هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با انتخابات بر همدلی و همکاری برای برگزاری یک انتخابات خوب، سالم و بر مدار قانون است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب سال ۹۸ که در انتخابات قبلی فرصت اجرا نیافت، در انتخابات پیش رو باید مبنای عمل باشد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب سال ۹۸ که در انتخابات قبلی فرصت اجرا نیافت، در انتخابات پیش‌ رو باید مبنای عمل باشد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت که قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب سال ۹۸ که در انتخابات قبلی فرصت اجرا نیافت، در انتخابات پیش‌ رو باید مبنای عمل باشد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: از جمله اولویت‌های تبیین شده این است که در چشم انداز توسعه پایدار استان‌ها، موضوع محیط زیست مورد توجه جدی قرار گیرد.
در اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات تأکید شد وزارت کشور سازو‌کارهای اجرای قانون شفافیت منابع مالی کاندیداها را در انتخابات پیش رو برای اولین بار فراهم کند.
اردبیل- دادستان انتظامی امور مالیاتی کشور گفت: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی باز هم به تأخیر افتاد و ضروری است با رفع موانع اجرای کامل این قانون را شاهد باشیم.
اصفهان- مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت گفت: تمامی سازمان‌های دولتی باید در حوزه جوانی جمعیت برنامه عملیاتی داشته باشند و اجرای این قانون لازم است از سازمان‌های کشوری مطالبه شود.
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه در نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و تاکید کرد: مفاد قانون شفافیت قوای سه گانه از ماه آینده برای سایر قوا و دستگاه ها از جمله مجلس، هیات وزیران و قوه قضاییه اجرایی خواهد شد.
رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی گفت: ۱۷۰ راهکار داریم که بیش از ۵۰ راهکار آن نیاز به تغییر قانون و همت مقننین دارد. هشت لایحه مهم ما پشت در‌های مجلس شورای اسلامی مانده است؛ با این حال، مجلس اولویت‌های دیگری دارد؛ همانند شفافیت آرای نمایندگان مجلس. این شفافیت تا چه میزان به کیفیت آرای نمایندگان اثرگذار است؟
رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی گفت: ۱۷۰ راهکار داریم که بیش از ۵۰ راهکار آن نیاز به تغییر قانون و همت مقننین دارد. ۸ لایحه مهم ما پشت درهای مجلس شورای اسلامی باقی مانده است،با این حال مجلس اولویت های دیگری دارد همانند شفافیت آرای نمایندگان مجلس. این شفافیت تا چه میزان به کیفیت آرای نمایندگان اثرگذار است؟
اجرای قانون حساب واحد خزانه با ایجاد شفافیت، انضباط‌بخشی به فرایند بودجه‌ریزی و کاهش اتلاف و انحراف در بودجه دولت، گامی در اجرای عدالت در تخصیص اعتبارات دستگاه‌ها و رفع تبعیض اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.
اینکه دولت می‌خواهد با این مصوبه مشکلات مالی خود را حل کند و کسری بودجه را جبران نماید امری قابل درک است و به همین دلیل با اصل مولدسازی مخالفتی وجود ندارد. مخالفت‌ها با موارد خلاف قانون گنجانده شده در این مصوبه است. توصیه خیرخواهانه به دولتمردان اینست که موارد خلاف قانون را از مصوبه مولدسازی حذف نمایند و آن را با قاطعیت و البته با شفافیت و منطبق با قوانین موجود اجرا کنند. با این روش از یکطرف حل مشکل مالی دولت و جبران کسر بودجه میسر خواهد بود و از طرف دیگر کسی نمی‌تواند به مصوبه مولدسازی خدشه‌ای وارد نماید.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قانون دسترسی به اطلاعات مکمل قانون شفافیت قوای سه گانه است و درواقع ضمانت اجرایی بر همان قانون است.
در تماس تلفنی گفتم که حتماً این موضوع پیگیری می‌شود که اگر قصوری باشد، حتماً پیگیری خواهد شد و خانواده آن مرحومه نیز گفتند که این تماس برای ما قوت قلب بود. همچنین در دولت و مجلس این موضوع پیگیری شد و پزشکی قانونی هم آن را پیگیری کرد. در این موضوع آنچه وظیفه مدیریتی ما در دولت است، این که آن را پیگیری کنیم و من هم به عنوان یک مسئول، قصدم در این قضیه شفافیت و اجرای عدالت است.
در تماس تلفنی گفتم که حتماً این موضوع پیگیری می‌شود که اگر قصوری باشد حتماً پیگیری خواهد شد و خانواده آن مرحومه نیز گفتند که این تماس برای ما قوت قلب بود. همچنین در دولت و مجلس این موضوع پیگیری شد و پزشکی قانونی هم آن را پیگیری کرد. در این موضوع آنچه که وظیفه مدیریتی ما در دولت است این است که آن را پیگیری کنیم و من هم به عنوان یک مسئول قصدم در این قضیه شفافیت و اجرای عدالت است
در تماس تلفنی گفتم که حتماً این موضوع پیگیری می‌شود که اگر قصوری باشد حتماً پیگیری خواهد شد و خانواده آن مرحومه نیز گفتند که این تماس برای ما قوت قلب بود. همچنین در دولت و مجلس این موضوع پیگیری شد و پزشکی قانونی هم آن را پیگیری کرد. در این موضوع آنچه که وظیفه مدیریتی ما در دولت است این است که آن را پیگیری کنیم و من هم به عنوان یک مسئول قصدم در این قضیه شفافیت و اجرای عدالت است
رییس جمهوری با اشاره به نشان دادن تصویر شهید سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: این پیامی برای مظلومیت جمهوری اسلامی و ملت ایران و خواست ایران برای محاکمه عاملان تروریسم دولتی بوده است. اگر عوامل این ترور مجازات نشوند هرکس در دنیا می‌تواند هرکار تروریستی را صورت دهد.
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه لایحه اخیر دولت زمینه انحراف از اصل موضوع شفافیت را فراهم می‌آورد، گفت: لازم است مجلس بر اجرای قانون شفافیت تسهیلات بانکی پافشاری کند.
مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد تصویب آیین نامه اجرایی یک بند از قانون بودجه درباره شفافیت و انضباط مالی و پاسخگویی عمومی را از دستاوردهای اجرایی شدن آن تحقق کامل حساب واحد خزانه دانست.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از نظر شورای نگهبان توافقی که در چارچوب برجام در حال نهایی شدن است باید در مجلس تصویب شود؟ گفت: از نظر قانونی شورای نگهبان مصوبات مجلس را بررسی می‌کند البته تاکنون چیزی در مجلس تصویب نشده است.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از نظر شورای نگهبان توافقی که در چارچوب برجام در حال نهایی شدن است باید در مجلس تصویب شود؟ گفت: از نظر قانونی شورای نگهبان مصوبات مجلس را بررسی می‌کند البته تاکنون چیزی در مجلس تصویب نشده است.
صبح امروز پانزدهمین نشست مجلس شورای اسلامی آغاز شد و پس از قرائت دستور کار نشست توسط حسینعلی حاجی دلیگانی، بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها در دستور قرار گرفت؛اما آنچه در این میان جالب توجه بود، تذکرات پراکنده‌ای بود که نمایندگان مجلس در حین سخنان خود درباره نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی بیان می‌کردند.
نمایندگان مجلس، نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی را از حکم قانون شفافیت قوای سه گانه مستثنی کردند و با مجازات درجه ۶ عدم اجرا یا اجرای ناقص قانون شفافیت قوای سه‌گانه موافقت کرده و مسئولیت اجرای این قانون را به عهده بالاترین مقام دستگاه قرار دادند.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان بر اساس وظیفه خودش، این مصوبه را با شرع مقدس و قانون اساسی تطبیق می‌دهد. امیدواریم اشکالات و ابهامات کمک کند تا شاهد تصویب و اجرای یک قانون قوی باشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ