ولودیمیر زلنسکی همزمان با خاموشی های گسترده در شرق اوکرین، مسکو را به ضربه زدن عمدی به زیرساخت‌های غیرنظامی متهم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارتش روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در امتداد بخشی از جبهه شرقی اوکراین، ظرف ۲۴ ساعت بیش از ۲ کیلومتر پیشروی کرده است.
اوکراین در ادعایی فاقد هرگونه سند و مدرک مدعی شد که نیروهای این کشور ۱۳۰۰ متر در جنوب و ۱۵۰۰ متر در شرق پیشروی کرده‌اند!
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیش‌شرط واشنگتن برای حمایت از مذاکرات صلح بین اوکراین روسیه را اعلام کرد.
رسانه‌های فرانسوی از جان باختن روزنامه‌نگار خبرگزاری «فرانس پرس» در جریان بمباران هوایی دیروز در مجاور شهر «چاسیو یار» نزدیک شهر «باخموت» در شرق اوکراین خبر دادند.
یک ژنرال سابق ارتش روسیه معتقد است آمریکا برای حفظ هژمونی خود، به سازماندهی جنگ‌های مختلف در گوشه و کنار دنیا روی آورده است.
رئیس‌ جمهور اوکراین در سخنانی اعلام کرد: تحولات شرق کشور سخت و دردناک است.
مقامات محلی استان دونتسک در شرق ا وکراین اعلام کردند نیروهای ارتش اوکراین بار دیگر شامگاه جمعه این شهر را گلوله‌باران کردند.
بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون از میدان جنگ و وضعیت شهر‌های اطراف باخموت منتشر شده، این شهر در حال حاضر از سه جهت از سوی روس‌ها محاصره شده است. هنوز مشخص نیست که اوکراین همچنان قصد اعزام نیرو به این منطقه را دارد یا می‌خواهد به‌طور تاکتیکی و موقتا عقب بنشیند.
وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که نیروهای روسیه در حمله‌ای ناموفق به شهر «ووهلدار» در شرق اوکراین، یک دوجین از خودروهای زرهی خود را از دست داده‌اند!
منابع روسی اعلام کرده‌اند اطلاعات‌به‌دست‌آمده از نظامیان اوکراینی نشان می‌دهند،برای ایجاد رعب‌ و وحشت در نزدیکی شهر خرسون، قرار است تک‌تیراندازهای آمریکایی و انگلیسی به این منطقه اعزام شوند.
آمریکا سلطه روسیه در چهار استان شرقی اوکراین را به عنوان مبنایی برای گفت و گوهای صلح به شدت رد کرد.
زلنسکی گفت: ارتش اوکراین به شیوه‌ای کاملاً سریع و قدرتمند در جنوب این کشور در چارچوب عملیات دفاعی فعلی پیشروی می‌کند.
وزیران امور خارجه گروه هفت با صدور بیانیه ای، الحاق بخش شرقی اوکراین به روسیه را محکوم کردند.
رئیس جمهور اوکراین گفت که اگر روسیه به وعده خود برای الحاق جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون به مسکو عمل کند، با پاسخ «بسیار شدید» کی‌یف روبرو خواهد شد.
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین فردا (جمعه) چهار منطقه شرق اوکراین را به روسیه الحاق می‌کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس شورای اروپا همه پرسی الحاق مناطق شرقی اوکراین به روسیه را محکوم کردند و نتایج آن را ساختگی و غیرقابل قبول خواندند.
«واسیلی نبنزیا» در نشست شورای امنیت برای بررسی همه پرسی الحاق مناطق شرقی اوکراین به خاک روسیه گفت که این همه پرسی شفاف برگزار شد و به زودی جزئیات آن منتشر خواهد شد.
دبیرکل ناتو با محکوم کردن همه‌پرسی در دونباس و دو منطقه در شرق اوکراین، آن را «ساختگی» خواند.
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد شش ماه پس از جنگ در اوکراین، بیشتر شهروندان شرق اوکراین که معمولا روس‌تبار هستند، خواستار پیوستن به روسیه هستند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به دلیل برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی در دونباس شد.
بنا به گزارش‌ها حدود ۹ میلیون نفر در مناطقی در شرق اوکراین از جمله خارکیف و دونتسک در خاموشی به سر می‌برند.
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور موفق شده بر سه شهرک در جنوب و شرق مسلط شود.
ولودیمیر زلنسکی» به طور دقیق نگفت که مناطق آزاد شده کجاست. او خبر داد که در جلسه روز یکشنبه «گزارش‌های خوبی» از فرماندهان نظامی و رئیس اطلاعات خود دریافت کرده است.
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور موفق شده تا سه شهرک را در جنوب و شرق تصرف و آزادسازی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ