وزیر کشور با اشاره به افزایش ۳ برابر توان مسافرگیری قطارهای مسافربری بیان کرد: نزدیک ۱۶ رام قطار از خرمشهر به تهران داریم و قطار به سمت مشهد هم برقرار است. ‌
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: زائران غیرایرانی و غیرمقیم از مرز چذابه وارد کشور عراق خواهند شد اما زائرانی که در ایران مقیم هستند می توانند از مرز شلمچه عبور کنند.
بنا به گزارش‌های رسانه‌ای دولت آمریکا برنامه خروج تدریجی اتباع خود از تایوان را در دستور کار دارد.
دیدار حسن زرنگار کاردار ‎سفارت ایران در عربستان با سرلشگر خلبان «احمد الدبیس» فرمانده منطقه غرب در وزارت دفاع ‎عربستان را به منظور خروج اتباع ایرانی از خاک ‎سودان را مشاهده می‌کنید.
درگیری‌ها در سودان کمی آرام شده است و باعث شد تا کشورهای دیگر اتباع خود را از این کشور خارج کنند.
انتشار تصویر یک سرباز زن سعودی با کودکی در آغوش در زمان عملیات خروج غیرنظامیان از سودان، واکنش گسترده و مثبت کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. این تصویر روز دوشنبه ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) در بندر جده ثبت شده است؛ زمانی که نیروی دریایی عربستان سعودی بیش از ۲۰۰ تن از شهروندان خود و دیگر اتباع خارجی را از کشور بحران زده سودان خارج کرد. یک کاربر در توییتر با همرسانی این تصویر نوشت «چگونه می‌توان باور کرد که این زن که با این مهر و محبت کودکی را در آغوش دارد، مادر او نیست.» گاردین نیز این تصویر در بین برترین تصاویر روز قرار داده است.
درگیری‌های آخر هفته در سودان به اندازه‌ای آرام شده است که باعث شد تا کشورهای دیگر نیروهای خود را از این کشور تخلیه کنند.
با ادامه خروج اتباع خارجی از سودان، سفارتخانه‌های ژاپن، هلند و کانادا در سودان تعطیل شدند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : دستگاه دیپلماسی کشور، از ابتدای بحران در سودان، هماهنگی لازم را برای خروج اتباع ایرانی که در آن کشور اقامت دارند به طریق مقتضی انجام داده است.
وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای تصریح کرد: از اولین روز ابتدای بحران سودان، هماهنگی لازم برای خروج اتباع ایرانی که در آن کشور اقامت دارند، به طریق مقتضی انجام شده است.
شبه‌نظامیان واکنش سریع سودان (RSF) اعلام کرده‌اند که آماده‌اند تا فرودگاه‌های تحت کنترل خود را برای تخلیه اتباع خارجی از سودان آماده فعالیت کنند.
رضادوست مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در خصوص وضعیت اخراج اتباع خارجی توضیح می دهد.
بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، ورود و صدور پول رایج کشور توسط هر مسافر اعم از اتباع ایرانی و خارجی، از حداکثر ۵۰۰ هزار تومان به پنج میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، ورود و صدور پول رایج کشور توسط هر مسافر اعم از اتباع ایرانی و خارجی، از حداکثر ۵۰۰ هزار تومان به پنج میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
براساس بخشنامه بانک مرکزی، ورود و صدور پول رایج کشور توسط هر مسافر اعم از اتباع ایرانی و خارجی از حداکثر ۵۰۰ هزار تومان به پنج میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: اتباع بیگانه می‌توانند با مراجعه به مراجع قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، نسبت به ثبت‌نام ثنا و به تبع آن ابلاغ الکترونیکی اقدام کنند.
در پی وقوع حادثه در جشن هالووین شب گذشته که برای اولین بار پس از همه‌گیری کرونا به صورت گسترده در سئول، پایتخت این کشور برگزار شد بیش از ۱۵۰ نفر جان خود را از دست دادند.
وزیر کشور با بیان چرایی معطلی زائران اربعین در مرزهای زمینی، از مذاکرات برای سهولت اتباع خارجی از مرزهای ایران به مقصد عتبات خبر داد.
عضو کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: اتباع باید دارای کارت شناسه ملی باشند که حاوی مشخصات بیومتریک از جمله اثر انگشت، چهره نگاری، شناسایی DNA، اثبات نسَب (رابطه فرزندی با پدر و مادر) است. سپس از آن‌ها مصاحبه به عمل می‌آید که باید منبع درآمد، محل زندگی، محل کار مشخص شود و در صورت تغییر به سازمان مربوطه اطلاع دهند.
اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تشدید درگیری‌ها و افزایش ناامنی در اوکراین، به کلیه اتباع ایرانی موکداً توصیه می‌شود از سفر به این کشور خودداری کنند.
اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تشدید درگیری‌ها و افزایش ناامنی در اوکراین، به کلیه اتباع ایرانی موکداً توصیه می‌شود از سفر به این کشور خودداری کنند.
افراد برای خروج از مرز‌های کشور نیازمند مدارکی هستند از‌جمله گذرنامه که این گذرنامه در‌واقع اجازه خروج آن‌ها از کشور به شمار می‌رود. در این مورد ماده ۲ قانون گذرنامه این‌چنین مقرر می‌کند: «اتباع ایران برای خروج از کشور و یا اقامت در خارج و یا مسافرت از خارج به ایران باید تحصیل گذرنامه نمایند. صدور گذرنامه منوط به ارائه اسنادی است که هویت و تابعیت ایرانی تقاضاکننده را ثابت نماید».
مشکل تردد و خروج از مرز اتباع خارجی که در ایران حضور داشتند برطرف شد و ۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی از مرز شلمچه به سمت عراق از کشور خارج شدند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تا به این لحظه مشکل اتباع افغانستانی و پاکستانی برطرف نشده و توصیه می‌شود این افراد به هیچ عنوان به مرز شلمچه مراجعه نکنند.
سخنگوی گمرک با بیان اینکه تمام مرزهای تجاری با عراق فعالند، گفت: در مرزهای مسافری خروج اتباع ایرانی فعلاً تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود ولی ورود اتباع ایرانی و عراقی به ایران امکانپذیر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ