اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ همچون سال‌های قبل از آن، با مشکلات و چالش‌های متعددی همراه بود؛ با این وجود، تورم افسارگسیخته و رشد اقتصادی ناپایدار همچنان اصلی‌ترین مسائل اقتصاد کشور به شمار می‌رفتند. در این میان، تحریم‌های اقتصادی نیز با وجود کاهش نسبی در مقایسه با سال‌های قبل، همچنان مشکلات متعددی را در سطح اقتصاد کلان و کسب‌وکار‌های کشور ایجاد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک در ۱۱ استان هشدار داد.
در معاملات روز دوشنبه بیست و سوم مرداد ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۹ هزار و ۱۲۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح یک میلیون و ۹۹۷ هزار و ۴۵ واحد رسید. فردا هم این روند صعودی ادامه دار خواهد بود؟
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی آب‌گرفتگی معابر در ۱۲ استان از جمعه تهران به مردم توصیه کرد از اسکان در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.
هواشناسی استان تهران اعلام کرد که وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و تندباد لحظه‌ای و کاهش نسبی دما روز‌های آتی در این استان پیش‌بینی می‌شود.
در معاملات روز یکشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۸ هزار و ۷۷۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۳۶۱ واحد پایین آمد. فردا بازار چگونه خواهد بود؟
شاخص کل بورس طی معاملات روز پایانی کار خود را با یک افزایش خوب به پایان رساند و در محدوده ۲.۲۰۲ میلیون واحدی ایستاد. آیا امروز شنبه بازار سرمایه باز هم سبز رنگ خواهد شد؟
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه (۱۱ تیر) در گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان بارش خفیف رخ می‌دهد. دوشنبه و سه‌شنبه (۱۲ و۱۳ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ داده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.
شاخص کل بورس طی معاملات امروز در حالی که ابتدا در محدوده منفی قرار داشت، کار خود را با یک افزایش ۰.۳ درصدی به کار خود پایان داد و در محدوده ۲.۱۹۶ میلیون واحدی ایستاد. فردا بازار نزولی خواهد شد؟
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان ناپایداری‌های محلی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.
از امروز شنبه، تا روز سه شنبه آسمان کمی ابری تا نیمه ابری و در روز شنبه در سطح استان همراه با وزش باد شدید و نیمه جنوبی استان گاهی با گردوخاک و در ارتفاعات استان به ویژه فیروزکوه در ساعات بعدازظهر همراه با رگبار و رعدوبرق مورد انتظار است.
شاخص کل امروز در ابتدا اندکی منفی بود در پایان با ثبت بیش از ۴ هزار و ۷۸۰ واحد رشد یکبار دیگر به بالای مرز ۲,۳ میلیونی رسید. شاخص هموزن نیز بیش از ۳ هزار واحد ارتقا یافت و در محدوده ۷۶۴ هزار واحد ایستاد. فردا روند مثبت بازار ادامه دار خواهد بود؟
در معاملات روز شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۲۳ هزار و ۳۲۴ واحد نزول کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۱۰ واحد پایین آمد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با ریزش ۴ هزار و ۱۱۲ واحدی در رقم ۷۶۰ هزار و ۹۷۴ واحدی ایستاد. امروز در آخرین روز اردیبهشت ماه شاخص کل باز هم منفی خواهد شد؟
شاخص کل بازار بورس امروز (یکشنبه ۲۴ اردیبهشت) پس از ثبت ۵ روز منفی ۷۱ هزار و ۸۸۲ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون و ۲۸۵ هزار واحدی ایستاد. رشد بازار سرمایه ادامه دار خواهد بود؟
معاملات بورس روز چهارشنبه در نماد‌های شاخص‌ساز، با نوسانات منفی همراه شد و نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت سه هزار و ۶۵۱ واحدی که معادل ۰.۱ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات چهارشنبه در سطح دو میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی ایستاد. امروز در اولین روز هفته شاخص تغییر مسیر خواهد داد؟
بورس تهران در روز ابتدایی هفته اول با رشد ۷۳ هزار و ۴۳۸ واحدی معادل ۳.۱ درصدی رو‌به‌رو شد و شاخص کل در پایان معاملات شنبه در سطح دو میلیون ۴۳۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص بورس فردا سبز است یا قرمز؟
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران در ۱۲ استان برای بارش شدید باران و برف خبر داد.
سازمان هواشناسی ضمن صدور هشدار زرد از وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و احتمال وقوع انواع خسارت در ۱۷ استان طی روز جاری خبر داد.
شاخص کل بورس امروز روندی نوسانی داشت تا در نهایت با ۲۲۹۸ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۵۴۸ هزار واحد ایستاد. باتوجه به رشد کم رمق بازار امروز چه چیزی در انتظار بورس فردا است؟
استاد مرکز علوم تحقیقات زمین دانشگاه لایبنیتز هانوفر آلمان تاکید می‌کند: «در ایران هم زمان دولت آقای احمدی‌نژاد اعلام شده بود که دستگاهی ساخته شده که می‌تواند زمان دقیق زلزله را مشخص کند و بعد هم گفتند برای اینکه دزدیده نشود، از دستگاه رونمایی نکنیم. از این ادعا‌ها در جوامع مختلف بار‌ها بیان شده که از لحاظ علمی قابل تایید نیستند.»
پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تهران برای روز چهارشنبه افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها در استان تهران است و لذا اعضا این کمیته با اجماع پیشنهاد دورکاری فعالیت آن دسته از کارمندان که امکان و قابلیت دور کاری دارند را به مراجع بالا دستی ارائه داد.
آلبرت بغوزیان، استاد دانشگاه و اقتصاددان گفت: زمانی که بودجه بر اساس درآمد‌های پیش‌بینی‌شده به تصویب می‌رسد به این معنی است که این اطمینان وجود دارد که این درآمد‌ها محقق می‌شوند و اگر می‌بینیم که در بخش درآمد‌های حاصل از گمرک این منابع به دست نیامده به دلیل احتمالاتی است که در سال گذشته از برخی لغو ممنوعیت‌ها داده می‌شد. حتی پیش‌بینی می‌شد آزادسازی واردات خودرو در نیمه ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام گیرد و برای همین دلیل است که منابع حاصل از عوارض گمرک تنها ۳۲ درصد رقم مصوب ۶ ماهه اعلام شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‎ احمر کشور گفت: طبق هشدار هواشناسی، احتمال بارش شدید و رگبار، وزش شدید باد و بارش برف در مناطق کوهستانی در روز‌های جمعه و شنبه و در شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان وجود دارد.
سازمان هواشناسی به احتیاط در سفر‌های برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تسریع در برداشت مزارع پنبه در استان گلستان توصیه کرده است.
امروز در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هشدار نارنجی برقرار است. برای تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و هرمزگان نیز هشدار زرد صادر شده است.
ازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران همراه رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ از شنبه تا سه‌شنبه (۱۵ تا ۱۸ مردادماه) خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ