سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر تمام شرایط واردات خودرو به خوبی انجام شود این خودرو ها در آذرماه وارد بازار کشور می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر صمت از ورود خودروهای برقی به حمل و نقل عمومی کشور تا پایان ۱۴۰۲ خبر داد و گفت نمونه‌های اولیه وارداتی خواهد بود؛ اما در میان‌مدت به طراحی و ساخت محصول ورود خواهیم کرد.
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه نادرست ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد، چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است!
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه ناصحیح ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی بر روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است
سخنگوی شورای رقابت از ورود این شورا به بازار خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: واردات خودرو اختلال دارد بنابراین تدوین دستورالعمل واردات خودرو توسط شورای رقابت در دستور کار است.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: خودرو‌های وارداتی از کشور‌های مختلف همچون چین است و به غیر از برند‌های آمریکایی یا ساخت آمریکا، از سایر کشور‌ها بحث ثبت سفارش صورت گرفته است و در بازه سه ماهه آینده عرضه می‌شود.
از زمانی که آیین‌نامه واردات خودرو ابلاغ شد، وعده عرضه این خودروها در بورس کالا سر زبان‌ها افتاد اما با گذشت پنج ماه و با وجود تعیین شدن چند تاریخ برای اجرای این موضوع، عرضه خودروهای خارجی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
هیات مدیره بورس کالای ایران در نامه ای به وزیر صمت ضمن هشدار در مورد شیوه عرضه خودروهای وارداتی، تاکید کرد که عرضه خودروهای وارداتی در بورس منوط به ورود به کشور و صدور قبض انبار است.
ورود دومین محموله خودروهای وارداتی به بندر شهید باهنر را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
سخنگوی وزارت صمت گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه ای خواهد شد. اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره گذاری و فروش خودرو وجود ندارد.
سخنگوی وزارت صمت گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه ای خواهد شد. اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره گذاری و فروش خودرو وجود ندارد.
سخنگوی وزارت صمت گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه ای خواهد شد. اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره گذاری و فروش خودرو وجود ندارد.
به دنبال انتشار ویدئویی که در آن به ورود محموله‌ای از خودروهای کیا سوار بر کشتی اشاره شده و وزارت صمت این واردات را تایید کرد.
در روز‌های اخیر، هم زمان با رشد نرخ ارز، شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی و خارجی هستیم. این در حالی است که بازار همچنان چشم انتظار ورود خودرو‌های صفرکیلومتر وارداتی است. در این میان وزارت صمت اعلام کرده است به‌زودی شاهد کاهش قیمت‌های کاذب در بازار خودرو خواهیم بود.
«اولین خودروهای وارداتی هفته آینده در گمرک خواهد بود» این وعده ای است که وزیر صمت داده است. این در حالی است که در روزهای اخیر خبرهایی پیرامون ممنوعیت ورود خودروهای فرانسوی به کشور و احتمال ممنوعیت خودروهای چینی، حاشیه ساز شده بود.
آنچه قطعی است، خودرو‌های فرانسوی در زمان کنونی، راهی به بازار کشورمان نخواهند یافت، زیرا شرکت‌های فرانسوی نظیر رنو و پژو سابقه خوبی در زمان اعمال تحریم‌ها ندارند و با وجود تعریف پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، به راحتی از کشورمان خارج شدند.
آنچه قطعی است خودرو‌های فرانسوی در زمانه حاضر راهی به بازار کشورمان نخواهند یافت، زیرا شرکت‌های فرانسوی نظیر رنو و پژو سابقه خوبی در زمان اعمال تحریم‌ها ندارند و با وجود تعریف پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، به راحتی از کشورمان خارج شدند.
آنچه قطعی است خودروهای فرانسوی در زمانه حاضر راهی به بازار کشورمان نخواهند یافت، زیرا شرکت‌های فرانسوی نظیر رنو و پژو سابقه خوبی در زمان اعمال تحریم‌ها ندارند و با وجود تعریف پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، به راحتی از کشورمان خارج شدند.
زاوه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا واردات خودرو‌های فرانسوی ممنوع شده است، گفت: به اعتقاد بنده دلیل این موضوع دیدار مکرون رئیس جمهور فرانسه باید برخی از مخالفان ایران بوده است، در واقع این تصمیم یک حرکت نمادین بوده که انجام شده، زیرا قبل از اعلام ممنوعیت، خودرو‌های فرانسوی در لیست واردات وجود داشته اند.
در شرایطی که قرار است طی هفته های آتی، نخستین خودروهای وارداتی با ارزش کمتر از 10 هزار یورو وارد کشورمان شود، امروز سخنگوی صمت خبر از ممنوعیت واردات محصولات پژو، رنو و سیتروئن داد.
عضو شورای شهر تهران گفت:با وجود اینکه واردات خودرو مجاز شده است پینشهاد من این است که سهمی از این خودروها به تاکسی ها تخصیص داده شود.
رئیس مجمع واردات با بیان اینکه دولت باید مراقب واردات خودرو و حفظ منافع مردم باشد، گفت: اگر همه مراحل بر اساس پیش بینی ها جلو برود، احتمالا خودروهای خارجی از آذر یا دی وارد بازار می شوند.
وزیر صمت با اشاره به چهار سال واردات ممنوعیت واردات خودرو به کشور اظهار داشت: در این شرایط طبیعی بود که حساسیت‌هایی وجود داشته باشد. از همان ابتدا کفتیم که واردات خودرو از نظر وزارت صمت بلامانع است. زیرا فضایی در کشور وجود دارد که می‌گوید ما می‌خواهیم یک انحصار در بازار خودرو ایجاد کنیم.
می‌گویند بازار نیاز به‌۵۰۰ هزار اتومبیل دارد تا قیمت‌ها متعادل شود. اولا معلوم نیست این برآورد بر چه پایه‌ای است؟ ثانیا مگر امکان واردات ۵۰۰ هزار خودرو وجود دارد. ثالثا می‌گویند می‌خواهیم ۵۰ هزار دستگاه خودرو وارد کنیم. آیا اگر بر فرض این خودروها با قیمت متوسط ۱۰، ۲۰ هزار دلار وارد شود و به قیمت ارز نیمایی بدون گمرک و سود بازرگانی به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان وارد بازار شود، قیمت‌ها می‌شکند؟ یقین بدانید مشغول فراهم‌کردن یک رانت ۵۰ هزار میلیارد تومانی در بازار خودرو خواهیم بود.
خلف وعده‌های مکرر خودروسازان برای افزایش کیفیت تا وعده‌های پوچ و بی سرانجام وزارت صمت، همگی از عواملی بودند که موجب شده افکار عمومی نسبت به موضوع بازار خودرو واکنش‌های تندی داشته باشند. متاسفانه بی عملی در این عرصه آنقدر اوج گرفت که حتی رهبر انقلاب در دو سخنرانی از سخنرانی اخیر خود، به این موضوع ورود داشته و گلایه‌های صریح خود را بیان کرده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ