تیم ملی فوتبال ایران باید در روز‌های اول و پنجم مهر در دو بازی دوستانه به مصاف اروگوئه و سنگال برود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور ترکیه قصد دارد در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه آمادگی خود برای میانجی‌گری بین مسکو و کی‌یف را مطرح کند.
رسانه‌های عبری زبان مدعی مشارکت فرانسه در وساطت برای آرام‌سازی اوضاع و کاهش تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب الله جهت ممانعت از درگیری در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شدند.
رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن از تلاش‌های پادشاهی عمان در زمینه رسیدن به توافق در موضوع کشتی صافر قدردانی کرد.
محمد مایلی‌کهن هرگونه میانجی‌گری برای حل مشکلش با فدراسیون و سرمربی تیم‌ملی را رد می‌کند.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که در صورت درخواست روسیه و اوکراین از این کشور، آنکارا آماده است نقش میانجی گر را بین آنها ایفا کند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور آماده است تا از میانجی‌گری واتیکان در بحران اوکراین استقبال کند.
اتحادیه عرب نیز آمادگی خود برای میانجی‌گری در مناقشه اوکراین را اعلام کرد.
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از موافقت روسای جمهور روسیه و اوکراین با پیشنهاد گفتگو با هیاتی از سران آفریقایی در زمینه صلح، در پایتخت‌های دو کشور خبر داد.
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از موافقت روسای جمهور روسیه و اوکراین با پیشنهاد گفتگو با هیاتی از سران آفریقایی در زمینه صلح، در پایتخت‌های دو کشور خبر داد.
رئیس جمهور برزیل می‌گوید که قصد دارد در حاشیه اجلاس گروه هفت، برزیل را به عنوان میانجی برای حل و فصل جنگ اوکراین معرفی کند.
برخی منابع عالی رتبه عراقی از میانجی‌گری عراق میان مصر و ایران پرده برداشتند.
کین گانگ تاکید کرد، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، موضوع ابتکار عمل امنیتی جهانی را مطرح ساخته و چین معتقد است که کلید حل و فصل مساله اسرائیل-فلسطین در پایبندی به دیدگاه امنیت مشترک نهفته است.
وزیر خارجه چین می‌گوید پکن آمادگی دارد برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگران فلسطین میانجی‌گری کند.
وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد این کشور حاضر به مذاکره با روسیه تا پیش از خروج نیروهای روسی از خاک خود نیست.
مشاور امنیت ملی آمریکا توافق ایران و عربستان برای عادی‌سازی روابط پس از ۷ سال را «مثبت» ارزیابی کرد و مدعی شد که این توافق در راستای سیاست کاهش تنشِ آمریکا در منطقه است.
تحلیلگران و کارشناسان می‌گویند میانجی گری چین در توافق اخیر بین ایران و عربستان سعودی رقبای دیرینه خلیج فارس نشانه وسیع تری از تغییر نظم جهانی است.
باقری در خصوص نقش میانجیگری قطر در تبادل پیام بین ایران و کشور‌های غربی به خصوص آمریکا گفت: ما با آمریکا ارتباط مستقیمی نداریم و طبیعی است که تبادل پیام بین ما و آمریکایی‌ها از طریق یک واسطه صورت می‌گیرد که گاهی این واسطه یک کشور اروپایی و یا یک واسطه غیر اروپایی است؛ ما بر این اساس تبادل پیام را بین دو طرف داشتیم و الان این مسئله هم وجود دارد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۶۳ اسیر این کشور در نتیجه یک فرآیند پیچیده مذاکره با اوکراین آزاد شدند. در این تبادل که با میانجی گری امارات صورت گرفت ۱۱۶ نظامی اوکراین نیز آزاد شدند.
مرتضی مکی می‌گوید: هرجا که عمان و قطر در مذاکرات علنی و غیرعلنی میان ایران و آمریکا موفق بودند و میانجی‌گری اثربخشی داشتند، ناشی از اراده دو طرف بود. اکنون که آمریکا و نه اروپایی‌ها به صراحت در سطح رسانه‌هایشان می‌گویند که برجام دیگر اولویت آن‌ها نیست و در کنار برجام موضوعات دیگری مهم است، نشان می‌دهد که کاری از دست عمان و قطر به عنوان کسانی که می‌خواهند نقش میانجی‌گری را داشته باشند، برنمی‌آید.
کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی منچستریونایتد، ظاهرا دیگر از محبوبیت زیادی در تیم ملی کشورش هم برخوردار نیست.
رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد پاریس تمایل و قصد دارد به روند عادی سازی مناسبات جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک کند.
آزادسازی همزمان زندانیان ایران و آمریکا و همچنین آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران با میانجی‌گری قطر انجام شده است، ضمن اینکه سوییس و سازمان ملل نیز به‌عنوان کانال ارتباطی در این امر درگیر هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:ایران به دلیل موقعیت سیاسی خود می تواند وساطت و میانجیگری جنگ اوکراین را انجام دهد، چون اگر روسیه جنگ را به قلب اروپا بکشاند قطعا همه معادلات اروپایی به هم می خورد و آمریکایی ها هم بیشترین آسیب را از این جنگ خواهند دید.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها بیان داشت: با توجه به تجربه‌ای که از رفتار‌های فرانسه در دور قبلی مذاکرات داریم به نقش میانجی این کشور امیدوار نیستیم و به آن‌ها در این حوزه اعتماد نداریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ