محققان از پوسته نوعی قارچ به عنوان لایه زیرین صفحه مدارهایی برای ابزارهای الکترونیکی زیست تجزیه پذیر استفاده کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در حالی که قارچ‌هایی که معمولاً در فیلم‌ها، بازی‌ها و... به تصویر کشیده می‌شوند، هیچ شباهتی به چوب ندارند، در واقع تعداد زیادی از گونه‌ها با ظاهری شبیه به چوب وجود دارند. این قارچ ها به طور عمده روی درختان رشد می کنند و سال ها زندگی می کنند.
اسلامیان با اشاره به این که برخی آفت‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها هم می‌تواند باعث سیاه شدن مغز گردو و البته غیرقابل مصرف شدن آن شوند، گفت: اگر مغز گردو کمی سیاه شده باشد و طعم آن تغییر نکند، مشکلی برای استفاده وجود ندارد.
این سگ ها می توانند تاریخچه خود را به نژادهای قاره ای که توسط مستعمره نشینان بوئر به آفریقای جنوبی آورده شدند و سپس با سگ های بومی آمیخته شدند، ردیابی کنند.
محققان با استفاده از قارچ‌های اندوفیتیک، نانوذرات سلنیوم تولید کردند. این روش سبز تولید نانوذرات با کمک قارچ‌های پنی سیلیم و رهاژنی انجام شده که از ریشه گیاه سیر به دست آمده است.
گیاه زنجبیل Zingiber Officinale در قاره ی آسیا بعنوان ممتاز ترین گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها شناخته شده است. استفاده میکردند.
اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پاداش قهرمانی در جام بین قاره ای و جام ملت ها که منجر به صعود به جام جهانی شد را هنوز دریافت نکرده اند.
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بعد از قهرمانی در جام بین قاره ای و جام ملت ها که منجر به صعود به جام جهانی شده است، آماده یک قهرمانی دیگر می شود.
مراسم قرعه کشی رقابتهای فوتبال جام ملت های آسیا با حضور نمایندگان ایران برگزار شد و تیم ملی کشورمان حریفان خود در این دوره از مسابقات را شناخت.
نخ‌های ریشه‌مانندی که توسط بسیاری از قارچ‌ها تولید می‌شوند، این پتانسیل را دارند تا به‌عنوان ماده‌ای زیست تجزیه‌پذیر و پوشیدنی استفاده شوند؛ همچنین آن‌ها این قابلیت را دارند که خود را ترمیم و بازسازی کنند.
مرحوم «ایرج افشار» پژوهشگر فرهنگ و تاریخ ایران، درباره سنگ پیرزن به آنچه در خاطرات عمادالسلطنه خوانده استناد کرده و نوشته است: «این سنگ تخته سنگی یک‌پارچه و عجیب در دامن کوه ولنجک بود که اهالی به آن سنگ پیرزن می‌گفتند. سنگی بزرگ شبیه قارچ که پایة کوچکی داشت. در زبان انگلیسی به این نوع سنگ ها، صخره قارچی گفته می‌شود و شاید بتوان معادل این کلمه را در فارسی قارچواره نامید.»
تیم های ایتالیایی فصل موفقی را در رقابت های قاره ای داشته اند و این احتمال وجود دارد که هر سه جام اروپا را هم فتح کنند.
بهزاد توضیح داد: قارچ‌های سمی از نظر خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه شباهت بسیاری به قارچ‌های خوراکی دارند و این موضوع بسیار خطرناک است. تمیز دادن و تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی مشکل است و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ‌شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است و بی‌توجهی به این مسئله موجب اتفاقات ناگوار برای خانواده‌ها و ضایعه در جامعه خواهد شد.
به نظر می‌رسد که قارچ‌ها نور تولید می‌کنند تا مورد توجه حشرات قرار گیرند. حشراتی که می‌توانند با حمل هاگ‌ها مکان‌های جدیدی برای زندگی به قارچ‌ها هدیه کنند. کنترل نورتابی با ساعت زیستی این فرایند را کارآمدتر می‌کند.
به نظر می‌رسد که قارچ‌ها نور تولید می‌کنند تا مورد توجه حشرات قرار گیرند. حشراتی که می‌توانند با حمل هاگ‌ها مکان‌های جدیدی برای زندگی به قارچ‌ها هدیه کنند. کنترل نورتابی با ساعت زیستی این فرایند را کارآمدتر می‌کند.
نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که مردم فرانسه با حضور نظامی این کشور در قاره آفریقا مخالف هستند.
رئیس جمهور در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید مالی گفت: غربی‌ها نه برای کمک، بلکه برای استعمار و غارت ثروت مردم آفریقا به این قاره ورود کرده‌اند.
حسین رضازاده در تازه ترین اظهارنظر خود اعلام کرده با مسئولان فدراسیون بر سر حضورش در انتخابات آسیایی به توافق رسیده بود!
فرمت برگزاری مراحل مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا اعلام گردید و برای سایر قاره ها نیز فرمت احتمالی پیش بینی شده است.
دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یازدهمین تقابل نمایندگانی از قاره اروپا و آمریکای لاتین است که آمار نشان می‌دهد آمریکایی ها برتر بوده اند.
سینک‌ها میزبان ۳۷۵ جنس از قارچ‌ها بودند. محققان گزارش می‌دهند که علیرغم تنوع زیستی بالا در هر سینک، همه جوامع قارچی پروفایل‌های طبقه بندی به طور شگفت انگیزی مشابهی را نشان دادند، به این معنی که فهرست و نسبت قارچ‌ها از سینک به سینک یا حتی از ساختمانی به ساختمان دیگر تفاوت چندانی نداشت.
قیمت گاز در اروپا به بالاترین حد خود رسیده و ذخایر این منبع انرژی در قاره سبز روبه اتمام است و این مسائل در مجموع سبب شده تا اروپایی ها خود را  در کانون یک بحران انرژی نفس گیر ببینند.
وزرای انرژی اتحادیه اروپا در جستجوی راه حلی برای وخامت شرایط دسترسی به انرژی در این قاره تشکیل جلسه می دهند.
خشک شدن ده ها رودخانه بزرگ و کوچک، و از بین رفتن دریاچه ها و گرمایش زمین و خشکسالی های پیاپی و عدم بارندگی های مناسب در قاره سبز، آنجا را به قاره زرد تبدیل کرده است.
آتش سوزی جنگل ها در جنوب غربی فرانسه همزمان با موجد شدید گرما در قاره اروپا، منجر به آواره شدن هزاران نفر از مناطق خود شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ