مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به نزدیک بودن برداشت‌های بهاری، ضرورت دارد موارد احتیاطی در ارتباط با پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌ها و گیاهان سمی در نظر گرفته شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قارچ شیتاکه در ایران یک گونه جدید محسوب می‌شود و کشت آن هنوز به اندازه کافی فراگیر نشده، در مقابل هم اکثر مردم درباره خواص خوراکی و دارویی آن اطلاع ندارند. این قارچ دارای آنتی‌اکسیدان است.
سازمان ملی استاندارد از کشف و امحای یک تن قارچ فاسد در واحد تولیدی فراورده های گوشتی (سوسیس و کالباس) خبر داد.
مأموران انتظامی شهرستان مینودشت با اشراف و رصد اطلاعاتی مستمر موفق به شناسایی محل نگهداری ترافل قاچاق شدند.
قورباغه‌ها دارای دو نوع غدد پوستی هستند، که یکی برای تولید رطوبت مورد نیاز پوستی به آن‌ها کمک می‌کند و دیگری تولید زهرآبه و موادی است که بتواند آن‌ها را در مقابل موجودات مهاجم نظیر باکتری و ویروس‌ها محافظت کند. به‌طور مثال قورباغه‌هایی که در محیطی مرطوب نظیر آمازون و یا جنگل‌های هیرکانی زندگی می‌کنند بدون این ترکیبات آلی تبدیل به طعمه‌ای آسان برای تغذیه قارچ می‌شوند.
پیراشکی قارچ و اسفناج یکی از انواع فینگر فود‌های خوشمزه و بین المللی است.
مختارپور عنوان کرد: بسیاری از گونه‌های قارچ برای انسان‌ها سمی هستند و باعث ایجاد طیف وسیعی از واکنش‌ها از جمله مشکلات گوارشی جزئی، واکنش‌های آلرژیک، توهم، نارسایی شدید اندام‌ها و مرگ می‌شوند، جنس‌هایی از قارچ‌های حاوی سموم کشنده عبارتند از Conocybe، Galerina، Lepiota و بدنام‌ترین آن‌ها نیز جنس Amanita است که شامل گونه‌های فرشته ویرانگر (A. virosa) و کلاهک مرگ (A. phalloides)، بوده و شایع‌ترین علت مسمومیت کشنده قارچ است.
قارچ سوخاری یکی از انواع پیش غذاهای پرطرفدار است که به عنوان یک پیش غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود.
رییس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: در راستای تحقق شعار سال در ۶ ماه نخست امسال قیمت قارچ افزایش پیدا نخواهد کرد.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور، نسبت به عوارض خطرناک مصرف قارچ‌های جادویی هشدار داد.
بهزاد توضیح داد: قارچ‌های سمی از نظر خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه شباهت بسیاری به قارچ‌های خوراکی دارند و این موضوع بسیار خطرناک است. تمیز دادن و تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی مشکل است و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ‌شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است و بی‌توجهی به این مسئله موجب اتفاقات ناگوار برای خانواده‌ها و ضایعه در جامعه خواهد شد.
املت قارچ و اسفناج بسیار لذیذ است و بخاطر استفاده از اسفناج این غذا دارای آهن بسیاری است و برای کسیانی که کم خونی دارند بسیار مفید است.
لازانیا قارچ و بادمجان غذایی بسیار خوشمزه است که می توانید آن را در دسته غذاهای فست فودی قرار بدهید.
سالاد قارچ و کلم یکی از انواع سالادهای سرد است که از ترکیب کلم سفید و کلم بنفش با قارچ، شوید خشک، سس مایونز و ... تهیه می‌شود.
محققان به تازگی یک ترکیب فعال که روند رشد عصب‌ها را تقویت می‌کند در قارچی موسوم به یال شیر کشف کردند.
قارچ سوخاری رستورانی یکی از پیش‌غذا‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار دنیاست. قارچ سوخاری، سیب‌زمینی سوخاری، سیب زمینی سرخ‌کرده و پیاز سوخاری انواع ساید‌دیش (دورچین) پیش‌غذا‌های محبوبی هستند که همراه با فست‌فود‌هایی مثل انواع پیتزا و همبرگر مصرف می‌شوند.
سریال «آخرین بازمانده از ما» زامبی‌هایی را نشان می‌دهد که توسط یک قارچ به این وضع درآمده‌اند. نکتۀ جالب این است که قارچ زامبی فقط یک ایدۀ تخیلی نیست و در دنیای واقعی وجود دارد؛ اما آیا این قارچ واقعا می‌تواند طوری تکامل پیدا کند که روی انسان اثرگذار باشد؟
یک کارشناس گیاه پزشکی گفت: گانودرما دارای ترکیبات مؤثر و فعال و دارای سطح بالایی از موادی نظیر بتاگلوکان، پلی ساکارید‌های محلول در آب و جدای از این موارد تری‌ترپن‌ها هستند که همگی آن‌ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی بوده و بالطبع دارای قدرت تحریک سلامت هستند.
خوراک بادمجان و قارچ یکی از انواع غذاهای گیاهی است که بدون استفاده از مرغ و گوشت و با ترکیب سبزیجاتی مانند قارچ و بادمجان تهیه می‌شود.
محققان از پوسته نوعی قارچ به عنوان لایه زیرین صفحه مدارهایی برای ابزارهای الکترونیکی زیست تجزیه پذیر استفاده کردند.
خوراک قارچ خامه‌ای یا سس قارچ یک غذای فوری و خوشمزه است که از ترکیب قارچ با شیر، خامه، پنیر پیتزا و ادویه‌جات تهیه می‌شود.
بر اساس آخرین نرخ نامه ،قیمت انواع قارچ و جوانه در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران اعلام شد.
بر اساس آخرین نرخ نامه ،قیمت انواع قارچ و جوانه در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران اعلام شد.
سوپ قارچ یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه و پرطرفدار است که برای تهیه آن از ترکیب قارچ و مرغ با شیر و خامه استفاده می‌شود و یک سوپ غلیظ و مجلسی است.
خورش قارچ یک خورش گیاهی است که برای تهیه آن از قارچ همراه با سبزیجات مخصوص خورشتی استفاده می‌شود و غذایی بسیار خوشمزه و مقوی است.
در حالی چهلمین جشنواره فیلم فجر پژمان لشگری‌پور را در فهرست هیئت داوران به عنوان تهیه‌کننده اضافه کرده است که وی سوابقی چون ناظر پروژه در فیلم «چ» و هماهنگی گروه تهیه و تولید در فیلم «قارچ سمی» را در کارنامه دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ