رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تا به این لحظه مشکل اتباع افغانستانی و پاکستانی برطرف نشده و توصیه می‌شود این افراد به هیچ عنوان به مرز شلمچه مراجعه نکنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وارد کردن جمعیت میلیونی از خارج می‌تواند به ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی فشار و آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند که نارضایتی اجتماعی جامعه میزبان یکی از جدی‌ترین و بدیهی‌ترین آسیب‌ها به شمار می‌رود. این نارضایتی‌های اجتماعی به دلیل تقسیم منابع محدود سرزمینی با اتباع خارجی به‌تدریج می‌تواند به مطالبه‌گری سیاسی تبدیل شود و حتی به رفتارهای خشونت‌آمیز کلامی و فیزیکی میان جامعه میزبان و مهاجر/ پناهجو و... منجر شود که بروز هر کدام می‌تواند هزینه‌های سنگینی برای کشور به همراه داشته باشد.
عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: اتباع خارجی جمعیت چند میلیونی را در کشور ما تشکیل می‌دهند که به حال خود رها هستند و باید به وضعیت آنان رسیدگی شود.
۱۳۲ نفر از مبلغان مذهبی که اتباع خارجی بودند و با اقامت غیرقانونی و هویت جعلی در مدرسه مکی زاهدان فعالیت می‌کردند، بازداشت شدند.
وزیر کشور بر ضرورت ساماندهی امور مهاجران خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
سازمان آمار عربستان سعودی اعلام کرد که ۱۳.۴ میلیون نفر از کل جمعیت این کشور اتباع کشورهای دیگر هستند.
با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی مستاجران نگران از قیمت گذاری ها برای اجاره بها هستند.
شبه‌نظامیان واکنش سریع سودان (RSF) اعلام کرده‌اند که آماده‌اند تا فرودگاه‌های تحت کنترل خود را برای تخلیه اتباع خارجی از سودان آماده فعالیت کنند.
رضادوست مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در خصوص وضعیت اخراج اتباع خارجی توضیح می دهد.
عضو کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: اتباع باید دارای کارت شناسه ملی باشند که حاوی مشخصات بیومتریک از جمله اثر انگشت، چهره نگاری، شناسایی DNA، اثبات نسَب (رابطه فرزندی با پدر و مادر) است. سپس از آن‌ها مصاحبه به عمل می‌آید که باید منبع درآمد، محل زندگی، محل کار مشخص شود و در صورت تغییر به سازمان مربوطه اطلاع دهند.
میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: امروز بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی از مرز شلمچه خارج می‌شوند.
مهران- وزیر کشور با بیان اینکه تردد در همه مرزهای شش‌گانه به کشور عراق روان است، گفت: مشکل اتباع افغانستانی و پاکستانی در مرز شلمچه که قصد ورود به کشور عراق را داشتند، حل شد.
رئیس ستاد اربعین حسینی گفت: اتباعی که دارای مجوزهای قانونی هستند می‌توانند به راحتی از مرزها خارج شوند اما اتباعی که مدارک قانونی ندارند به هیچ وجه به مرز شلمچه مراجعه نکنند.
مشکل تردد و خروج از مرز اتباع خارجی که در ایران حضور داشتند برطرف شد و ۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی از مرز شلمچه به سمت عراق از کشور خارج شدند.
شلمچه- فرمانده سپاه از امنیت و تردد بدون مشکل زوار حسینی برای عزیمت به مرزهای کشور خبر داد.
سلامی عنوان کرد: از مقامات عراقی درخواست داریم در ایام اربعین، امکان ورود اتباع غیر ایرانی را برای زیارت فراهم کنند، زیرا در مرز شلمچه ازدحام به وجود آمده است. اگر همکاری طرف عراقی را در این زمینه داشته باشیم این مشکل ازدحام اتباع خارجی در مرز شلمچه نیز حل خواهد شد.
وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر اعزام زائران از مرز‌ها روان است، گفت: مرز شلمچه با ازدحام مواجه است و زائران اتباع خارجی باید به تدریج و با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دولت عراق به عتبات اعزام شوند.
شهردار منطقه یک گفت: موکب شهید همدانی در شلمچه با توجه به مرز عبوری اتباع خارجی با ویژگی بین المللی آماده خدمات رسانی فرهنگی به زائرین شد.
رئیس ستاد اربعین حسینی با اشاره به مشکل تردد اتباع پاکستانی و افغانستانی در مرز عراق گفت: اتباع خارجی تا اطلاع بعدی از مراجعه به مرز شلمچه خودداری کنند.
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته (۱۲ شهریور) ماه ۳۸۴ هزار و ۴۲۴ زائر و عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مرز عبور کرده اند.
فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه آمار ورود اتباع خارجی مسلمان به کشور در حال افزایش است، گفت: امیدواریم با آرامشی که در روزهای آینده در عراق برقرار می‌شود مرزها به روز زوار باز شود.
طبق اعلام وزارت بهداشتی‌ها، اتباع خارجی که مجوز قانونی اقامت در کشور را دارند، می‌توانند برای برقراری پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. اتباع غیر مجاز هم با ثبت مشخصات خود و با تایید وزارت کشور می‌توانند از بیمه برخوردار شوند.
ارزش اموال مکشوفه از دزدان تبعه خارجی تاکنون حدود ۴۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است و تعداد زیادی از مال باختگان نیز مورد شناسایی قرار گرفته اند، اما هنوز هم شناسایی دیگر افراد در دستور پلیس قرار دارد.
سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: اتباع خارجی جهت دریافت شناسه اختصاصی اتباع به هیچ عنوان از سایت‌های غیرمجاز و سودجو استفاده نکنند و فقط به دفاتر کفالت مراجعه کنند.
بدینوسیله به اطلاع مؤدیان مالیاتی می‌رساند جهت دریافت شناسه اختصاصی اتباع خارجی به هیچ عنوان از سایت‌های غیرمجاز و سودجو که در قبال دریافت وجه اقدام به ارائه کد اختصاصی اتباع بیگانه می‌کنند، استفاده نکرده و جهت دریافت کد اختصاصی خود به دفاتر کفالت به آدرس kanoonnobat.ir مراجعه فرمایند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ