استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انتقال مستقیم آب از چشمه کوهرنگ برای آب شرب مردم دارای یکسری مشکلات است، عنوان کرد: باید یک تصفیه‌خانه پیشرفته در مسیر انتقال آب این چشمه پیش‌بینی می‌شد، همچنین نیازمند خطوط پدافندی جایگزین تامین آب شرب در صورت بروز مشکل برای این چشمه بودیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از ترکیدگی لوله آب شرب در محدوده ضلع جنوبی تقاطع انقلاب ـ ولیعصر و تمهیدات ترافیکی به عت این حادثه خبر داد.
معاون سازمان انرژی اتمی گفت: با استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای می‌توان بخشی از ابربحران‌ها مانند کمبود آب شیرین و یا پساب‌های صنعتی را حل کرد.
اصفهان- قائم مقام مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: کیفیت آب شرب یکی از مهم‌ترین خط قرمزهای صنعت آبفای کشور و استان اصفهان است.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: ۷۵ درصد از آب شرب تهران از ۵ سد اصلی تامین می شود.
نامداری گفت: آب سد برای انتقال به تصفیه خانه شماره یک در مدار قرار گرفته و وضعیت آبرسانی به شرایط عادی بازگشته است.
کرج- رئیس کل دادگستری البرز گفت: با تلاش‌های انجام شده و رفع انسداد خروجی سد کرج، مشکل آب شرب برخی از مناطق تهران و کرج تا ساعات آینده برطرف می‌شود.
مقیمی با اشاره به رفع کدورت آب شرب شهرکرد، گفت: میزان کدورت آب چشمه کوهرنگ با انتقال آب به تصفیه‌خانه‌ای در 15 کیلومتری شهرکرد و به‌کارگیری تمهیدات لازم کاهش یافت.
میامی- نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه بحث آب شرب یکی از مطالبات به‌حق منطقه کالپوش است، گفت: از مسئولان استانی می‌خواهیم که مشکل آبرسانی این منطقه را به رفع کنند.
اهواز - تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تأمین ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
سخنگوی صنعت آب گفت: وضعیت آبی کشور نسبت مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی بارندگی را نشان می دهد.
سخنگوی صنعت آب گفت: وضعیت آبی کشور نسبت مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی بارندگی را نشان می دهد.
بختیاری گفت: اگر بخواهیم در تهران دو نوع لوله کشی داشته باشیم یعنی باید ۹ هزار کیلومتر شبکه آب مجزا ایجاد کنیم که به لحاظ اقتصادی ۹ هزار کیلومتر بالای ۷۰-۸۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.
کیفیت آب در مناطق تحت پوشش طرح آبرسانی غدیر با بهبود قابل توجه مواجه شده و برای مثال در منطقه آبادان و خرمشهر شاخص کیفیت EC ۱۱ برابر بهبود را تجربه کرده است.
مدیرعامل آبفای منطقه پنج تهران گفت: ­مصرف آب شرب تهرانی‌ها در زمان اوج مصرف بعد از ظهر به ۴۱ هزار لیتر برثانیه رسید که این رقم نسبت به وضع مطلوب ۵ هزار لیتر برثانیه بیشتر است.
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: سیلاب ها باعث ذوب یخچال‌های طبیعی و ورود آب گل‌آلود به چشمه کوهرنگ شد و به یکباره ۶۰ درصد آب استان را غیر قابل تصفیه و استفاده کرد.
بندرعباس - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تامین آب شرب با رعایت مسائل محیط زیستی اولویت نخست کشور است.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش وزارت نیرو و همه نیروه‌ها از سراسر کشور خط پدافندی سامان و عمان با مدار برگشت که خط اول سامان­ ۱۰۰ لیتر در روز و در شب بیش از ۱۳۰ لیتر میتواند آب وارد مدار کند، همچنین خط دوم عمان نیز همینطور وارد مدار شد.
مدیرعامل آبفای چهارمحال‌و‌بختیاری، بارندگی شدید و وقوع سیلاب در شهرستان کوهرنگ در روز‌های اخیر را عامل گل‌آلودشدن چشمه کوهرنگ دانست؛ چشمه‌ای که منبع تأمین آب شرب شهرکرد و شهر‌های اطراف است: «این گل‌آلودی باعث شد این چشمه از مدار مصرف خارج شود و تأمین آب شرب شهرکرد به مرز بحران برسد؛ بحرانی که مسئولان با وارد مدار کردن چاه‌های کشاورزی، شهرداری و... در‌صدد مرتفع‌کردن آن هستند. تعداد ۳۲ حلقه چاه از قبل فعال بود که در‌حال‌حاضر نیز فعال هستند و سه حلقه چاه جدید نیز از فرودگاه و شهرداری وارد مدار شده است».
امروز حدود ۵۰۰ نفر از مردم شهرکرد با در دست داشتن دست‌نوشته‌ها و سر دادن شعار‌هایی نظیر «زاده سرچشمه‌ایم تشنه‌ایم تشنه‌ایم» و «مسؤول بی‌کفایت استعفا استعفا» خواستار برطرف شدن مشکل آب شرب شهر شدند.
قطعی یک هفته‌ای آب در شهرکرد معضلات جدی ایجاد کرده است، مردم آب شرب مورد نیاز خود را از خانه‌های فامیل خود که آب خانه‌شان وصل است یا تانکرهای آبرسانی سیار تهیه می‌کنند.
چشمه کوهرنگ که ۵۰ درصد آب آشامیدنی شهرکرد را تامین می‌کند، در سیل‌ها و باران‌های اخیر گل‌آلود شده است. وزیر نیرو می‌گوید نبود تصفیه‌خانه بین چشمه و شبکه مصرف باعث اختلال در تامین آب مردم شده و الان برای رفع موقت مشکل میزان ورودی آب شهر از چاه‌ها را افزایش دادیم. شرکت آب‌وفاضلاب گفته تا دو روز آینده مشکل آب شرب برطرف می‌شود.
شهرکرد- سخنگوی صنعت آب کشور از تلاش وزارت نیرو برای حل کامل مشکل آب شرب شهرکرد ناشی از گل‌آلودی چشمه کوهرنگ خبر داد.
بر اساس آخرین اطلاعات میدانی و اطلاعات بدست آمده از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از مناطق مسکونی استان چهارمحال و بختیاری از آب شرب پایدار استفاده می‌کنند و ۵ درصد باقیمانده نیز به دلیل محدودیت‌های فنی از جمله اختلاف ارتفاع با مسئله افت فشار آب مواجه هستند.
بارندگی شدید و وقع سیلاب در شهرستان کوهرنگ در روز‌های اخیر، باعث گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ که منبع تامین آب شرب شهرکرد و شهر‌های اطراف است شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ