مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر به طرح ادعاهای بی اساس علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی پرداخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقیمی رئیس دانشگاه تهران گفت: اگر قرار باشد فرد یا گروهی خارج از این چارچوب بخواهد پیگیر ادعای خود باشد و آن را رسانه‌ای کند، جامعه فرهیخته دانشگاهی و مدیریت دانشگاه آن را بر نخواهد تافت و این اقدام را توهین به ساحت دانشگاه می‌داند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رد ادعای واهی اوکراین تصریح کرد: خبری از مین یا مواد منفجره در نیروگاه زاپروژیا نیست.
مدیرکل آژانس در پاسخ به سوالی درباره نگرانی ادعایی اوکراینی‌ها در خصوص بمب‌گذاری شدن نیروگاه توسط روسیه تاکید کرد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز چیزی از استقرار "تجهیزات نظامی سنگین" توسط روس‌ها در نیروگاه ندیده است.
به‌رغم گزارش‌های رسانه‌های غربی درباره مختومه اعلام شدن پرونده یکی از سه مکان ادعایی آژانس، رافائل گروسی روز گذشته در بیانیه مقدماتی خود در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ارزیابی آژانس درباره سایت مریوان همچنان پابرجاست.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی عجیب مدعی شد که استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده، تهدید تشعشعاتی مستقیمی دربرندارد!
ابوالفضل عمویی گفت: کمالوندی در پاسخ به سوالات مطرح شده از جانب نمایندگان، ادعای مطرح شده درباره دسترسی آژانس به افراد را رد کرد و همچنین گفت با توجه به اینکه در فردو افزایش فعالیت هسته‌ای داشته ایم براساس استاندارد‌های متعارف بازرسی آژانس، دفعات بازرسی از این سایت افزایش دارد.
نمی‌شود مسائل فنی و سیاسی را کاملاً از هم تفکیک کرد. موضوع «فعالیت هسته‌ای» در همه دنیا موضوعی است که در آن هر دو عنصر فنی و سیاسی به صورت پررنگ وجود دارد. تاریخچه مذاکرات برجام نیز این ادعا را تایید می‌کند. هر موقع ایران تلاش کرد به این دو مقوله به صورت تفکیک‌شده و جداگانه بپردازد، یک جا در فرآیند مذاکرات به بن‌بست رسید و هرجا تلاش کرد این دو مقوله را در کنار هم و در قالب یک مجموعهٔ «هم‌بسته» حل‌وفصل کند، به نتیجه رسید.
رابرت مالی (راب ملی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد ایالات متحده قبل از تصمیم گیری درباره اقدامات و گام‌های بعدی درباره ایران منتظر نتایج سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران خواهد ماند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از ارسال پاسخ ایران به آژانس درباره نحوه بهره‌برداری از سایت غنی سازی فردو خبر داد و اظهارات گروسی را ناشی از نقص اطلاعات وی دانست.
گروسی گفت: «ایران به ما اطلاع داد که ظرفیت خود را برای تولید اورنیوم با غنای ۶۰ درصد، سه برابر می‌کنند، نه دو برابر.» وی ادعا کرد که این میزان «بسیار نزدیک به سطح نظامی یعنی ۹۰ درصد است.»
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در تیم کی‌روش بازیکنان «وفادار» بیشتر از «بهترین» بازیکنان بازی کرده‌اند، مدعی شد او می‌توانست با ایران از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند.
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در تیم کی‌روش بازیکنان «وفادار» بیشتر از «بهترین» بازیکنان بازی کرده‌اند، مدعی شد او می‌توانست با ایران از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند.
بازیکن کهنه‌کار کاستاریکایی معتقد است که شکست دادن آلمان در آخرین بازی دور گروهی افتخار بزرگی برایشان خواهد بود.
گروهی از محققان ادعای اپل برای ناشناس ماندن شیوه مصرف دیتا در دستگاه های این شرکت را نقض کرده اند زیرا آنها متوجه شدند یک شناسه دیجیتال مخصوص فعالیت در دستگاه را به اپل آی دی مرتبط می کند.
در این گزارش با اشاره به ادعای وجود آثار اورانیوم در سه مکان اعلام نشده آمده است: «رافائل گروسی مدیرکل آژانس این نگرانی جدی را دارد که همچنان پیشرفتی در شفاف‌سازی و حل مسائل برجسته پادمانی حاصل نشده است».
دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در بیانیه ای ادعا کرد: نشانه هایی از آماده سازی «بمب کثیف» در اوکراین نیافتیم!
نشریه میرر امروز ادعا کرد که رونالدو از اریک تن‌هاخ تقاضای بخشش کرده است. او از مربی هلندی خواسته تا به تمرینات گروهی برگردد.
طبق ادعای مارکا، کریم بنزما با غیبت در تمرین گروهی امروز، تقریبا شانسی برای رسیدن به بازی حساس مقابل اتلتیکومادرید ندارد.
فراموش نکنیم که حتی در صورت امضای توافق هسته‌ای، اجرایی شدن آن مشروط به بسته شدن (مختومه شدن) پرونده‌های ادعایی واهی آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشورمان خواهد بود. موضوعی که بستگی به اراده واقعی گروسی و همراهانش در آژانس خواهد داشت.
مدیر کل آژانس اتمی در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر به مسئله ادعایی «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران» هم اشاره کرد و گفت ایران هنوز در این خصوص توضیحات لازم را ارائه نکرده است. او گفت: «من به همتایان ایرانی‌ام گفته‌ام از تعامل دوباره استقبال می‌کنیم.»
گروهی از از بانوان محجبه یزدی به ادعای یک روحانی در خصوص ارتباط فقر و بدحجابی اعتراض کردند.
در این بازی دوستانه اتفاقی عجیبی رخ داد و بعد از زمین افتادن یکی از بازیکنان تیم سوئیسی درگیری‌ها میان بازیکنان دو تیم بالا گرفت و زد و خورد شکل گرفت.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد: «تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، آژانس اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام را راستی‌آزمایی و نظارت کرد. با این حال از آن تاریخ، این فعالیت‌ها به‌طور جدی تحت تاثیر تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات هسته‌ای برجامی خود، از جمله پروتکل الحاقی قرار گرفته است».
یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل گفت: آنچه که گروسی تکرار می‌کند با مکمل سخنان جوزپ بوررل و تحولات تل‌آویو و تغییر دکترین بایدن در قبال خاورمیانه همگی بصورت همگن پیش می‌روند و نماینده این ادعا هستند که اکنون افکار عمومی آماده پذیرش بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت و حتی قرار گرفتن این پرونده ذیل فصل هفتم منشور است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ