«لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: در قانون جدید عنوان ردصلاحیت حذف شده است، ما الان با سه عنوان تأییدصلاحیت، عدم تأییدصلاحیت و عدم احراز مواجه هستیم و این هم یکی از اصلاحات جزئی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه این شورا در بررسی صلاحیت‌ها به هیچ کس چک سفید امضا نمی‌دهد، گفت: در قانون جدید انتخابات توسعه‌ای نسبت به اختیارات شورای نگهبان رخ نداده بلکه آنچه صورت گرفته، نظام‌بخشی به مجموعه وظایف و اختیارات نهاد‌ها از جمله شورای نگهبان است.
طحان نظیف گفت: با تدبیری که امروز در مجلس صورت گرفت، از امروز زمینه اجرایی شدن اصلاح قانون انتخابات فراهم شد.
طحان نظیف گفت: با تدبیری که امروز در مجلس صورت گرفت، از امروز زمینه اجرایی شدن اصلاح قانون انتخابات فراهم شد.
سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس گفت: اصلاح قانون انتخابات، مطالبه‌ای بود که سال‌ها مطرح بود و مجلس یازدهم دست به اصلاح این قانون زد. این مصوبه در راستای حقوق مردم و سیاست‌های کلی انتخابات گام‌های روبه جلویی برداشته است و اگر چه ما بر اصلاح قانون انتخابات تاکید کرده بودیم، ولی مثل هر طرح و لایحه‌ای در شورا آن را بررسی کردیم و ایردات متعددی وجود داشت و به مجلس آن را اعلام کردیم و مجلس در رفت و برگشت اصلاحاتی انجام داد.
طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برای تحقق فرمایشات چهارگانه رهبری در برگزاری انتخابات  برنامه‌تان چیست؟ گفت: تلاش ما این است منویات و راهبردهای مورد تاکید رهبری را دنبال کنیم، اما باید توجه داشت که مخاطب سخنان رهبری همه دستگاهها دخیل هستند که در این بین برخی از مسائل به شورای نگهبان بر می‌گردد
سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به بیانیه اخیر علی لاریجانی که ضمن رد حضورش در انتخابات مجلس دوازدهم، تعابیری کنایه آمیز درباره رد صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود، گفت: مفهوم چنین تعابیری برای ما روشن نیست.
طحان نظیف گفت: مبنای طرح‌ها و لوایح باید سیاست‌های کلی باشد؛ چرا که سند بالادستی و راهبردی می‌باشد. هر طرح و لایحه‌ای که می‌خواهد به نتیجه برسد، بهتر است بر مبنای سیاست‌های کلی انتخابات باشد.
طحان نظیف گفت: سامانه جامع ارتباطات شورای نگهبان مسیر ارتباطی با مردم است که در سال آینده که سال انتخابات است بیشتر استفاده خواهد شد.
طحان نظیف گفت: سامانه جامع ارتباطات شورای نگهبان مسیر ارتباطی با مردم است که در سال آینده که سال انتخابات است بیشتر استفاده خواهد شد.
هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ـ که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد ـ با تشریح آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: از آغاز سال تا امروز، ما ۵۹ مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اعلام نظر کردیم که از این تعداد ۳۱ مورد طرح و مابقی لایحه بود که ۱۲ مصوبه در همان مرحله نخست تایید شد.
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با تشریح آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: از ابتدای سال تا امروز ما ۵۹ مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اعلام نظر کردیم که از این تعداد ۳۱ مورد طرح و مابقی لایحه بود که ۱۲ مصوبه در همان مرحله اول مورد تایید قرار گرفت
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در حوزه قوانین انتخابات با قوانینی مواجه هستیم که دارای ابهام است. از این رو اصلاح قانون انتخابات بسیار مهم و ضروری است.
طحان نظیف در پاسخ به سؤالی پیرامون تعیین تکلیف طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی و این‌که برخی از نمایندگان مدعی شده‌اند که آن را به شورای نگهبان ارسال کرده‌اند، گفت: ما در شورای نگهبان تاکنون هیچ مصوبه‌ای درخصوص طرح صیانت دریافت نکردیم، طبیعتاً هر مصوبه‌ای که بخواهد از سوی مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال شود یک‌سری ترتیبات مشخص دارد که روند آن در آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است و براساس همان عمل خواهد شد.
طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: اساسنامه سه شهر به نام‌های گلمان استان آذربایجان غربی، تابناک استان فارس و مهرگان استان قزوین مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.
طحان نظیف گفت: قانون اساسی ظرفیت‌های زیادی دارد، اما بسیاری از این ظرفیت‌ها مغفول مانده و اجرایی نشده است.
طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: بر این اساس، دولت هر سال باید احکام و ارقام بودجه را ابتدای آبان‌ تقدیم مجلس کرده و بعد از تصویب، جداول، منابع و مصارف را به مجلس ارائه دهد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بودجه باید خصوصیات و چهارچوب‌هایی را داشته باشد. به طور مثال باید ریز درآمد و هزینه‌های دولت در قانون بودجه ذکر شود که در نهایت باعث شفافیت می‌شود.
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر از تایید "لایحه اصلاح ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو از سوی اعضای این شورا خبر داد.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ساختار پاسداری از شریعت اسلامی، تجارب مشروطه و آثار و لطمات آن در قانون اساسی اصلاح شده، بر واگذاری امور محلی به مردم تاکید کرد و گفت: جایگاه شوراهای اسلامی در قانون اساسی جایگاه ویژه ای است و می تواند طرح و لایحه به مجلس ارائه دهد.
سخنگوی شورای نگهبان نوشت: مطالعه قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ایرانیان بر همه ما لازم است و روز قانون اساسی بهانه خوبی برای تورق مجدد آن.
طحان نظیف گفت: البته مردم مانند همیشه خط خودشان را از اغتشاشات جدا کردند و دشمنان را ناکام گذاشتند و گفت: قانون اساسی ما حق برگزاری تجمعات را به رسمیت شناخته است و ما اعتراض را از اغتشاش جدا می‌دانیم، اما باید توجه داشت که دشمن به دنبال سوءاستفاده از اعتراضات و تبدیل آن‌ها به اغتشاشات بود؛ لذا باید مسیری پیش‌بینی شود تا از اعتراض‌ها صیانت شود.
هادی طحان نظیف گفت: مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان مورد بحث قرار گرفت و مصوبه خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
طحان نظیف گفت: حقوق ورودی شامل حقوق گمرکی و سود بازرگانی است که پیشتر با مصوبه دولت، سود بازرگانی کاهش یافته بود. این لایحه دولت که حالا به قانون تبدیل شده، قانون بودجه امسال را اصلاح می‌کند و حقوق گمرکی را از ۴ درصد به یک درصد کاهش می‌دهد.
طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: اختیار قانونی مجلس است که از طریق طرح یا لایحه، چیزی را تصویب یا اصلاح کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ