یک تصفیه خانه در شمال تهران با حضور معاون علمی و فناوری، مجهز به دستگاه نانو حباب ساز برای کاهش مصرف برق و انرژی در پروسه تصفیه شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این واکنش پپ گواردیولا به گل زیبای خولین آلوارز در دیدار مقابل نیوکسل است.
نمایندگان وزن ۵۶- کیلوگرم پسران ایران در رده های نوجوانان و جوانان به مدال طلا و نقره مسابقات ووشوی قهرمانی آسیا دست یافت.
فضا، مکان بسیار بزرگی است و حتی امثال اینشتین هم گاهی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. یکی از معروف‌ترین این محدودیت‌ها، مرکز سیاهچاله است که به نظر می‌رسد که در آن نظریه معروف اینشتین به طور کامل بی‌اثر می‌شود. حالا، یک بررسی تازه که از سوی دانشمندان دانشگاه سجونگ کره جنوبی انجام شده، نشان می‌دهد که محدودیت دیگری هم در دیدگاه نیوتن و اینشتین از گرانش را می‌توان در حرکات مداری ستاره دوگانه که فاصله زیادی دارند و به صورت گسترده از هم دور هستند، یافت.
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: با تکمیل این پروژه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر تهران تحت پوشش طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرار می‌گیرند.
یک نشریه فرانسوی می‌گوید لوئیس انریکه دوران کاری‌اش در پاریس را طوفانی آغاز کرده و فهرست 8 بازیکن که می‌خواهد هر چه سریعتر تیمش را ترک کنند در اختیار باشگاه گذاشته است.
اصفهان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی فاز تصفیه شیرابه با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد.
نامداری گفت: آب سد برای انتقال به تصفیه خانه شماره یک در مدار قرار گرفته و وضعیت آبرسانی به شرایط عادی بازگشته است.
تزریق بوتاکس ممکن است به پیشگیری از میگرن کمک کند.داروی تزریق بوتاکس از همان سمی ساخته می‌شود که باعث ایجاد نوعی مسمومیت غذایی به نام بوتولیسم می‌شود. اما اشکال سم بوتولینوم تصفیه شده که توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی دارای مجوز استفاده می‌شود، استاندارد‌های کنترل پزشکی را برآورده می‌کند. این استاندارد‌ها توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شده است. به عنوان یک قاعده، سموم باکتریایی که برای اهداف پزشکی استفاده می‌شوند، در صورت استفاده صحیح مضر نیستند.
محققان پودر نانویی ابداع کرده اند که باکتری های موجود در آب را در مجاورت نور خورشید ظرف یک دقیقه از بین ببرد.
مرحبا تاکید کرد: در بسیاری از روستاها فعلا امکانات تصفیه مناسبی وجود ندارد، آب کلرزنی می‌شود ولی کیفیت مناسب برای آشامیدن را ندارد، در بسیاری از روستاها مردم از چشمه‌های طبیعی کوهستان آب برداشت می‌کنند.
این قانون با عنوان SB ۲۶۴ شامل زمین‌های کشاورزی و هر زمینی می‌شود که در فاصله ۱۶ کیلومتری یک پایگاه نظامی یا تاسیسات زیربنایی حساس مثل بنادر، فرودگاه‌ها و تاسیسات تصفیه فاضلاب قرار دارند.
یک دختر دانش آموز پس از الهام گرفتن از بیماری آسم مادرش، یک کوله پشتی ساخته است که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و قادر است آلودگی هوا را تصفیه کند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه تصفیه هوای محیط‌های آلوده و همچنین ضدعفونی سطوح شدند.
هدف این است که جمع‌آوری و تصفیه ضایعات از یک سرویس مضر برای محیط‌ زیست که هزینه‌بر است، به یک سرویس مفید برای محیط‌ زیست که درآمدزایی دارد، تبدیل شود.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه تصفیه هوای از بین برنده میکروارگانیسم ها شدند که اکنون در فولادسازی مورد استفاده قرار می گیرد.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت نوعی تصفیه کننده آب با فناوری نانو شدند که هیبرید بوده و با انرژی خورشیدی نیز کار می کند.
­معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آب تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر برداشت از منابع سطحی یعنی ذخایر سد‌ها داشتیم در حالی که ورودی سدها، حدود ۶۰ درصد کمتر از این میزان است.
در یک دستاورد جالب توجه علمی دانشمندان مدعی شدند که دانه‌های تصفیه شده شن اثرات ضد چاقی دارد.
ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا در پی وقوع سیلاب و از کار افتادن یک تصفیه‌خانه آب لوله‌کشی، برای توزیع آب بین ده‌ها هزار شهروند این ایالت، از گارد ملی درخواست کمک کرد.
طرح درخت مایع تحت عنوان پروژه «LIQUID3» نخستین بار در صربستان و توسط شهرداری استاری گراد اجرایی شد. طرحی که تمام هدفش تولید اکسیژن و تصفیه هوا است و یک راه حل کارآمد و نوآورانه برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و بهبود کیفیت هوا است.
کربوهیدرات‌ها بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند، اما پزشکان اغلب توصیه می‌کنند مصرف شکر بسیار تصفیه شده را محدود کنید. از این رو، محققان علاقه‌مند به حفظ شیرینی محصولات و در عین حال کاهش مصرف کلی قند بوده اند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انتقال مستقیم آب از چشمه کوهرنگ برای آب شرب مردم دارای یکسری مشکلات است، عنوان کرد: باید یک تصفیه‌خانه پیشرفته در مسیر انتقال آب این چشمه پیش‌بینی می‌شد، همچنین نیازمند خطوط پدافندی جایگزین تامین آب شرب در صورت بروز مشکل برای این چشمه بودیم.
رنگ یکی از آلاینده های اولیه در پساب تولید شده توسط صنایع نساجی است. یک پلیمر مصنوعی که به تازگی ساخته شده، قادر است رنگ را از فاضلاب حذف و آن را تصفیه کند.
در فاصله چهار روز تا آغاز رقابت های لیگ برتر در فصل بیست و دوم دستمزد داوران لیگ در فصل گذشته به طور کامل تصفیه نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ