بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی واردات خودرو کارکرده منجر به خروج ارز از کشور می‎‌شود؛ سوال اینجا است آیا این کار صرفه اقتصادی دارد؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشیدی کوچی در ادامه بیان کرد: اگر می بینید در حال حاضر ۹ ماه از قانون تسهیل واردات خودروهای نو گذشته و قطره چکانی خودروها وارد می شود دلیلش همین مسئله است. ما در مسئله ارز ابتدا باید ارز خانگی را فعال کنیم و بر اساس آمار غیر رسمی گفته شده در خانه های ایرانی ها بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار پول وجود دارد.
دولت هندوستان اعلام کرد برای واردات تبلت، لپ تاپ و رایانه های شخصی از این پس به مجوز نیاز است.
رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌‎ای قانون واردات خودروهای کارکرده را به رئیس جمهور ابلاغ کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: اخیراً واردکنندگان برنج خارجی به معاون اول رئیس جمهور برای واردات یک میلیون تن برنج نامه زده‌اند که مخبر هم با آن موافقت کرده است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه مربوط به واردات خودروهای کارکرده در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه مربوط به واردات خودروهای کارکرده در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه مربوط به واردات خودروهای کارکرده در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه نادرست ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد، چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است!
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه ناصحیح ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی بر روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است
دقایقی پیش جلسه علنی مجلس آغاز شد و ادامه رسیدگی به لایحه دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو در دستورکار قرار گرفت.
گروه خودروسازی سایپا طبق قانون و بر اساس قیمت گذاری شورای رقابت، خودروهای چانگان وارداتی خود را به ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی، عرضه خواهد کرد.
وزیر صمت، لایحه دوفوریتی واردات خودروی کارکرده را جهت طی تشریفات قانونی به هیات دولت ارسال کرد.
منظور با صدور بخشنامه‌ای، موضوع مالیات برارزش افزوده انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌های تولید داخل و وارداتی برقی وتمام برقی مشمول تبصره ۲ ماده (۲۸)این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.
قانون معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیر خشک و تجهیزات پزشکی از مالیات بر ارزش افزوده و لغو بخشنامه ۲۲۹ دفتر واردات ابلاغ شد.
قانون معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیر خشک و تجهیزات پزشکی از مالیات بر ارزش افزوده و لغو بخشنامه ۲۲۹ دفتر واردات ابلاغ شد.
جانشین رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه نادیده گرفته شدن قانون هوای پاک در یک بازه زمانی کوتاه توسط صاحبان قدرت جای تأسف و تعجب فراوانیدارد، اظهار کرد: این روز‌ها میزان آلایندگی هوای تهران رکورد‌های چند ساله و چند دهه گذشته را شکسته است و تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، در واقع سعی بر سرپوش گذاشتن در میزان بالای آلایندگی خودرو‌های فاقد استاندارد است ودر صورتی که تدبیر اساسی و تلاش گسترده به این منظور صورت نگیرد، نفس شهر بند می‌آید و ریه‌های شهروندان از انواع آلاینده‌ها وذرات معلق انباشته خواهد شد.
با تغییر آیین‌نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی هوا و حذف الزام استاندارد یورو ۵ و یورو ۶ در واردات خودرو، اکنون خودروهای وارداتی آلاینده به جمع خودروهای تولیدی آلاینده در خیابان‌ها خواهند پیوست. منبع: ایرنا
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: خودروی استاندارد و باکیفیت پس از تایید صللحیت سازمان ملی استاندارد وارد کشور خواهد شد و اگر غیر از این باشد برابر با قانون برخورد می‌کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است: باید کنترل جدی در حوزه‌ی واردات در کشور داشته باشیم تا حمایت از تولید داخلی را در دستور کار قرار دهیم. مشکل اولیه این واردات، مسئله اعطای معافیت به واردات ماشین آلات بود که در نهایت به واردات بی رویه منجر شد که ضربات مهلکی را بر بدنه‌ی تولید داخلی وارد کرد.
وزیر صمت با اشاره به چهار سال واردات ممنوعیت واردات خودرو به کشور اظهار داشت: در این شرایط طبیعی بود که حساسیت‌هایی وجود داشته باشد. از همان ابتدا کفتیم که واردات خودرو از نظر وزارت صمت بلامانع است. زیرا فضایی در کشور وجود دارد که می‌گوید ما می‌خواهیم یک انحصار در بازار خودرو ایجاد کنیم.
۴ سال از ممنوعیت واردات خودرو می‌گذرد و از ۱۲ هزار خودرویی که به دلایل قانونی اجازه ترخیص نداشتند، ۲ هزار خودرو همچنان در بنادر مانده‌اند که ترخیص آنها نیاز به تدبیر دولت و قوه قضاییه دارد.
ممنوعیت واردات خودرو به دلیل محدودیت‌های ارزی در سال ۱۳۹۷ از سوی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مصوب شد و تمدید آن تا اردیبهشت امسال ادامه داشت. در نهایت با تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو، این ممنوعیت پایان یافت و حالا جزئیات آیین نامه واردات خودرو نیزدر دولت مصوب و ابلاغ شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ