محاسبه و انتشار شاخص مدیران خرید (شامخ) وضعیت و شرایط کسب‌وکار‌ها را در ماه نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد و می‌تواند رونق یا رکود تولید در هر ماه و دورنمای وضعیت آن در ماه‌های آتی را نشان دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس شورای اسلامی که برای سخنرانی در مجمع عالی فرماندهان سپاه در دانشگاه افسری امام حسین (ع) حاضر شده است به مقام شامخ شهدای گمنامی که مزارشان در این دانشگاه است ادای احترام کرد.
کرمان- سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهوری به مقام شامخ سردار شهید سلیمانی ادای احترام کرد.
اصفهان- بذر پاش وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه در بدو ورود با حضور در گلستان شهدای شهر اصفهان به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.
طبق گزارش شامخ در اردیبهشت شرکت ها طی ماه‌های اخیر به علت عدم تخصیص ارز و نوسانات قیمتی به‌شدت در تأمین مواد اولیه مشکل داشتند در این ماه اکثراً ارز خود را از طریق بازار آزاد تامین کرده اند.
عضو شورای شهر تهران گفت: مقرر شد ۳ ایستگاه جدید شامل ایستگاه‌های شهدای کن، شهران و شهر زیبا تا پایان مرداد ماه به بهره برداری برسد.
ارومیه - معاون امور مجلس رئیس جمهور صبح جمعه با استقبال مسئولان آذربایجان غربی وارد ارومیه شد و با حضور در گلزار شهدای باغ رضوان به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.
شامخ یا همان شاخص مدیران خرید PMI شاخصی شناخته‌شده در سطح بین‌المللی است که در بیش از ۴۰ کشور دنیا محاسبه و انتشار می‌یابد. هرچه عدد از ۵۰ بالاتر باشد نشانه رونق و هرچه رقم پائین‌تر از ۵۰ باشد نشانه رکود و انقباض در آن بخش تلقی می‌شود.
آمارهای مربوط به وضعیت شامخ در پایان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که بهترین وضعیت صنایع از مهر ماه ۱۳۹۸ تاکنون، در پایان ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.
مجری خط ۶ متروی تهران درباره توسعه بخش شمالی خط ۶ تهران شامل شش کیلومتر مسیر و ۵ ایستگاه توضیحاتی ارائه داد.
این سامانه شامل خودروی فرماندهی به همراه چهار ایستگاه رصد است و انتقال داده‌ها با موج کوتاه انجام می‌شود. همچنین این سیستم بوسیله هوش مصنوعی، می‌تواند به تصمیم گیری در مورد محل قرار دادن ایستگاه‌های رصد کمک کند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید در خط ۶ امکان دسترسی راحت مسافران این خط به سایر خطوط در ۵ ایستگاه تقاطعی شامل ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر با خط یک، ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط ۲، ایستگاه میدان حضرت، ولی عصر (عج) با خط ۳، ایستگاه میدان شهدا با خط ۴ و ایستگاه دانشگاه تربیت‌مدرس با خط ۷ فراهم شد.
با افزایش تعداد ایستگاه‌های خط ۶ به ۱۷ ایستگاه، امکان تبادل سفر مسافران این خط با سایر خطوط در ۵ ایستگاه شامل ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر (خط یک)، ایستگاه میدان امام حسین (ع) (خط ۲)، ایستگاه میدان حضرت ولیعصر (عج) (خط ۳)، ایستگاه میدان شهدا (خط ۴) و ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس (خط ۷) فراهم خواهد شد.
همه شواهد نشان‌گر آن هستند که بیش از هر زمان دیگری به ایستگاه پایانی برجام نزدیک شده‌ایم؛ ایستگاهی که در آن یا باید مرگ را پذیرفت یا رستگاری. در چنین فضایی، همه چیز منوط به یک تصمیم سیاسی بزرگ از سوی تهران است. تصمیمی که شاید بخشی از آن فنی باشد، اما کلیت‌اش تماما سیاسی خواهد بود و سیاسی خواهد ماند!
ساوه- دادستان کل کشور در سفر به ساوه به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.
رشت- سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در گلزار شهدای رشت به مقام شامخ شهدای گیلان ادای احترام کرد.
گزارش اتاق ایران از شامخ مهرماه نشان می دهد که در این ماه باز هم رکورد بالاترین و پایین‌ترین شامخ به صنایع فلزی و پوشاک و چرم رسیده است.
اتاق بازرگانی ایران عدد شامخ (شاخص مدیران خرید) مهر ماه را منتشر کرده که نشان از قرار گرفتن این عدد در مرز رونق و رکود دارد.
محققان ناسا، ظرف ۵ ماه گذشته و به دنبال نصب طیف سنج تصویربرداری (EMIT) در ایستگاه فضایی بین‌المللی با قابلیت تشخیص گاز‌های گلخانه‌ای از جمله متان و دی‌اکسیدکربن، موفق به شناسایی ۵۰ ابر ساطع‌کننده متان در چند منطقه جهان از جمله آسیای مرکزی (ترکمنستان) خاورمیانه و جنوب غربی ایالات متحده (حوزه پرمین، جنوب شرقی نیومکزیکو و یکی از بزرگ‌ترین میادین نفتی جهان) شده‌اند که به استناد تصاویر ثبت شده توسط این طیف‌سنج، یکی از این کانون‌ها شامل ابری از گاز متان به طول ۵ کیلومتر، در آسمان جنوب تهران و بر بالای یک مجتمع دپوی زباله شناسایی شده و طبق تصاویر به دست آمده، این ابر ۵ کیلومتری در هر ساعت حدود ۸۵۰۰ کیلوگرم متان به هوا می‌فرستد.
شامخ اقتصاد در شهریورماه ۱۴۰۱ به ۵۲.۰۸ واحد و شامخ صنعت به ۵۳.۲۵ واحد رسید که به ترتیب نسبت به مردادماه، ۴.۰۲ و ۴.۸ واحد افزایش نشان می‌دهد و مقدمه ای برای ورود به رونق است.
لامرد- «محمد باقر قالیباف» به مقام شامخ شهدای شهرستان لامرد ادای احترام کرد.
محاسبه و انتشار شاخص مدیران خرید (PMI) وضعیت و شرایط کسب‌وکار‌ها را در ماه نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد و می‌تواند رونق یا رکود تولید در هر ماه و دورنمای وضعیت آن در ماه‌های آتی را نشان دهد.
خرم‌آباد- «محمد باقر قالیباف» به مقام شامخ شهدای استان لرستان ادای احترام کرد.
اتاق بازرگانی ایران گزارش شامخ (شاخص مدیران خرید) تیر ماه ۱۴۰۱ را منتشر کرد که حکایت از کاهش تقاضای بازار، تضعیف قدرت خرید متقاضیان و پیشی گرفتن تولید از فروش دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ