اگر اهل پیاده‌روی در مسیر‌های سخت هستید می‌توانید با یک ساعت حرکت به سمت شمال آهار به آتشگاه قصران برسید، آتشگاهی که قدمت آن به دوره ساسانی برمی‌گردد و تا سده‌ها بعد از ساسانیان همچنان روشن بود و محل عبادت ساکنان به‌شمار می‌رفت. قصه جالب آتشگاه شنیدنی است و آن‌طور که اهالی می‌گویند این آتشگاه پناهگاه زوج عاشق جوانی بود که برای رسیدن به یکدیگر به این کوه پناه آوردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی برای نسل جوان ما ثابت کرد که راه پیشرفت با التزام به مسائل دینی در تضاد نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی برای نسل جوان ما ثابت کرد که راه پیشرفت با التزام به مسائل دینی در تضاد نیست.
رئیس جمهور گفت: شهید بهشتی تحت تأثیر جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها قرار نمی‌گرفت و از محور عدالت خارج نشد، ولو ممکن بود به ظاهر در تشکل‌هایی باشد اما روحیه منصفانه‌ای داشت.
«بقیع» یا «بهشت بقیع» در شهر مدینه، آرامگاه حضرت فاطمه (س) و چهار تن از امامان شیعه و حدود ۲۴ تن از خاندان و صحابه پیامبر اکرم (ص) است. قبرستانی بسیار بزرگ و مسطح که حتی مساحت‌اش را بیشتر از مسجدالنبی (ص) می‌دانند، که هر چند قدمت آن مشخص نیست، اما گفته می‌شود پیشینهٔ تاریخی آن به قبل از اسلام می‌رسد و حتی بعد از هجرت مسلمانان به مدینه، این قبرستان، تنها مکانِ دفنِ مسلمانان بوده است. از زمان پیامبر (ص) تا همین امروز، بسیاری از مسلمانان را که در مدینه از دنیا می‌رفتند، در بقیع به خاک می‌سپردند، در حال حاضر نیز آن قبرستان عمومی مدینه به شمار می‌رود. قبرستان بقیع در طول روز به جز اوقاتی که شخصی را برای دفن کردن می‌آورند، بسته است و تنها، پس از نماز صبح و عصر و روزی حدود ۳ ساعت، برای زیارت زائران (فقط آقایان) باز می‌شود.
پس از رحلت پیکر امام خمینی جهت وداع در روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به مصلای تهران منتقل شد، یخچال بزرگی با دیوار‌های شیشه‌ای بر روی چند کانتینر به‌طوری قرار گرفت تا مردم بتوانند پیکر امامشان که عمامه‌ای سیاه به نشانه انتساب به سادات بر روی سینه داشت را ببینند. پس از اقامه نماز ابتدا تصمیم گرفته شد برای تشییع کامیونی تابوت حامل پیکر را به بهشت زهرا که در ۲۰ کیلومتری مصلا بود منتقل کند و یک هلی کوپتر از آغاز مسیر تابوت را همراهی می‌کرد، در میانه راه به علت هجوم جمعیت زیادی که برای تشییع پیکر آمده بودند ادامه دادن مسیر غیر ممکن شد و هلی کوپتر به زحمت به زمین نشست و پیکر برای تکفین مجدد به جماران و در رور بعد به محل تدفین منتقل شد. در یازدهم ژوئن ۱۹۸۹، یک ششم جمعیت وقت ایران (بیش از ده میلیون نفر)، جمعیتی به وسعت ۳۲ کیلومتر برای تشییع پیکر امام خمینی به حوالی بهشت زهرا آمدند تا این بدرقه بزرگترین مراسم تشییع دنیا لقب بگیرد. بخشی از عکس‌های زیر از مجموعه آرشیو خبرگزاری ایرنا از مراسمات پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۶۸ است که برای اولین بار منتشر می‌شود.
اواسط دهه شصت، (امام) خمینی به عراق آمد در حالی که در ابتدا فعالیتی نداشت. پس از انقلاب جولای ۱۹۶۸ میلادی، عراق موضع مخالفی در قبال تصمیم شاه برای الحاق جزایره سه‌گانه (امارات) اتخاذ کرد. محمدرضا شاه پهلوی به عنوان اهرم فشار و تهدید، نیروهایش را روانه مرز‌های عراق کرد. شاه از مخالفان کرد در عراق حمایت کرد و حمایت از مخالفان ایران را علیه او آغاز کردیم.
سید علیرضا بهشتی شیرازی، مشاور میرحسین ‎موسوی بازداشت شد.
پایگاه خبری «چند ثانیه» تصویری از یک بنر با موضوع فروش قبر در بهشت زهرا منتشر کرد. آن‌طورکه از تصویر زیر مشخص است موضوع تبلیغ بنر پیش‌فروش قبور است.
هر چند منطقه تنگ بستانک در میان شهر‌ها و مناطق نسبتا گرمسیر استان فارس قرار دارد، اما رود‌های روان، چشمه‌های پُر آب، طبیعت سرسبز کوهستانی و جنگل‌های پُر درخت، این منطقه را به بهشتی زیبا تبدیل کرده از این رو مردم این منطقه از آن به عنوان بهشت یاد می‌کنند.
دره «حصارک» در شمال تهران قرار دارد. این دره آبشار‌های فصلی دارد و آبشار اصلی این دره با آبشار نو سنگ حصارک شناخته می‌شود که این آبشار جزئی از بخش کن حساب می‌شود. در بالای آبشار حصارک، دره و آبشار کوچک دیگری وجود دارد که برای رسیدن به آن باید نیم ساعت پیاده‌روی کنید. اگر سمت چپ آبشار را ادامه دهید، به دره اصلی حصارک می‌رسید که این دره معروف به دره دو چناران است و دره اصلی محسوب می‌شود. در این دره گل‌ها و گیاهان متفاوتی مانند گل ختمی سفید وجود دارد. همچنین اگر همین مسیر را ادامه دهید در انتهای آن به قله «بند عیش» می‌رسید.
لیونل مسی نسبت به چند روز پیش اوضاع و حال و احوال کاملاً متفاوتی را تجربه می‌کند. لیونل مسی از قعر جهنم به بهشت رفت!
لیونل مسی نسبت به چند روز پیش اوضاع و حال و احوال کاملاً متفاوتی را تجربه می‌کند.
تیمی که در مرحله مقدماتی با مرد کروات از جهنم گریخت و با چند پیروزی سرنوشت ساز مجوز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کرد، در آستانه شروع این مسابقات تقدیم مرد ناکام نیمکت تیم ملی ایران شد.
فقط با چند قلم مواد اولیه ساده می‌توانید یک شیرینی نوروزی عالی تهیه کنید. شیرینی بهشتی یک شیرینی ساده و خوشمزه برای عید نوروز درست کنید و از خوردن و طعم بهشتی آن لذت ببرید. طرز تهیه آن را این فیلم برایتان آورده‌ایم.
داریوش بهشتی تنها چند روز پس از معرفی رضا نوید به عنوان مالک باشگاه جانشین این چهره شد.
پرنده بهشتی از زیباترین و پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی است، چون گل آن شبیه به پرنده‌ای در حال پرواز است به این نام معروف است.
پرنده بهشتی از زیباترین و پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی است، چون گل آن شبیه به پرنده‌ای در حال پرواز است به این نام معروف است.
تسنیم نوشت: شاهرخ فاتحی رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج خبر رسانه‌های معاند مبنی بر کشته شدن و خاک‌سپاری یکی از جوانان در بهشت محمدی در طول چند روز اخیر را کاملاً تکذیب کرد و گفت: تمام ادعا‌ها درباره این قبر و دفن ناشناس جوان کشته‌شده دروغ است
استاندار همدان اعلام کرد: براساس آزمایشات دانشگاه علوم پزشکی همدان و تهران، وزارت نیرو و چند دستگاه دیگر که ما مأمور کردیم، در مجموع نتیجه آزمایشات این است که نگرانی در این زمینه وجود ندارد و به جرأت اعلام می‌کنیم تصفیه خانه شهید بهشتی و تصفیه خانه مهاجران جزء تصفیه خانه‌های پیشرفته و مدرن ما هستند که می‌توانند همه آلودگی‌ها و فلزات سنگین را تصفیه و سلامت آب را تضمین کنند.
بورس امروز سه شنبه ۲۲ شهریور در مقایسه با روز‌های گذشته شرایط بهتری را تجربه کرد و شاخص‌ها همگی سبزپوش به کار خود پایان دادند. در چند روز گذشته، اما روند شاخص کل نزولی بود و از علی بهشتی روی کارشناس بازار سرمایه پرسیدیم که چرا شاخص کل نزولی شد و اوضاع بورس این گونه است؟
اینکه همان شب ۱۷ شهریور، حکومت نظامی آمار کشته‌ها را با دقت و منطبق با گزارش پزشکی قانونی اعلام کند ولی مردم نپذیرفتند ثمره سال‌ها استفاده تبلیغاتی از رسانه‌ها و بی‌اعتمادی مردم به آن‌ها بود. مطابق آمار بنیاد شهید تعداد کل شهدای سال ۱۳۵۷ هم چهار هزار نفر نیست چه رسد به ۱۷ شهریور. ضمن اینکه قریب به اتفاق آنان، ساکن تهران بودند و در بهشت زهرا به خاک سپرده شده‌اند و تعداد کاملاً مشخص است.
اجتماع اربعینی ها در مصلای تهران چند روز زودتر از پیاده روی اربعین، حس و حال قدم زدن در جاده نجف کربلا را با حضور قشرهای مختلف زنده کرد.
در نخستین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی مردان مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه، در وزن ۶۳ کیلوگرم، بهشتی طلا ملی‌پوش کشورمان به مدال طلا رسید.
در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی دو کشتی‌گیر فرنگی ایران راهی فینال شدند و دو کشتی‌گیر هم سر از رده‌بندی درآوردند.
در نخستین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی مردان مسابقات همبستگی کشور‌های اسلامی-قونیه، در دسته ۶۳ کیلوگرم ملی‌پوش کشورمان در دور نخست به پیروزی دست یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ