دومین اقتصاد بزرگ جهان که به نیروی کار تلاش‌گر خود معروف است، با چالش کوچک شدن میزان نیروی کار روبه‌روست، دیوانه‌وارترین رونق تاریخ بخش مسکن که به چین تعلق دارد با فروپاشی مواجه شده و سیستم جهانی تجارت آزاد که چین پیش‌تر از طریق آن ثروتمندتر می‌شد، در حال از هم پاشیدن است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گفته دیوید هارپر که یک اکولوژیست از دانشگاه لستر است، اجسامی که در آب می‌افتند به سرعت تجزیه می‌شوند. در حالی که اگر با سطح آب در تماس باشند، پوشیده از نمک شده و تا ابد در آن شکل باقی می‌مانند.
اکونومیست نوشت: پوتین برای احیای اقتدار خود به سرکوب بی‌رحمانه‌تر خواهد پرداخت، اما دیر یا زود توان خود را برای مدیریت اوضاع از دست خواهد داد. جهان باید برای این موضوع آماده باشد. یکی از محتمل‌ترین خطرات ناشی از فروپاشی نظم در روسیه، سرنوشت ۴ هزار کلاهک اتمی این کشور است که بسیار ترسناک است.
مجله انگلیسی «اکونومیست» از کاهش نفوذ آمریکا در کشورهای آسیای جنوب شرقی در مقایسه با نفوذ چین خبر داد.
مجله انگلیسی «اکونومیست» از کاهش نفوذ آمریکا در کشورهای آسیای جنوب شرقی در مقایسه با نفوذ چین خبر داد.
تیم ملی والیبال ایران روزهای پرفشاری پیش رو دارد و در این میان بی‌توجهی مسئولان صدای ملی پوشان را درآورده است.
از منظر اکونومیست، اقتصاد چین اکنون دستخوش وضعیت جدیدی شده و آن رشد در شرایط بلوغ بزرگ است. درحالی‌که در دهه گذشته تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کردند که تولید ناخالص داخلی چین در اواسط قرن بیست‌ویکم از تولید ناخالص داخلی آمریکا پیشی می‌گیرد و پیشتازی را حفظ می‌کند. اکنون، اما تغییر بسیار کمتر از حد انتظارات پیشین مشاهده می‌شود که منجر به تحقق رویای برابری یا گذر از اقتصاد آمریکا شود.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به گزارش و طرح روی جلد شماره جدید اکونومیست واکنش نشان داد.
نشریه اکونومیست در گزارشی به نقل از رئیس یک اندیشکده بین‌المللی، از خونین‌ترین جنگ سال ۲۰۲۲ پرده برداشت.
کسانی که معتقدند هیچ راهی برای متوقف کردن تغییرات اقلیمی از طریق رشد و توسعه وجود ندارد، به نقل قول از آلبرت انیشتین علاقه دارند که «ما نمی‌توانیم مشکلات خود را با همان تفکری حل کنیم که در زمان ایجاد آن‌ها استفاده می‌کردیم». این نقل قول دو مشکل دارد: یکی اینکه هیچ مدرکی وجود ندارد که انیشتین واقعاً آن را گفته است؛ دوم اینکه تغییر طرز تفکر جهان، فرد به فرد، کاری بلندپروازانه‌تر از تغییر روش‌هایی است که جهان از طریق آن نیروی الکتریسیته خود را تولید و توزیع می‌کند.
دانشیارپروفسور کنراد هاسکین، اکولوژیست زمینی در دانشگاه جیمز کوک، در طی یک بررسی چهار روزه از جزیره، و در اعماق زیستگاه بولدری (نوعی پوشش خاکی است که همراه با سنگ است) که پوشیده از درختان انجیر و سرخس است با این گونه از مارمولک برخورد کرد.
«در منطقه ای که نرخ های جرم و جنایت در آن بسیار بالاست، شهروندان کشورهای مختلف قاره آمریکا بیش از همه طرفدار این ایده بوده اند که دولت هایشان با مجرمان و خلافکاران بر پایه سیاست "مشت آهنین" رفتار کند».
جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش را با چالش‌های زیادی از جمله مشکلات اقتصادی، خطر درگیری هسته‌ای و افول صنایع دفاعی مواجه کرده است و اگر غرب شکست بخورد، اوکراین بهای آن را خواهد پرداخت.
به اعتقاد اکونومیست، درست است که از جنگ پشیمان شویم، اما پیروزی روسیه در اوکراین جهان را در مسیری سوق می‌دهد که در آن زور پیروز است و مرز‌ها به خشونت کشیده می‌شوند. این مساله می‌تواند رویارویی بعدی را در اروپا تسریع کند و این حس را تقویت می‌کند که قدرت غرب و ارزش‌های جهانی که از آن حمایت می‌کند درحال افول است. اما پیروزی در اوکراین نشان خواهد داد که یک دموکراسی نیازی به تعظیم در برابر همسایه بسیار بزرگ‌تر و خودکامه خود ندارد.
علی‌اکبر دهخدا نام نامی انقلاب مشروطه ایران است، آن کاتبِ جراح که با تیغ طنز دست به جراحی غده‌های عفونی حکومت ملوکانه زد.
در آستانه ورود به سال ۲۰۲۳ میلادی نشریه اکونومیست جلد مجله خود را به تصویری اختصاص داده که قابل تأمل است.
نشریه اکونومیست مدعی است که افزایش شدید قیمت انرژی ناشی از جنگ اوکراین، باعث خواهد شد تا شمار قربانیان سرمای زمستان، از سربازان کشته شده در جنگ جاری سبقت بگیرد.
اکونومیست ابزارهای کنترلی فدرال رزرو در برابر تورم را ناچیز دانست.
علیرغم آن که روند فعلی به نفع دموکرات‌ها نیست رقابت کماکان ادامه دارد. در کمتر از یک هفته مانده به پایان روند انتخابات تحلیل «اکونومیست» مبتنی بر آن است که هر یک از طرفین می‌تواند ۴۵ یا ۵۵ کرسی سنا را کسب کنند.
تصویر روی جلد نشریه اکونومیست که در آن نخست وزیر مستعفی انگلیس با طرحی فکاهی به شکل فرمانده ارتش روم باستان به تصویر کشیده شده، به سوژه داغ فضای مجازی و هدف انتقاد ایتالیایی‌ها بدل شد.
نشریه اکونومیست با انتشار مقاله‌ای، نخست وزیر انگلیس را به شدت و به طور بیرحمانه مورد انتقاد قرار داد.
نتایج نشان می‌دهند که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های سنا را کسب خواهند کرد و ۴۷ تا ۵۵ کرسی را در انتخابات شبیه‌سازی شده به دست آورده‌اند.
نتایج نشان می‌دهند که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های سنا را کسب خواهند کرد و ۴۷ تا ۵۵ کرسی را در انتخابات شبیه‌سازی شده به دست آورده‌اند.
نشریه اکونومیست در تحلیلی نوشت که تحریم‌های غرب علیه روسیه تاکنون نتایج مورد انتظار آنها را برآورده نکرده و راهبرد غربی‌ها نقص‌های زیادی دارد.
«جرمی فلمینگ» در مقاله‌ای در نشریه «اکونومیست» با بیان این که هر دو کشور از قابلیت‌های سایبری خود در جنگ اوکراین استفاده کرده‌اند و مدعی شد: تاکنون، رئیس‌جمهور پوتین به طور کامل در جنگ اطلاعاتی در اوکراین و غرب شکست خورده است. اگرچه این دلیلی برای خوشحالی است، نباید این را دست کم بگیریم که چگونه پخش اطلاعات نادرست توسط روسیه در سایر نقاط جهان نقش ایفا می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ