عضو هیأت رئیسه مجلس درباره خرید ملزومات پایتخت از بورس کالا گفت: هر چه مبادلات مالی شهرداری شفاف‌تر باشد، باعث کاهش فساد اداری شده و صرفه‌جویی و پیشگیری از حیف‌ومیل بیت‌المال به دنبال دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب سال ۹۸ که در انتخابات قبلی فرصت اجرا نیافت، در انتخابات پیش رو باید مبنای عمل باشد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب سال ۹۸ که در انتخابات قبلی فرصت اجرا نیافت، در انتخابات پیش‌ رو باید مبنای عمل باشد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت که قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب سال ۹۸ که در انتخابات قبلی فرصت اجرا نیافت، در انتخابات پیش‌ رو باید مبنای عمل باشد.
سودآوری شرکت‌های دولتی با حفظ شفافیت افزایش خواهد یافت و با این شفافیت در عملکرد و حذف تاریکخانه‌های قبلی، دولت می‌تواند سرمایه گذاران جدیدی برای طرح‌های توسعه‌ای ذیل شرکت‌های دولتی جذب کند، مسئولیت پذیری را ارتقا دهد، فساد را کاهش دهد و اعتماد عمومی را ایجاد کند.
در اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات تأکید شد وزارت کشور سازو‌کارهای اجرای قانون شفافیت منابع مالی کاندیداها را در انتخابات پیش رو برای اولین بار فراهم کند.
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با انتخابات بر همدلی و همکاری برای برگزاری یک انتخابات خوب، سالم و بر مدار قانون است.
بازرس کل امور ورزش سازمان بازرسی گفت: عدم شفافیت و بی‌انضباطی مالی در قراردادهای ورزشی وجود دارد.
شهردارمنطقه ۱۳ تهران از اجرای پروژه صورت وضعیت الکترونیک حوزه‌های مختلف منطقه با هدف اجرایی شدن سیاست شفافیت نظام مالی و اقتصادی شهرداری تهران خبر داد.
مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران با اشاره به نقش برگزاری مجامع و شورای سالیانه شرکت‌ها و سازمان‌ها در انضباط مالی و شفافیت گفت: با برگزاری مجامع و شورای سالیانه شرکت‌ها و سازمان‌ها صاحبان سهام در شرکت‌ها و صاحبان سرمایه در سازمان‌ها از میزان تحقق اهداف تعیین شده آن شرکت یا سازمان مطلع می‌شوند. از طرفی برگزاری مجامع فارغ از ارزیابی مالی واحد‌ها توسط حسابرس و بازرس منتخب، برابر گزارش فعالیت هیات مدیره یا مدیر عامل سبب خواهد شد آگاهی لازم از عملکرد آن واحد ارایه شود.
مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی دارایی گفت: سال گذشته، مجموعاً ۶۰۳ مورد صورت مالی شرکت‌های دولتی منتشر شد. وعده داده بودیم که صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی را منتشر کنیم. تا کنون این تعداد شرکت تحت کنترل دولت منسجم شناسایی نشده بود و این اتفاق برای نخستین بار در کشور افتاد.
مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی دارایی گفت: در سال گذشته مجموعاً ۶۰۳ مورد صورت مالی شرکت‌های دولتی منتشر شد. وعده داده بودیم که صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی را منتشر کنیم. تا کنون این تعداد شرکت تحت کنترل دولت به صورت منسجم شناسایی نشده بود و این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاد.
مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی ‌دارایی: در سال گذشته مجموعاً 603 مورد صورت مالی شرکت های دولتی منتشر شد. وعده داده بودیم که صورت مالی 1000 شرکت دولتی را منتشر کنیم. تا کنون این تعداد شرکت تحت کنترل دولت به صورت منسجم شناسایی نشده بود. این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاد. آخرین دوره از انتشار صورت های مالی سال 1400 شرکت های دولتی نیز انجام شد و 521 مورد دیگر نیز منتشر شد و در کل 1124 صورت مالی در معرض دید عموم قرار گرفت. بنابراین، 124 مورد بیشتر از آماری که وعده داده بودیم به انتشار صورت های مالی پرداختیم
شرکت‌های دولتی از تیررس نظارتی مجلس به دور هستند و همین موضوع هم سبب شده است که فساد و مشکلات عدیده‌ای به وجود بیاورند. در قانون بودجه ۱۴۰۱ حکمی برای شفافیت صورت مالی شرکت‌های دولتی اضافه شد، ولی این حکم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حذف شد.
در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمال تعجب حکم شفافیت‌زا و مهم در زمینه مقابله با فساد و ناکارآمدی از تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط سازمان برنامه و بودجه حذف شده است و این امر سبب شده است که نمایندگان مجلس نسبت به بازگرداندن این حکم در کمیسیون تلفیق اقدام کنند.
معاون مدیر کل امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی به بیان توضیحاتی درباره از بین رفتن حالت پنهان شرکت های دولتی با انتشار عمومی صورت های مالی این شرکت ها پرداخت.
مدیرعامل باشگاه گل گهر اعلام کرد در صورت ارائه درخواستی برای جذب امیر قلعه‌نویی، این باشگاه با جدایی سرمربی خود مخالف خواهد بود.
طرح ارتقاء شفافیت مالی اعلام وصول از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
طرح ارتقای شفافیت مالی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری ششم با جدیت به دنبال هوشمند سازی فرایند ها و متعاقب آن شفافیت است.
معاون مالی و سرمایه انسانی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از اعضا، مهمترین مطالبه فرهنگیان وجود شفافیت در صندوق بوده است.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از بازنگری و بهبود نظام بودجه ریزی شهرداری تهران خبرداد و گفت: استراتژی ما اصلاح و بهبود نظام تدوین بودجه در راستای ایجاد شفافیت و انضباط مالی است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با اشاره به شفاف سازی در مسیر فروش املاک شهرداری گفت: شهرداری تهران را به لحاظ تأمین مالی و شفافیت به سمت بازار سرمایه هدایت کردیم.
مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد تصویب آیین نامه اجرایی یک بند از قانون بودجه درباره شفافیت و انضباط مالی و پاسخگویی عمومی را از دستاوردهای اجرایی شدن آن تحقق کامل حساب واحد خزانه دانست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر لزوم شفافیت درآمدهای نفتی برای مردم گفت: با اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت، امکان برنامه‌ریزی بهتر و بهینه‌سازی هزینه‌کرد توسعه میادین میسر میشود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ