی اقتصادی دولت سیزدهم با عنوان مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، وزیر رفاه و معاون رئیس جمهور، از افزایش مبلغ یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی به ۴۸۰ هزار تومان با یک شرط خبر داده اند..
یک سال قبل، یارانه نقدی به حساب سرپرستانی که نسبت به عدم واریز یارانه اعتراض داشتند، واریز و مسدود شد تا پس از یک ماه بررسی، مشخص شود که امکان برداشت وجود دارد یا خیر. حال با گذشت ماه‌ها از این موضوع، همچنان حساب بانکی بسیاری از مردم با پیام مسدودی مبلغ یارانه مواجه است.
چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.
مبلغ اعتبار کالابرگ الکترونیک، به میزان یارانه دریافتی خانوار می‌باشد و اعتبار به حساب بانکی واریز نمی شود. این اعتبار روی کدملی شارژ می‌شود و با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.
بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد دولت سیزدهم در بخش یارانه نقدی، سقف ۳۱۵ هزار میلیارد تومانی را در نظر گرفته است؛ رقمی که تغییر چندانی نسبت به بودجه امسال ندارد و به نظر می‌رسد، سیاست دولت، عدم تغییر مبلغ یارانه نقدی باشد. هرچند در هفته‌های پایانی سال جاری نیز همچنان موضوع کالابرگ به سرانجام نرسیده است.
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد ریال بابت یارانه نقدی و معیشیتی و مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان مستمری خانوارهای تحت پوشش پیش بینی شده است.
وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: استفاده از کالابرگ اختیاری است یعنی کسانی که خواستند می‌توانند از استفاده کنند و کسانی که خواستند می‌توانند از مبلغ نقدی استفاده کنند. سازوکار اجرای این طرح این است که کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می‌شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، پروتیین خرید کنند یا اینکه زمانی که یارانه به حساب افراد واریز می‌شود، پول آن را برداشت کنند.
هنوز برای تغییر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تصمیم گیری نشده است اما برخی خبرها مبنی بر تغییر مبلغ یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شده است.
براساس نتایج به دست آمده موسسه افکارسنجی ملت، ۵۸.۵ درصد از مردم ترجیح می‌دهند دولت هفت قلم کالای اساسی را به قیمت سال قبل و از طریق کالابرگ عرضه کند و در مقابل ۲۸.۶ درصد ترجیح می‌دهند به ازای هر فرد ماهانه مبلغ ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزارتومان نقدی اختصاص یابد.
فعلا دولت تکلیف اجرای طرح جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی را مشخص نکرده است. اما احتمالا این جایگزینی حداقل به شهریور ماه ۱۴۰۱ نمی‌رسد؛ بنابراین باید در بیستم شهریور ماه نیز منتظر واریز یارانه مرحله ۱۳۹ باشیم. در چنین شرایطی همچنان افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
کارشناس برنامه سمت خدا به کنایه گفت: یک شماره حساب بدهید مردم اضافه‌های ۳۰۰هزار تومان را به دولت برگردانند! پیش‌تر تلویزیون در گزارشی عنوان کرده بود که مبلغ یارانه کفاف زندگی مردم را می‌دهد و اضافه هم می‌آید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ