یک تیم بین المللی از محققان موسسه RIKEN ژاپن، اخیرا توانسته اند سوسک‌های سایبورگ قابل کنترل از راه دوری که توسط یک باتری قابل شارژ متصل به یک سلول خورشیدی تغذیه می‌شود، طراحی کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اداره سبک‌ها و رشته‌های رزمی در ایران درحالی سال‌هاست به چالش جدی ورزش کشور تبدیل شده که در این رشته‌ها جوانان و علاقمندان پرشماری فعالیت می‌کنند اما هیچ وقت به آنها توجه رسمی نشده است.
کیمسی می گوید در حال حاضر این صرفا حدس و گمانه زنی است. او می افزاید:"ما نمی‌دانیم وقتی آتش‌سوزی وجود ندارد سوسک های آتش دوست چه می کنند. با این وجود، واضح است که در تغییرات آب و هوایی این سوسک ها احتمالا یکی از برندگان خواهند بود. در واقع، جهان غرق در آتش ممکن است دنیایی مملو از سوسک ها باشد".
یزد- رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان یزد از کشف ۱۵ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان زارچ خبر داد.
سوسک‌های همه‌چیزخوار حدود ۳۰۰۰۰۰ گونه هستند که ۹۰ درصد سوسک‌هایی که تاکنون کشف شده‌اند را تشکیل می‌دهند.
در اینجا با شش فسیل عجیبی آشنا می‌شوید که هرکدام انگار یک داستان شگفت‌انگیز را در یک قاب سنگی باستانی روایت می‌کنند.
اظهارات ضدونقیض، سرنوشت بزرگترین خرید تسلیحات نیروی هوایی ایران در ۳۰ سال گذشته را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
سوسک شاخ بلند دندان خنجری به عنوان یک کالای کلکسیونی محبوب است و یک نمونه می‌تواند تا هزاران دلار قیمت داشته باشد. این یکی دیگر از دلایل در معرض خطر انقراض قرار گرفتن این حشره است.
همانطور که از نامشان پیداست لمس کردن سوسک‌های تاول (Blister Beetles) عاقبت خوشی در پی ندارد و بهتر است آن‌ها را به حال خودشان رها کرد.
مربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: اختلاف این قهرمانی فقط دو امتیاز و یک شوت بود. به همین دلیل چیزی از ارزش‌های تیم خوب کاله کم نمی‌شود.
نیروی هوایی ایران قرار است در هفته‌های آینده اولین دسته از جنگنده‌های پیشرفته سوخو Su-۳۵ را تحویل بگیرد.
دروازه‌بان آلومینیوم علی‌رغم تلاش زیاد مقابل استقلال دروازه خود را باز شده دید.
رژیم غذایی اتکینز (عاری از قند، شکر، غلات و برنج و حبوبات و میوه‌های پرکربوهیدرات) بر زندگی جنسی سوسک‌های آلمانی نیز تاثیر گذاشته است. سوسک‌های نر تا پیش از جهش رخ داده و مقاومت ایجاد شده در برابر شکر یک هدیه عروسی چرب و شیرین را از غده‌ای در پشت خود بیرون می‌آوردند تا جفت‌های احتمالی را وسوسه کنند.
مطالعه جدیدی نشان می‌دهد سوسک‌های حمام روش‌های جفت‌گیری خود را تغییر داده‌اند تا دربرابر تلاش انسان برای کنترل این آفت سازگار شوند.
باتراکوتوکسین (Batrachotoxin)، (به اختصار: BTX) یک آلکالوئید استروئیدی قلبی و عصبی بسیار قوی است که در گونه‌های خاصی از سوسک‌ها، پرندگان و قورباغه‌ها یافت می‌شود. باتراکوتوکسین به کانال‌های سدیمی سلول‌های عصبی متصل شده و به‌طور برگشت‌ناپذیری آن‌ها را باز می‌کند و از بسته‌شدن مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کند.
یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه اوزاکا ژاپن فناوری جدیدی را توسعه داده اند که با پرتو‌های لیزر سوسک ها، مگس‌ها و دیگر حشرات را از بین می‌برد.
زنبورها ستون فقرات اکوسیستم‌های پر رونق هستند. بدون تلاش آن‌ها برای بارور کردن گل‌ها، بسیاری از گونه‌های گیاهی رو به کاهش خواهند گذاشت و در نهایت ناپدید خواهند شد. در این چرخه فقط زنبورهای عسل و پروانه‌های محبوب حضور ندارند؛ زنبورهای عادی، سوسک‌ها، مگس‌ها و مورچه‌ها نیز بخشی کلیدی از این فرآیند حیاتی محسوب می‌شوند.
موجوداتی با پوست شیشه مانند به وفور در سراسر جهان یافت می‌شوند. این موجودات شگفت انگیز و نامرئی، ارواح ملموس دنیای واقعی هستند. از موجودات زیر آب گرفته تا پروانه‌ها و سوسک‌ها در خشکی.
احمد طباطبایی عضو کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: قبلا که ابتلا به سایر سویه‌های کرونا وجود داشت، ادعا می‌شد هر فرد مبتلا می‌تواند تا سه نفر را مبتلا کند، اما اکنون در مورد امیکرون و این زیرسویه‌های جدید ادعا بر این است که هر یک فرد مبتلا می‌تواند ۱۵ تا ۱۶ نفر را به کرونا مبتلا کند و این افزایش شیوع طبیعتا تعداد موارد بستری و مرگ و میر را افزایش می‌دهد.
علی فیروزی، سرپرست صنعت نفت آبادان، پس از شکست برابر استقلال نسبت به عملکرد داور مسابقه انتقاد کرد.
سخنرانی اشتباه آنتونیو گوترش اولین اشتباه در سطح سخنرانی بین المللی نبود. در این گزارش به چند نمونه دیگر پرداخته‌ایم.
در نگاه اول ساده‌ترین راه برای کشتن سوسک‌ها شاید له کردن آن‌ها باشد اما حشره‌شناسان و کارشناسان بهداشت نظر متفاوتی دارد.
کمیته داوران: سوت‌های حاج‌ملک صحیح بود
سوسک‌ها برای حفظ محیط زیست در جزیره بسیار مهم هستند، زیرا آن‌ها به عنوان بازیافت کنندگان حیاتی مواد مغذی عمل می‌کنند و تجزیه کننده‌ها را تسریع می‌کنند و برای گونه‌های دیگر غذا فراهم می‌کنند.
محققان در آخرین تلاش خود رویکرد کاملا جدیدی را برای از بین بردن سوسک‌های مزاحم اتخاذ کرده‌اند؛ از بین بردن حشرات با استفاده از پرتو‌های لیزر.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ