مصرف ویتامین K باعث کمک به مواد معدنی برای اتصال به استخوان‌ها می‌شود. ویتامین D نیز به بدن کمک می‌کند کلسیم را جذب کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان دریافتند افرادی که بیشترین مصرف قند را داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین قند را مصرف می‌کردند، ۳۹ درصد بیشتر احتمال داشت که سنگ کلیه داشته باشند.
به‌طور کلی ویتامین‌های مختلفی برای رشد مو‌ها مهم هستند، اما ویتامین‌های گروه B از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارند. ویتامین‌های B ۷ (بیوتین)، فولات و B ۱۲ برای شکل‌گیری سلول‌های جدید واقعا حیاتی هستند، درحالی که بیوتین به تقویت خود مو‌ها و همچنین ارتقای رشد آن‌ها کمک می‌رساند.
ماست حاوی آب است که البته خیلی‌ها راغب به مصرف آن نیستند. این در حالی است که این مایع حاوی پروتئین، ویتامین ب ۱۲ و فسفر است. پس ماست را با آب موجود در آن مخلوط کنید و از حرارت دادن آن با غذا‌ها نیز اجتناب نمایید، چون باکتری‌های مفید موجود در آن، در اثر حرارت از بین می‌روند.
فرشته فزونی به بیماران دیابتی توصیه کرد که از مصرف مواد غذایی با سدیم بالا مانند غذا‌های شور، کالباس، سوسیس، چیپس، پفک و غذا‌های کنسروی، سس کچاپ، سس‌های سالاد، ترشی و انواع شور‌ها پرهیز کنند.
غذا‌های دریایی که تازه صید و بلافاصله منجمد شده‌اند برای گرم‌کردن مجدد بی‌خطر هستند. اما اگر غذا‌های دریایی بیش از دو ساعت در هوای خنک یا یک ساعت در هوای گرم خارج از یخچال بماند، نباید مصرف شود. باکتری‌ها می‌توانند به‌سرعت در غذا‌های دریایی در دمای ۴ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد رشد کنند. پس ماهی و غذا‌های دریایی را هم به فهرست غذا‌هایی که نباید دو بار گرم شوند، اضافه کنید.
محققان دریافتند کسانی که غذا‌های غنی از منیزیم از جمله دانه‌ها و غلات سبوس‌دار، سبزیجات با برگ سبز و حبوبات مصرف می‌کردند، سن مغز کمتری داشتند.
رژیم غذایی مناسب برای میگرن، یک رژیم سرشار از منیزیم است که به بهبود درد کمک می‌کند. مواد غذایی مانند اسفناج، کلم پیچ، شلغم، بادام حاوی مقادیر بالایی از منیزیم هستند.
آرزوی هر انسانی داشتن هوش بالا و قدرت درک مطالب و موضوعات مختلف در کم‌ترین زمان ممکن است. در این بین، افزایش هوش و تقویت میزان کارایی و بهره‌مندی توان مغز را می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی ارتقا داد.
به اعتقاد کارشناسان برخی از غذا‌ها هستند که هرچند راه خود را به سفره‌های ما باز کرده‌اند، زیان‌های شدیدی برای سلامت‌مان دارند.
روزه داران از مصرف غذا‌های خیلی شیرین و شور در وعده افطار خودداری کنند، مصرف مواد غذایی شیرین علاوه بر ایجاد احساس تشنگی در فرد موجب افت قند می‌شود.
به گفته متخصصان، داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود روند هضم مواد غذایی کمک کند. از سوی دیگر غذا‌هایی که سرشار از چربی اشباع‌شده هستند به پوشش روده آسیب می‌رسانند و سلامت کلی فرد را در خطر قرار می‌دهند.
آمار‌های بهداشتی نشان می‌دهد؛ حدود ۳۰ درصد از مردم به بیماری کبد چرب غیر الکلی، مبتلا هستند.
مغز شما مهمترین عضو بدن شماست. ضربان قلب، تنفس ریه‌ها و تمام سیستم‌های بدن شما را حفظ می‌کند. به همین دلیل ضروری است که مغز خود را با یک رژیم غذایی سالم در شرایط مطلوب حفظ کنید.
مصرف بعضی خوراکی‌ها به حفظ عملکرد ریه‌ها و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی کمک می‌کند.
تابه‌حال به این فکر کردید که چرا برخی غذا‌ها به نظرتان خوشمزه‌تر از غذا‌های دیگر هستند؟ پاسخ به این سوال می‌تواند به DNA شما ربط داشته باشد.
مغز میوه اگرچه سرشار از کالری است، اما منبع خوب چربی اشباع نشده و غنی از پروتئین، ویتامین‌های گروه B و سلنیوم نیز محسوب می‌شود. پروتئین باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و در بهبود خلق و خو تاثیر مثبتی دارد.
یکی از راه‌های حفظ سلامتی در دوران سالمندی، تغذیه مناسب است که نکته‌ای ضروری برای داشتن زندگی سالم و بانشاط در این دوران محسوب می‌شود. افراد باید در این دوران از تمامی گروه‌های غذایی به مقدار توصیه شده، استفاده کنند.
عادات غذایی نادرست خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیه را افزایش می‌دهد، در صورت بهترین غذا‌ها که برای کلیه‌ها سودمند باشد، می‌توان عملکرد این جفت اندام را تقویت و محافظت کرد.
غذا‌هایی که پروتئین بالایی دارد، می‌تواند به متابولیسم بدن کمک کند تا سریع‌تر کار کند؛ بنابراین این موضوع باعث افزایش سوزاندن کالری می‌شود.
مینا کاویانی، کارشناس ارشد علوم تغذیه و مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور آلزایمر را یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دوران سالمندی برشمرد که نوعی بیماری تخریب اعصاب است و با علایمی نظیر از دست دادن پیشرونده حافظه و عملکرد شناختی همراه است.
دکتر درستی توجه به میان‌وعده دانش‌آموزان را بسیار مهم می‌داند و در این باره می‌گوید: والدین به هیچ عنوان از میان وعده‌ها غافل نشوند. بهترین گزینه برای میان وعده میوه‌ها هستند. سیب، هویج، ساقه کرفس، خیار و ... و شیر و کیک خانگی می‌توانند یک میان وعده فوق‌العاده باشند. مغزی جات مانند بادام هم برای این گروه‌های سنی بسیار مفید و پرخاصیت است. اینکه بگوییم دانش آموزان از دستور غذایی خاصی استفاده کنند، اصلا درست نیست.
یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. به علاوه این که مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی از ویتامین‌های گروه ب مانند ویتامین ب۱۲ و ریبوفلاوین را برطرف می‌کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب می‌کنید.
رایج‌ترین ویتامین‌های گروه B شامل ویتامین B ۱۲، ویتامین B ۶، ویتامین‌های B ۱ و B ۲، ویتامین B ۳ و ویتامین B ۹ است.
بر اساس نتایج مطالعه جدید، رابطه معکوس بین خطر ابتلاء به سرطان سینه و دریافت اسید‌های چرب غیراشباع، به ویژه در زنان یائسه که چاقی دارند، وجود دارد. اسید‌های چرب امگا ۳، چربی‌های سالمی هستند که به خاطر فواید سلامتی شأن شناخته شده هستند.
تقریبا ۹۲ درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین ث است و لیکوپن و آنتی اکسیدان موجود در آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ