‌کاخ باکینگهام اعلام کرد که ملکه الیزابت دوم، با سابقه‌ترین فرمانروای بریتانیا، پس از ۷۰ سال سلطنت در ۹۶ سالگی درگذشت. ملکه الیزابت دوم رکورددار بیشترین طول عمر و دوره سلطنت در میان فرمانروایان انگلستان طی هزار سال گذشته بوده است. او به طور غیر منتظره‌ای زمانی که ۲۵ سال داشت پس از مرگ پدرش جورج ششم، در سال ۱۹۵۲ به سلطنت رسید. در دوران سلطنت او بریتانیا و قلمروی مشترک‌المنافع شاهد تغییرات اجتماعی زیادی بودند. او پنج سال پیش از عهده‌دار شدن مقام سلطنت، با دوک ادینبورگ ازدواج کرد. حاصل این ازدواج، چهار فرزند، هشت نوه و هفت نتیجه است. با درگذشت ملکه الیزابت دوم، چارلز، پسر بزرگ او پادشاه جدید بریتانیا است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد برای بسیاری از مشکلات روزمره ما، راه‌حل‌های بسیار موثر و هوشمندانه‌ای وجود دارد و مردم نقاط زیادی از دنیا مدت‌هاست که با استفاده از این راه‌حل‌ها زندگی راحت‌تری دارند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ مقتدرانه هنگ‌کنگ را شکست داد و صعودش به مرحله دوم قطعی شد. ظرفیت سالن مسابقات دو ساعت قبل از شروع مسابقه ایران و هنگ کنگ تکمیل شد. استقبال از بازی نخست تیم ملی به حدی بالا بود که تماشاگران حتی روی پله‌ها و کف محوطه سالن غدیر نشسته بودند. تخمین زده می‌شود بیش از هفت هزار نفر از دیدار نخست تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ استقبال کردند که رکورد بی‌نظیری برای والیبال ارومیه است.
در حالی که تلویزیون در مراحل ابتدایی فعالیت خود به عنوان یک رسانه بود، شبکه‌های «CBS» و «NBC» اولین رقابت یا به نوعی جَنگ همه‌جانبه خود را برای پوشش سریع‌تر انجام دادند تا نمایشی را برای آمریکای پس از جنگ عرضه کنند که هنوز از تصاویر متحرک هماهنگ‌شده با صدا شگفت‌زده می‌شد.
تصاویر قبل و بعد از تولد دوباره دریاچه الیزابت پس از کولاک زمستانی و بارندگی‌های شدید کالیفرنیا را نشان می دهد.
شش ماه پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، نمایشگاهی اختصاص داده شده به سگ‌های متعلق به ملکه در لندن در روز چهارشنبه افتتاح شده که تصاویری از الیزابت دوم با حیوانات مورد علاقه اش را به نمایش می‌گذارد.
نامزد کریستیانو رونالدو با امضای قراردادی چشمگیر به چهره جدید برند الیزابتا فرانچی تبدیل شد.
حراج کولچستر مجموعه عکس‌های خصوصی الیزابت دوم مربوط به دوران جنگ را به حراج می‌گذارد.
سران کشورها، نخست وزیران، رؤسای جمهور و مقامات بلندپایه برخی کشور‌ها در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در کلیسای وست‌مینستر شرکت کردند.
ملکه الیزابت نامه‌ای محرمانه را از خود به جای گذاشته که تا سال ۲۰۸۵ باز نخواهد شد.
در طول شب گذشته نیز شمار زیادی از مردم برای ورود به تالار وست‌مینستر، محل قرار گرفتن تابوت الیزابت دوم صف کشیدند.
امارات متحده عربی به یاد و احترام ملکه الیزابت دوم، تصویری از ملکه و پرچم بریتانیا را با نور روی برج خلیفه انداخت. برج خلیفه در دبی، بلندترین برج جهان و یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در این شهر است.
از نیویورک تا سیدنی، برلین تا تل آویو، شهرهای سراسر جهان به یاد ملکه الیزابت دوم بناهای تاریخی و مشهور خود را به رنگ پرچم انگلیس نورپردازی کردند.
برخی از برجسته‌ترین عکاسان جهان، از جمله سیسیل بیتون، کارش و لرد اسنودون، از الیزابت دوم به عنوان شاهزاده و ملکه عکس گرفته اند. ملکه الیزابت دوم، با سابقه‌ترین فرمانروای بریتانیا، پس از ۷۰ سال سلطنت در ۹۶ سالگی درگذشت. وی رکورددار بیشترین طول عمر و دوره سلطنت در میان فرمانروایان انگلستان طی هزار سال گذشته بوده است.
یک رسانه انگلیسی با ارتباط دادن پدیده های جوی طبیعی به مرگ ملکه این کشور، سعی در القا چهره ای معنوی از او به مخاطبان کرد.
یک رسانه انگلیسی با ارتباط دادن پدیده های جوی طبیعی به مرگ ملکه این کشور، سعی در القا چهره ای معنوی از او به مخاطبان کرد.
ملکه الیزابت دوم پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ بارها با اعضای خانواده پهلوی دیدار کرده بود. او در بهار سال ۱۹۵۹ (۱۳۳۸ شمسی) از محمدرضا پهلوی، شاه ایران در لندن استقبال کرد. ملکه بریتانیا نزدیک به دو سال بعد در ماه مارس سال ۱۹۶۱ (اسفند ۱۳۳۹) به دعوت پادشاه ایران به تهران سفر کرد. / یورونیوز
روز پنجشنبه در پی مرگ الیزابت دوم در سن ۹۶ سالگی، بانک انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسکناس‌های فعلی که تصویر علیاحضرت ملکه بر روی آن‌ها نقش بسته همچنان پول رایج قانونی خواهند ماند.
پس از اعلام خبر درگذشت ملکه الیزابت دوم، دولت لندن به مدت ۱۰ روز عزای عمومی اعلام کرد. گفته شده عزای عمومی در انگلیس تا زمان خاکسپاری الیزابت دوم طی ۱۰ روز آینده ادامه خواهد داشت. شامگاه پنجشنبه درگذشت ملکه الیزابت دوم تائید شد. او طی هفتاد سال گذشته تاج و تخت سلطنت در انگلیس را در در اختیار داشت و دوره او به عنوان طولانی‌ترین دوره پادشاهان در انگلیس یاد می‌شود، سرانجام در سن ۹۶ سالگی درگذشت. الیزابت دوم در ۶ فوریه ۱۹۵۲ به تاج و تخت نشست. در طول سلطنت ۷۰ ساله خود، استعمارزدایی و استقلال بیش از ۲۰ کشور از انگلیس را نظاره کرد و در حال حاضر نیز پس از او فرزند ارشدش، چارلز ۷۳ ساله پادشاه انگلیس خواهد بود.
در حالی که رهبران و شخصیت‌های جهان به ملکه الیزابت دوم، که در سن ۹۶ سالگی درگذشت، ادای احترام کرده‌اند مردم عادی در بریتانیا و سراسر جهان با دسته‌های گل به زنی که بیش از ۷۰ سال چهره کشورش بود، ادای احترام کردند.
با دریافت خبر درگذشت ملکه انگلیس، طرفداران وی در مقابل کاخ باکینگهام در لندن تجمع کردند و با گل گذاشتن جلوی قصر به وی ادای احترام کردند. سلطنت ملکه الیزابت دوم، ۷۰ سال و ۶ ماه و ۲ روز ادامه پیدا کرد و او عنوان طولانی‌ترین مدت سلطنت در بریتانیا و دومین جایگاه در میان پادشاهان جهان را، بعد از لوئی چهاردهم در فرانسه، بدست آورد.
ملکه الیزابت دوم دیروز در ۹۶ سالگی درگذشت. او در آوریل ۲۰۲۱، همسرش شاهزاده فیلیپ را که در آن سال ۹۹ سال سن داشت از دست داد. ملکه در فوریه ۲۰۲۲ هم به ویروس کرونا مبتلا شد که بعدا در مورد آن گفت در نتیجه بیماری «بسیار خسته و فرسوده» شده است.
ملکه الیزابت دوم، پادشاه بریتانیا که حکومتش هفت دهه طول کشید، پنجشنبه در سن ۹۶ سالگی درگذشت. پسر بزرگ او، چارلز، اکنون پادشاه شده است. چارلز از سال ۱۹۵۲ پادشاه در انتظار بوده است که در تاریخ بریتانیا یک رکورد است.
بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس به همراه همسرش، کری جانسون، ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ، محل کار و سکونت نخست‌وزیری هستند. بوریس جانسون بعد از انجام واپسین سخنرانی خود، برای ارائه استعفانامه‌اش به ملکه الیزابت دوم به سوی قلعه بالمورال، اقامتگاه ملکه در اسکاتلند، پرواز کرد. حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که لیز تراس، رهبر این حزب، نخست‌وزیر بعدی انگلیس خواهد بود. خانم تراس سومین نخست‌وزیر زن تاریخ انگلیس خواهد بود.
لیز تراس که روز دوشنبه در انتخابات رهبری حزب محافظه کار پیروز شد، پانزدهمین نخست وزیر انگلیس در دوران سلطنت ملکه الیزابت دوم خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ