طحان نظیف گفت: با تدبیری که امروز در مجلس صورت گرفت، از امروز زمینه اجرایی شدن اصلاح قانون انتخابات فراهم شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منصور حقیقت‌پور از نزدیکان لاریجانی که در انتخابات پیش‌رو اقدام به پیش‌ثبت‌نام کرده درباره احتمال ائتلاف با اعتدالی‌ها، گفت: «هنوز بحث ائتلافی مطرح نیست، شاید الان دارای مواضع مشترکی با یکدیگر باشیم و همه منتقد وضعیت جاری کشور باشیم، ولی هنوز برای هیچ ائتلافی صحبت نشده است.»
در اثر فعالیت‌های تندروها، ضربات مهلکی به نهاد انتخابات، جایگاه مجلس و حاکمیت قانون وارد آمده است. فعلا نشانه و علامت ترمیمی هم به چشم نمی‌آید. در جریان نهضت ملی شدن نفت ببینید چپ‌های پیشرو چقدر خلیل ملکی را اذیت کردند (ملکی در آن زمان جزو نوادر روزگار بود). وقتی این اذیت‌ها (ادامه‌دار) شود شخصیت‌های پخته‌ای که عزت‌نفس دارند، کنار می‌کشند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب سال ۹۸ که در انتخابات قبلی فرصت اجرا نیافت، در انتخابات پیش‌ رو باید مبنای عمل باشد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت که قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب سال ۹۸ که در انتخابات قبلی فرصت اجرا نیافت، در انتخابات پیش‌ رو باید مبنای عمل باشد.
اگرچه وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی اعلام آمادگی کرده اما این اقدام نیاز به تائید شورای نگهبان دارد و وزارت کشور باید به شورا اطمینان دهد که زیرساخت‌های لازم برای برای برگزاری انتخابات الترونیکی را فراهم کرده است.
سیاست یک بام و دوهوای طیف اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات به یکی از استراتژی‌های همیشگی آنان مبدل شده است تا جایی که در هر دوره با سناریوی متفاوتی اجرا می‌شود.
ماجراها و کشمکش‌های پایداری‌چی‌ها و قالیبافی‌ها تا انتخابات مجلس دوازدهم در اسفندماه و احتمالا بعد از آن هم ادامه خواهد داشت. خصوصا اینکه نمایندگان طیف قالیباف، تحرکات دولتی‌ها در زمینه انتخابات را در راستای «دخالت سازمان‌یافته» قوه مجریه در انتخابات پیش‌رو می‌دانند.
ترکیب سران قوا از تابستان ۱۴۰۰ به بعد، ترکیبی شد که نه تنها مصداق حاکمیت یکدست است، بلکه در بسیاری از مسائل نیز با یکدیگر اتفاق نظر دارند. اما در این بین اختلافاتی میان دولت و مجلس شکل گرفته که البته با توجه به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس دوازدهم، به نظر طبیعی می‌رسد؛ چراکه صندلی‌های بهارستان برای هر دو قوه اغواکننده است.
سفیر پیشین ایران در انگلیس گفت: گمانه‌زنی‌هایی که منتشر شد، از توافق قطعی خبر نمی‌دهد، اما از یک تفاهم ولو موقت بین طرفین در امر هسته‌ای حکایت می‌کند که دولت آقای بایدن به خاطر انتخابات پیش‌رو خیلی وارد عمق و محتوای توافق کلی نمی‌شود و از طرف دیگر هم ایران هنوز در مسائلی که حل و فصل کامل نشده قرار نگرفته ولی گام‌هایی برداشته است.
یک سال دیگر در مکزیک انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود و یکی از نامزد‌های پیش‌رو که توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده، یک دانشمند محیط‌زیست است که می‌تواند به اولین رهبر زن در دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین تبدیل شود. به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از یک نظرسنجی، کلودیا شین‌بام، شهردار مکزیکوسیتی ۲۰ امتیاز از نزدیک‌ترین رقیب در حزب خود پیشتاز است.
علیرضا دبیر که ریاست فدراسیون کشتی را برعهده دارد و برای انتخابات پیش‌رو ثبت نام کرده، به عنوان «استادیار» در یکی از دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند که همین امر ممکن است منجر به رد صلاحیت او شود.
علیرضا دبیر که ریاست فدراسیون کشتی را برعهده دارد و برای انتخابات پیش‌رو ثبت نام کرده، به عنوان «استادیار» در یکی از دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند که همین امر ممکن است منجر به رد صلاحیت او شود.
حسینی بوشهری در قسمتی از بیانات خود خطاب به مسئولان تصریح کرد: گره‌گشای کار مردم باشید نه گره کور به کار مردم بزنید و مسئولیت امروز مدیران به برکت خون پاک شهدا و همراهی مردم است و مردم در انتخابات پیش‌رو با حضوری پرشور و گسترده شرکت خواهند کرد.
حسینی بوشهری در قسمتی از بیانات خود خطاب به مسئولان تصریح کرد: گره‌گشای کار مردم باشید نه گره کور به کار مردم بزنید و مسئولیت امروز مدیران به برکت خون پاک شهدا و همراهی مردم است و مردم در انتخابات پیش‌رو با حضوری پرشور و گسترده شرکت خواهند کرد.
خوشبینانه‌ترین احتمال پیش‌رو در انتخابات آتی، تن دادن نظام سیاسی به حضور نیرو‌هایی میانه از جریان محافظه‌کاری در قالب اقلیت مجلس و احیای همان نقشی باشد که تکنوکرات‌ها در مجلس پنجم ایفا کردند. این الگو چه بسا هم از سوی بخش قابل توجهی از ایرانیان خسته از دعوا‌های سیاسی مورد پذیرش قرار نگیرد و هم با مقاومت جریانات افراطی مواجه شود که ضرورتی به توازن حداقلی نمی‌بینند و جاه‌طلبی‌های کلان‌تری در انبان برنامه سیاسی خود دارند.
اگر اردوغان در انتخابات شکست بخورد دوره سختی را پیش‌رو خواهد داشت. ایهور سمیولوس، رییس انجمن مطالعات خاورمیانه می‌گوید که مطمئن نیست رییس‌جمهور فعلی در صورت شکست احتمالی، سمت خود را ترک کند.
وزیر کشور ترکیه در سخنانی آمریکا را متهم به تلاش برای کودتا در جریان انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در ترکیه کرد.
شب گذشته حاج محمود کریمی انتقادات صریحی خطاب به نمایندگان مجلس و بانک‌ها کرد و از سوی دیگر راه‌حل مساله حجاب را از زاویه عدالت دانست و گفت: اگر مردم از نحوه اداره مملکت راضی باشند، همه یکسان باشند، یک آقازاده‌ی بیشتر نبرد یکی کمتر، در این صورت مشکل حجاب هم حل می‌شود. در انتخابات پیش‌رو سرمان کلاه نرود، مگر نگفتند شفافیت آرا، چی شد؟
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر رشد قیمت‌ها تابعی از انتظارات تورمی است نه مدیریت اقتصادی، گفت: دولت باید از فرصت پیش‌رو بهره‌برداری لازم را کرده و ناترازی‌های را از بین ببرد.
رضا کرمانشاهی، داور بازنشسته، در مورد انتخاب داور دربی پیش‌رو نکات جالبی را متذکر شده است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۰ میلیون و ۲۸۹ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از دویست تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۲۳۷ تن از ایشان وخیم است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۰ میلیون و ۵۲۵ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از هزار و هفتصد تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۲۹۲ تن از ایشان وخیم است.
جالب اینکه میرشاد ماجدی خود یکی از کاندیداهای صندلی ریاست فدراسیون فوتبال در انتخابات آتی است و حالا با مسوول برگزاری انتخابات پیش‌رو جلسه داشته است.
یزدانی بار دیگر نشان داد که از انتخابی‌های داخلی نمی‌ترسد و حاضر است هر مدعی پیش‌رو برای رسیدن به دوبنده ملی را از سر راه بردارد و هیچ جای تردیدی برای شایستگی خود باقی نگذارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ