دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در گزارشی از افزایش ۱۹ برابری ذخایر اورانیوم غنی شده ایران خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به دنبال انتشار گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد نظرات و ملاحظات خود را در مورد گزارش مدیرکل به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موافقتنامه پادمانی NPT با جمهوری اسلامی ایران (GOV/۲۰۲۳/۲۶، ۳۱ May ۲۰۲۳) اعلام کرد.
واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پاسخ «قانع‌کننده» ایران درباره ذرات اورانیوم ادعایی کشف شده در یکی از سایت‌های مورد ادعای آژانس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برآشفت.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود از حل‌وفصل دو مساله پادمانی ادعایی خبر داد.
در آستانه نشست پیش روی شورای حکام احتمالا به زودی گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این موارد در گزارش مذکور به صورت مکتوب درج شود. مدیرکل آژانس در تازه‌‌‌ترین گزارش خود درباره ایران آخرین تحولات پادمانی و برجامی ایران را بررسی کرده است.
در این گزارش آمده است: بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای دریافتند که ۱۰ بشکه حاوی تقریبا ۲.۵ تن اورانیوم طبیعی به شکل (کنسانتره سنگ اورانیوم) که قبلاً توسط دولت لیبی گزارش شده بودند، در مکان اعلام شده وجود نداشتند.
بهروز کمالوندی با بیان اینکه ایران طبق ۱۵ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی کوچکترین تخطی از تعهدات خود نداشته، افزود: غنی ­سازی ۶۰ درصد در فردو پاسخی به قطعنامه قبلی آنها در شورای حکام بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که با توجه به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، آیا واشنگتن به دنبال صدور قطعنامه‌ای سرزنشی در جلسه آتی شورای حکام آژانس خواهد بود یا نه، گفت که واشنگتن از این گزارش مطلع است، اما نمی‌تواند درباره جزئیات گزارشی که به طور عمومی انتشار نیافته است، نظری ارائه دهد.
لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت به نقل از منابعی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جداگانه درخصوص غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم توسط ایران منتشر نمی‌کند در توییتی نوشت که به این مسئله در گزارش فصلی آژانس اتمی درخصوص ایران رسیدگی خواهد شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی این هفته درباره گزارش ادعایی بلومبرگ پیرامون سطح غنی سازی در ایران اطلاع رسانی می کند.
بلینکن در پاسخ به سوالی درباره ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده تا ۸۴ درصد در ایران، اظهار داشت: «ما با آژانس تماس می‌گیریم تا اطلاعات تکمیلی در مورد آنچه درباره غنی‌سازی اورانیوم در ایران گزارش شده را به دست آوریم».
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی ادعای مطرح شده در گزارش شبکه بلومبرگ مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۸۴ درصد در ایران، در صفحه توییترش نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از گزارش‌های اخیر در رسانه‌ها درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران باخبر است. آژانس در حال گفتگو با ایران درباره نتایج فعالیت‌های راستی‌آزمایی اخیر در ایران است و اطلاعات مقتضی را به شورای حکام ارائه خواهد کرد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به انتشار گزارش یک رسانه آمریکایی درباره کشف اورانیوم غنی شده با خلوص بیش از ۸۰ درصد در ایران واکنش نشان داد.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: نماینده ارشد آژانس بین المللی در بازدید از تاسیسات کشور، گزارش نادرستی ارائه داد و مدیرکل آژانس هم آن را رسانه‌ای کرد که این رفتار وی حرفه‌ای نیست.
سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و ایالات متحده آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک به گزارش ادعایی و تحریک آمیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران واکنش نشان دادند.
ایالات متحده و سه کشور اروپایی در بیانیه ای مدعی شدند که گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد ایران به تعهدات هسته ای خود عمل نکرده است.
گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده است که ایران برای توسعه غنی‌سازی در تأسیسات زیرزمینی خود تلاش می‌کند.
نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین از گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص نیروگاه اتمی زاپروژیا انتقاد کرد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره گزارش اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:برقراری مجدد نظام راستی آزمایی پیشین مستلزم عمل نمودن طرف‌های برجامی به تعهدات خود می‌باشد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی ادعاهای جدیدی درباره سطح اورانیوم غنی شده ایران مطرح کرده است.
وزیر خارجه روسیه از دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) خواست تا در گزارش این نهاد درباره نیروگاه اتمی زاپروژیا، «شفاف‌سازی» کند.
سناتور «الکسی پوشکوف» امروز به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه هسته ای «زاپروزیا» واکنش نشان داد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی نتیجه ماموریت بازرسان خود در بازدید از نیروگاه اتمی زاپروژیا را منتشر کرد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود از آغاز غنی سازی اورانیوم در یکی از سه آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ که اخیرا در نطنز نصب شده بود، خبر داد.
بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران نصب سه آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ در تاسیست غنی‌سازی نطنز را تکمیل کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ