رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: زائران غیرایرانی و غیرمقیم از مرز چذابه وارد کشور عراق خواهند شد اما زائرانی که در ایران مقیم هستند می توانند از مرز شلمچه عبور کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ضوابط گمرکی جهت برگزاری پیاده‌روی اربعین شامل مواردی همچون چگونگی تشریفات گمرکی وسائط نقلیه، چگونگی تشریفات گمرکی کالاهای همراه موکب داران و میزان داروی مجاز همراه مسافر ابلاغ شد.
براساس ارزیابی صورت گرفته از مدل خروج از کشور زائران اربعین در سالهای گذشته مشخص شده است که ۶۶ درصد زائران از مرز مهران تردد می کنند.
توضیحاتی در مورد انتخاب مرز برای ورود و خروج زائران اربعین در سامانه سماح را مشاهده می‌کنید.
اهواز- فرمانده کل انتظامی کشور گفت: همه تلاش بنده و همکاران این است که بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای را در امر صدور گذرنامه و خروج و ورود از مرز برای زائران حسینی انجام دهیم.
رئیس کل گمرک ایران گفت: به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین تشریفات گمرکی خروج موقت ۶ هزار و ۸۸۹ کامیون حامل تجهیزات موکب ها در مدت ۲۱ روز انجام شد.
چند روز است که اینجا در کربلا ازدحام جمعیت بیش از تصورات بوده و به اصطلاح معروف جا برای سوزن انداختن نیست، بسیاری از زائران می‌گویند پس از خواندن زیارت اربعین به سمت مرز می‌روند.
چند روز است که اینجا در کربلا ازدحام جمعیت بیش از تصورات بوده و به اصطلاح معروف جا برای سوزن انداختن نیست، بسیاری از زائران می‌گویند پس از خواندن زیارت اربعین به سمت مرز می‌روند.
پایش بر موارد ایمنی، سلامت و بهداشت محلهای استقرار و مسیرهای عبوری از سوی گروه اعزامی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مبادی ورود و خروج زائران کربلا در حال انجام است.
فرمانده کل انتظامی کشور جدیدترین آمار ورود و خروج زائران اربعین را تشریح کرد و گفت: معطلی در مرزها کم شده است.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: برای آن دسته از زائران اربعینی که دارای بلیت هستند برگ خروج و گذر موقت صادر خواهد شد.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: برای آن دسته از زائران اربعینی که دارای بلیت هستند برگ خروج و گذر موقت صادر خواهد شد.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: برای آن دسته از زائران اربعینی که دارای بلیت هستند برگ خروج و گذر موقت صادر خواهد شد.
رئیس ساتاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تا نیم ساعت پیش حدود دو میلیون و ۸۵۰ نفر از زائران از مرزهای کشور خارج شده‌اند و همچنین ۹۰۰ هزار زائران به کشور بازگشتند.
چذابه- فرمانده کل سپاه گفت: با تلاش‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان در پایانه چذابه شاهد تردد روان و خروج زوار حسینی به خاک عراق برای شرکت در مراسم باشکوه اربعین هستیم.
رئیس سازمان گذرگاههای مرزی عراق به مجموع زائران اربعین امام حسین(ع) که تا روز گذشته وارد این کشور شده و زائرانی که عراق را ترک کرده اند، اشاره کرد.
سردار اشتری فرمانده کل انتظامی گفت: برخی زائران بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت در انتظار خروج از مرزها هستند، از زائران محترم تقاضا داریم به مرزها مراجعه نکنند.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: افرادی که جدید می‌آیند را نمی‌توانیم از مرز خارج کنیم و از آنها خواهش می‌کنیم اجازه دهند ما جمعیت مانده را خارج کنیم.
سردار حسین اشتری با بیان اینکه در شرایط فعلی مرز‌ها گنجایش و ظرفیت پذیرش زائران جدید را ندارد، گفت: در تلاشیم تا زائرانی که در پایانه‌های مرزی هستند و امکان بازگشت برای آن‌ها وجود ندارد، پذیرش شوند.
ساعت به ساعت بر ازدحام در معابر مرزی کشورمان به سمت عراق افزوده می‌شود تا جایی که گزارش‌های رسیده حکایت از اختلال در روند خروج زوار از کشورمان دارد و منجر به اتخاذ تصمیماتی ویژه در این خصوص شده است؛ وضعیتی که موجب انسداد مرزها شده و وزیر کشور را بر آن داشته تا از زائران بخواهد «حتما حرکت خود را به سمت مرز‌های غربی تا اطلاع ثانوی و رفع مشکل در طرف مرز‌های عراقی به تاخیر بیاندازند.»
فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه هنوز مسئولان عراقی با ورود زائران پاکستانی از مرزهای زمینی ایران موافقت نکرده اند گفت: زائران پاکستانی به مرز شلمچه مراجعه نکنند و منتظر اخبار تکمیلی باشند.
مسئول هماهنگی کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین نحوه خروج زائران غیرمقیم از مرزهای زمینی مانند زائران پاکستانی و افغانستانی را تشریح کرد.
رئیس پلیس راهور از رفع خطر نقاط حادثه خیز مسیر تردد زائران اربعینی خبر داد و گفت: 65 درصد از افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اعلام کرد: ملاک شرکت در راهپیمایی اربعین، تزریق دوز یادآور واکسن کرونا است.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت واکسیناسیون زائران حاضر در راهپیمایی اربعین توضیحاتی ارائه داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ