وزارت بازرگانی چین اعلام کرد قانون جدید تراشه که به تازگی در کنگره آمریکا تصویب شده،  زنجیره ذخایر جهانی نیمه رسانا و تجارت جهانی را مختل می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای ما انسان‌های مدرن این ممکن است مانند احساسات سطحی شادی که بسیاری از مردم (به نظر من به اشتباه) دنبال می‌کنند مبهم به نظر برسد. در عوض، منظور ارسطو آن بود که خوشبختی حالتی الهی است که هر یک از ما را به دلخواه ملاقات می‌کند. تنها مسئولیت ما این است که در را به روی آن باز کنیم و ما این کار را با زندگی خوب انجام می‌دهیم.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: آموزش و پرورش مکلف به تدوین چارچوب تقویم و زمان آموزشی شد و عملا قانون بازگشایی مدارس در اول مهر ماه موقوف‌الاجرا می‌شود.
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نسبت به تبعات خطرناک تصویب لایحه قانون نظامی جدید در این رژیم هشدار داد.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی واردات خودرو کارکرده منجر به خروج ارز از کشور می‎‌شود؛ سوال اینجا است آیا این کار صرفه اقتصادی دارد؟
وزیر صنعت و اطلاعات چین اعلام کرد تمام تهیه کنندگان اپلیکیشن موبایل این کشور ملزم می شوند تا جزئیات کسب وکارشان را در اختیار دولت بگذارند. این وسیع ترین تلاش دولت برای کنترل صنعت فناوری است.
شماری از زنان اسرائیلی با برگزاری تجمعی خواستار بهره‌مندی فرزندان خود از قانون لغو خدمت نظامی، همچون حریدی‌ها (یهودیان ارتدکس افراطی) شدند.
لالیگا در فصل جدید تصاویری را در اختیار تماشاگران قرار خواهد داد که می‌تواند حواشی بسیاری را به همراه داشته باشد.
دولت هندوستان اعلام کرد برای واردات تبلت، لپ تاپ و رایانه های شخصی از این پس به مجوز نیاز است.
سپاهان در شرایطی پا به مسابقات لیگ بیست و سوم خواهد گذاشت، که خلا قابل توجهی در کمربند میانی این تیم دیده می‌شود.
در مصر برای کاهش مصرف برق تمام مسابقات پیش از غروب آفتاب برگزار خواهد شد.
ستاره فوتبال ایران همچنان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه سرنوشت نامعلومی دارد و همچنان عضو تیم پورتو پرتغال است.
فدراسیون فوتبال ایتالیا با وضع قانونی جدید، دست باشگاه‌های این کشور برای خرید بازیکنانی که تا الان برای جذب‌شان محدودیت وجود داشت را باز گذاشت.
نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: نمایندگان با رأی هوشمندانه امروز خود به حذف ماده مربوط به تناسبی شدن انتخابات، قانون جدید را از گروگان اصلاح طلبان خارج کردند.
سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در تشریح جلسه امروز این فراکسیون، گفت: مقرر شد قانون انتخابات مجلس بدون تناسبی شدن انتخابات تهران لازم‌الاجرا شود.
اجرای قانون حساب واحد خزانه با ایجاد شفافیت، انضباط‌بخشی به فرایند بودجه‌ریزی و کاهش اتلاف و انحراف در بودجه دولت، گامی در اجرای عدالت در تخصیص اعتبارات دستگاه‌ها و رفع تبعیض اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.
دولت ژاپن پس از اصلاح قانون مبادلات ارزی، صادرات تجهیزات تولید نیمه رساناهای پیشرفته به چین را محدود می کند.
تایوان اعلام کرد تولید کنندگان نیمه رسانا به پیروی از قانون اهمیت زیادی می دهند. این امر نشان دهنده پیروی تایوان از قوانین نظارت برصادرات فناوری تراشه آمریکا به چین است.
یک مقام کاخ سفید گفت: دولت بایدن به زودی قانون جدیدی برای تعیین تکلیف صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی با کارایی بالا به کشورهایی مانند چین وضع خواهد کرد.
آمریکا تصمیم دارد از ماه آینده بارگیری محموله های نیمه رسانا به چین را که برای  توسعه هوش مصنوعی و تراشه سازی به کار می رود محدودتر کند. همچنین قرار است این محدودیت ها به قانون تبدیل شوند.
چرا اگر ساعت‌ها از وقت مجلس و برنامه‌های صدا و سیما به موضوعی به نام آزمون وکالت با حدود ۸۰ هزار شرکت کننده اختصاص می‌یابد، دست کم همین مقدار هم درباره مانع تراشی نهاد‌های دولتی که حوزه گسترده‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهند و ممکن است میلیون‌ها ایرانی از اجرای این قانون منتفع شوند، اظهارنظر و مصاحبه و نطق به عمل نمی‌آید؟
چرا اگر ساعت ها از وقت مجلس و برنامه های صدا و سیما به موضوعی به نام آزمون وکالت با حدود 80 هزار شرکت کننده اختصاص می یابد حداقل همین مقدار هم درباره مانع تراشی نهادهای دولتی که حوزه گسترده ای را تحت پوشش قرار می دهند و ممکن است میلیون ها ایرانی از اجرای این قانون منتفع شوند اظهار نظر و مصاحبه و نطق به عمل نمی آید؟
اگر ساعت ها از وقت مجلس و رسانه های جمعی را به موضوعی جزئی به نام آزمون وکالت با حدود 80 هزار شرکت کننده اختصاص می دهند حداقل همین مقدار هم درباره مانع تراشی نهادهای دولتی که حوزه گسترده ای را تحت پوشش قرار می دهند و ممکن است میلیون ها ایرانی از اجرای این قانون منتفع شوند اظهار نظر و مصاحبه و نطق به عمل آورند.
تلاش برای تقویت تولید داخلی نیمه هادی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده از آسیا عقب مانده است و چین تایوان را تحت فشار قرار داده است.
جوبایدن رییس جمهور آمریکا دستور اجرایی تخصیص بودجه ای به مبلغ ۵۲.۷ میلیارد دلار برای تولید تراشه ها و انجام تحقیقات در این زمینه را امضا کرد.
جوبایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته لایحه ای را امضا کرد تا ۵۳.۷ میلیارد دلار یارانه برای تولید و تحقیقی درباره نیمه رساناها اختصاص یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ