معاون مالی و سرمایه انسانی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از اعضا، مهمترین مطالبه فرهنگیان وجود شفافیت در صندوق بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سودآوری شرکت‌های دولتی با حفظ شفافیت افزایش خواهد یافت و با این شفافیت در عملکرد و حذف تاریکخانه‌های قبلی، دولت می‌تواند سرمایه گذاران جدیدی برای طرح‌های توسعه‌ای ذیل شرکت‌های دولتی جذب کند، مسئولیت پذیری را ارتقا دهد، فساد را کاهش دهد و اعتماد عمومی را ایجاد کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راهبرد صیانت از سبد سرمایه‌گذاری‌ها، شفافیت و پاسخگویی و توانمندسازی نیروی انسانی از جمله برنامه‌هایی است که در شستا پیگیری می‌شود.
یک نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در اجرای نهضت ملی مسکن گفت: آمارها و نتایج نشان می‌دهد وضعیت تولید مسکن در این دولت نیز روند مطلوب و امیدوارکننده‌ای ندارد.
فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد ایتالیا اولین کشوری است که از فصل آینده مکالمات بین اتاق VAR و داوران را به صورت عمومی منتشر می‌کند.
جلسه اخیر شورای نگهبان متفاوت برگزار شد و اعضای این شورا برای نخستین بار در صحن برگزاری جلسات، میزبان نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی بودند.این اتفاق تنها چند روز پس از اینکه دکتر هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست با اصحاب رسانه اعلام کرد که درهای شورای نگهبان به روی همه باز است و این شورا گوش‌های شنوایی دارد، روی داد.
جلسه اخیر شورای نگهبان متفاوت برگزار شد و اعضای این شورا برای نخستین بار در صحن برگزاری جلسات، میزبان نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی بودند.این اتفاق تنها چند روز پس از اینکه دکتر هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست با اصحاب رسانه اعلام کرد که درهای شورای نگهبان به روی همه باز است و این شورا گوش‌های شنوایی دارد، روی داد.
معاون وزیر رفاه گفت: شفافیت در زمینه شناسایی و ارائه آمار میزان اشتغال در هر استان، مسئله اصلی سامانه رصد شفافیت است.
راه اندازی سامانه در شفافیت و عملکرد مناسب مالیات تاثیر بسزایی دارد به طوریکه دیگر افراد نمی‌توانند از زیر بار عدم پرداخت مالیات فرار کنند. بدین‌منظور با بررسی حساب‌های افراد به مرور موضوع دریافت پول نقدی یا سکه توسط برخی مشاغل حل می‌شود و تمامی افراد به خصوص مشاغل خاص نیز متناسب با درآمدشان مکلف به پرداخت مالیات هستند.
با وجود آنکه مجلس و دولت در دست یک طیف است، دیگر کسی نمی‌تواند مدعی شود که یکی چوب لای چرخ دیگری گذاشته است. ۳ سال پس از آنکه مجلس یازدهم با شعار معیشت و شفافیت روی کار آمد، می‌گذرد، اما در فصلی که وقت بازخواست کارنامه عملکرد است، همچنان رییس مجلس وعده می‌دهد.
وزارت اقتصاد با انتشار سیاهه ابرشرکت‌های دولتی، بازیگران زیان‏ده و بدهکار را معرفی کرد. کالبدشکافی آمار موجود در صورت‏های مالی شرکت‌های دولتی نشان می‌دهد که در سال۱۴۰۰، ۱۰شرکت بزرگ دولتی با حدود ۵/ ۹۰همت زیان، در مجموع ۹۹درصد از کل زیان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در همان سال، میزان بدهی ۱۰شرکت دولتی، ۸۹درصد از کل بدهی شرکت‌های دولتی را تشکیل می‌دهد. می‏توان بخش مهمی از مشکلات شرکت‌های دولتی را به عدم الزام به شفافیت و ارائه آمار‌ها در سال‌های گذشته نسبت داد که سبب شده است مدیریت آن‌ها در زمینه عملکرد مالی، از کیفیت و کارآیی لازم برخوردار نباشد. در سال‌های گذشته، دسترسی به اطلاعات و آمار و ارقام این شرکت‌ها بسیار سخت بود تا جایی که حتی نمایندگان مجلس برای دسترسی به اطلاعات حداقلی از عملکرد آن‌ها مجبور بودند این موارد را مستقیما از طریق وزرای مربوطه پیگیری کنند. انتشار عمومی صورت‏های مالی این شرکت‌ها از طریق سامانه کدال، یک اقدام مثبت در جهت شفاف‌سازی خواهد بود.
مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران با اشاره به نقش برگزاری مجامع و شورای سالیانه شرکت‌ها و سازمان‌ها در انضباط مالی و شفافیت گفت: با برگزاری مجامع و شورای سالیانه شرکت‌ها و سازمان‌ها صاحبان سهام در شرکت‌ها و صاحبان سرمایه در سازمان‌ها از میزان تحقق اهداف تعیین شده آن شرکت یا سازمان مطلع می‌شوند. از طرفی برگزاری مجامع فارغ از ارزیابی مالی واحد‌ها توسط حسابرس و بازرس منتخب، برابر گزارش فعالیت هیات مدیره یا مدیر عامل سبب خواهد شد آگاهی لازم از عملکرد آن واحد ارایه شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اساس فعالیت شرکت‌های تابعه وزارت کار را شفافیت در عملکرد و حرکت در مسیر ارتقای بهره‌وری و رشد تولید عنوان کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اعضای مؤسسه انتظار دارند تا گزارش شفافی از عملکرد مجموعه ارائه شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً هر چه دامنه عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها شفاف‌تر باشد، در جلوگیری از وقوع تخلف و فساد مؤثرتر خواهد بود.
ابوترابی فرد گفت: اصلاح ساختار نظام بودجه از نظر منابع و مصارف در چارچوب قواعد و اصول بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد شفاف و برنامه محور نقش تعیین کننده در نظم مدیریتی، اداری و اقتصادی کشور دارد. اگر با تحول در نظام بودجه ریزی رو به رو شدیم، بدانید شاهد تحول در حوزه‌های مختلف مدیریتی و اقتصادی خواهیم بود.
در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمال تعجب حکم شفافیت‌زا و مهم در زمینه مقابله با فساد و ناکارآمدی از تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط سازمان برنامه و بودجه حذف شده است و این امر سبب شده است که نمایندگان مجلس نسبت به بازگرداندن این حکم در کمیسیون تلفیق اقدام کنند.
وزارت بهداشت درباره کمبود‌های دارویی مقاومت می‌کند، درحالی‌که مسئولان دیده‌بان شفافیت و عدالت که بیش از شش‌سال در حوزه تخلفات حوزه دارو فعالیت کرده‌اند، تاکید می‌کنند در جلسه‌های متعددی نسبت به عملکرد روسای سازمان غذا و دارو، تعارض منافع میان برخی روسا و شرکت‌های تولیدکننده، هشدار داده‌اند و به آن‌ها بی‌توجهی شده است.
نویسندگان این بیانیه «پذیرش اعتراض قانونی اولیای دم» را بر روند رسیدگی قضایی و شفافیت دادرسی و اعتمادسازی عمومی موثر دانسته‌ و خاطرنشان کرده‌اند: تنها در این مسیر است که وکلای پرونده می توانند به وظایف خود عمل کنند و همچنان تا روشن شدن نتیجه رسیدگی کامل از عملکرد دستگاه قضایی دفاع کنند.
«دیده بان شفافیت و عدالت» از جناب عالی درخواست می کند، دستور رسیدگی دقیق و منطبق بر قانون به عملکرد سازمان خصوصی سازی را صادر فرمایید. «دیده بان شفافیت و عدالت» برای تعقیب تاراج دهندگان و به یغمابران اموال ملت، در محاکم دادگستری تردیدی به خود راه نمی دهد.
«دیده بان شفافیت و عدالت» از جناب عالی درخواست می کند، دستور رسیدگی دقیق و منطبق بر قانون به عملکرد سازمان خصوصی سازی را صادر فرمایید. «دیده بان شفافیت و عدالت» برای تعقیب تاراج دهندگان و به یغمابران اموال ملت، در محاکم دادگستری تردیدی به خود راه نمی دهد.
شقاقی با اشاره به اینکه صورت‌های مالی شرکت‌ها و بانک‌های دولتی که در کدال منتشر شده است، دارای ابهام زیادی است، گفت: این صورت‌های مالی به هیچ عنوان شفاف نبوده و مبهم هستند، از سویی حسابرسی شرکت‌های دولتی با استاندارد‌های ملی و بین المللی فاصله بسیار زیادی دارد و اگر قرار بود حسابرسی استانداردی از این بنگاه‌ها انجام شود، زیان آن‌ها به مراتب از آن چیزی که در سامانه کدال منتشر شده، بیشتر خواهد بود، اما به هر حال این موضوع یک گام رو به جلو از سوی وزیر اقتصاد برای شفافیت عملکرد شرکت‌های دولتی است و به نوعی یک شروع خوب است که باید استمرار پیدا کند.
نبود شفافیت در عملکرد بانک‌ها می‌تواند از یک طرف منجر به افزایش نابرابری و ناعدالتی در جامعه شده و از طرف دیگر، سرمایه‌های مردمی را به سمت کسب منفعت برای عده‌ای خاص و ایجاد تورم هدایت کند.
خزانه‌داری کل کشور عملکرد حساب واحد خزانه و پرداخت به ذینفع نهایی را در راستای شفافیت و انضباط مالی در سال ۱۴۰۱ منتشر کرد.
در دوره مدیریت جدید سینما، به جز مورد استثنایی اعلام مشارکت بنیاد فارابی در فیلم‌هایی که در جشنواره فجر پیشین داشت، شاهد اعلام ریزهزینه‌‌های سازمان سینمایی و زیرمجموعه‌هایش نظیر بنیاد فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند، انجمن سینمای جوان و موسسه سینماشهر نبودیم. در واقع آنچه سایت سازمان سینمایی نشان می‌دهد، آخرین عملکرد سازمان سینمایی در حوزه شفافیت به تیر و مرداد سال 1400 بازمی‌گردد و پس از آن، همه چیز متوقف شده است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ