وزیر علوم ونزوئلا به همکاری دو کشور بر مبنای توانمندی ایران تاکید کرد و گفت: توانمندی ایران در حوزه‌های پزشکی، دارویی محور مناسبی برای همکاری‌های دوکشور است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سندرم نابغه یک مشکل نادر است که در میان افراد مبتلا به اختلالات رشدی یا آسیب‌های مغزی، به طور کلی در نیمکره‌ی چپ، شایع است. افراد مبتلا به این مشکل از خود استعداد‌های خارق العاده‌ای در زمینه‌ی موسیقی، نقاشی، محاسبات و ساخت مدل‌های سه بعدی نشان می‌دهد. این افراد با وجود نابغه بودن در برخی زمینه ها، در حوزه‌های دیگر با مشکل رو به رو هستند.
وزیر امور خارجه بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف، خصوصا سازوکار مشارکت شرکت‌های ژاپنی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی را مورد تاکید قرار داد.
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری و پزشکی دقیق از برنامه این ستاد برای توسعه همکاری و روابط علمی و تجاری با کشور اندونزی در حوزه‌های آبزی‌پروری، اصلاح نژاد مولکولی و ...خبر داد.
در دومین جلسه مرکز رشد تجهیزات پزشکی توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ۲۴ شرکت فناور در حوزه فناوری تمدید استقرار شدند و یک شرکت توانست تایید استقرار بگیرد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بهره‌گیری از فعالیت داوطلبانه زائران متخصص در حوزه‌های پزشکی، پرستاری و درمان را یک تجربه موفق دانست و بر گسترش این فعالیت ها تاکید کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد در سفر رئیس جمهور به کوبا تمرکز مذاکرات درباره همکاری در حوزه‌های بیوتکنولوژی، فنی، پزشکی و انرژی است.
با حضور دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث (تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، داروئی و آزمایشگاهی) در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، تفاهم‌نامه های همکاری متقابل با شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه سلامت کشور به امضاء رسید.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: امروز که ایران به انواع فناوری‌ها در حوزه‌ های کشاورزی، دارو،تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات دست یافته است می‌تواند شریکی پایدار و توانا برای آفریقا باشد.
ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی به دنبال تامین نیازهای کشور در حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی با کمک توانمندی‌های فنی و ایده‌های نوین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.
وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت رشد شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت گفت: در بخش دانش بنیان ها رشد ۵۵درصدی را شاهد بوده ایم و ۴۰درصد از تجهیزات پزشکی را دانش بنیان ها تولید می کنند.
سردار نیلفروشان گفت: دستاورد‌های انقلاب اسلامی با رژیم پهلوی قابل مقایسه نیست و کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها، جاده و ریل‌گذاری و پزشکی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، در زمان پهلوی پزشکان هندوستان برای کار به ایران می‌آمدند و امروز آمار پزشکان زن قابل مقایسه با زمان پهلوی نیست. انقلاب اسلامی جزو چند کشوری است که عضو باشگاه فضایی بوده و ماهواره در مدار زمین قرار می‌دهد.
سرپرست مرکز توسعه و هماهنگی ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت گفت: اولویت های راهبردی در حوزه تحقیقات سلامت موجب می شود که نقش مراکز تحقیقاتی در پیشبرد روند تولید علم انکار ناپذیر باشد.
شهردار کلانشهر شیراز با اشاره به وجود نیروهای انسانی متخصص و تکنولوژی های به روز در حوزه عملکردی بانک شهر گفت: جامعه پزشکی می‌تواند بر روی عملکرد چابک و خدمات اجتماعی این بانک حساب کند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از تکمیل فاز نهایی پارک علم و فناوری حوزه سلامت خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه توانسته‌اند به تراز مثبت اقتصادی برسند.
قاسم جعفری معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری گفت: این حوادث برنامه ریزی شده بود؛ جریان فوت مرحومه مهسا امینی فقط یک نقطه‌ای برای شروع فاز عملیاتی بود. دشمنان به دنبال یک نقطه شروع و زمانی می‌گشتند، اما احساس کردند فوت مهسا امینی همه گسل‌های فعال را دارد و می‌توانند گسل‌های مختلف مانند حوزه‌های آزادی زنان، قومیتی، مذهبی و جوان و ... را ایجاد کنند. پدر مهسا امینی هم در ادامه با کنار گذاشتن اخلاق دینداری گفت دختر من جز بیماری سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکرده است که اگر جوانمرد بود می‌گفت دختر من بیماری زمینه‌ای داشت و قضیه می‌توانست بسیار متفاوت باشد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان، هشدار به دانشگاه های علوم پزشکی، افزایش پلکانی حقوق ها در سال آینده و صدور اولین مجوز ثبت محور از مهمترین اخبار حوزه اقتصاد کلان در هفته اخیر بوده است.
«ای کاش اعلام می‌کردند که در کدام حوزه‌های قرار است تبادل دانشجو و استاد با کره شمالی برای ما مفید باشد. ادبیات؟ علوم تجربی؟ پزشکی؟ کشاورزی؟ فلسفه؟ هنر؟ آیا ظرف ۵۰ سال گذشته، یک استاد یا دانشجوی ایرانی به کره شمالی رفته است؟ اصلا جایگاه دانشگاه‌های کره شمالی در عرصه بین المللی کجا است؟ آیا یک فارغ التحصیل دانشگاه کره شمالی وجود دارد که مدرکش در آمریکا و انگلیس و امثال این‌ها مورد قبول باشد؟ اصلا طی ۴۰ سال اخیر اساتید کره شمالی چند مقاله در خصوص جامعه شناسی یا تاریخ یا روانشناسی یا روابط بین الملل و... منتشر کرده‌اند؟»
معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی با اشاره به توسعه زیست بوم نوآوری در کشور، نحوه حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه شبیه ساز آموزش پزشکی را تشریح کرد.
وزیر ارتباطات برای پیشرفت در هر حوزه‌ای چه پزشکی، چه مهندسی و چه در حوزه مأموریت‌های وزارت ارتباطات از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تا راه‌اندازی پلتفرم‌های نیاز به تفکر بسیجی داریم.
ششمین کنگره بین المللی زیست پزشکی با هدف آشنایی با جدیدترین ایده های فناورانه حوزه علوم پزشکی ۱۹-۲۸ آبان ماه برگزار می شود.
همزمان با برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، جزئیات اعطای جایزه به محصولات فناورانه دانشجویی حوزه سلامت منتشر شد.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی، دارو، کشاورزی، آموزش پزشکی، شیلات و ... خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تعدادی بورسیه برای دانشجویان زنگباری در ایران داشته باشیم، همچنین در حوزه تولید برق و استفاده از انرژی خورشیدی، ایران دارای تکنولوژی بالایی است و در حال حاضر تنها یک شرکت ایرانی مشغول ساخت نیروگاه سه هزار مگاواتی در جنوب عراق است که فاز اول آن تمام شده است.
معضل نبود پزشک متخصص در برخی حوزه‌های تخصصی به گونه‌ای است که مثلا در ۱۶۰ تخصص فقط ۱۰ پزشک و در ۶۲ تخصص تنها یک پزشک در مشهد داریم، مشکل کار کجاست؟
مسئول قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه گفت: ۴۰۰ نفر از طلاب ایرانی و غیرایرانی برای ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و تبلیغی و آموزشی پزشکی و دندانپزشکی به منطقه بند پی شرقی اعزام شدند.
در نشست مجازی گروه دوستی پارلمانی ایران و نیوزیلند تاکید شد که ایران با وجود تحریم‌ها توانسته است در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های مؤثری در زمینه تکنولوژی، صنعتی و پزشکی داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ