اهواز - جریانات جنوبی و مرطوب همچنان در خوزستان ادامه دارد به گونه‌ای که تا آخر هفته جاری مناطق جنوب، غرب و مرکز استان تحت تأثیر این پدیده قرار می‌گیرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با رسیدن دمای آب دریا به ۳۰ درجه سلسیوس، منطقه خلیج فارس با وجود دما و رطوبت بسیار بالای خود به محیطی تبدیل شده است که زندگی در آن کم‌کم غیرقابل تحمل می‌شود. شاخص دما در سواحل این منطقه در ایران ظاهراً در روز سه‌شنبه هفته گذشته به حدود ۷۰ درجه سلسیوس رسیده بود که انسان‌ها نمی‌توانند برای مدت طولانی در آن دوام بیاورند.
رطوبت کافی یکی از نکات بسیار مهم در نگهداری از گیاهان آپارتمانی است که معمولا در معرض رطوبت کافی قرار ندارند. داشتن برگ‌های شاداب و گیاه با طراوت به تامین رطوبت کافی برای گیاهان بستگی دارد.
پژوهشگران دریافتند که دانه‌های آفتابگردان بالاترین پروتئین و چربی را دارند، درحالی‌که دانه‌های کدو بالاترین محتوای رطوبت و پتاسیم را دارند – و دانه‌های هندوانه بیشتر سطح کلسیم را.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع رطوبت ۷۷ درصدی در استان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته رطوبت هوا در ۱۶ شهر خوزستان بین ۶۶ تا ۷۷ درصد به ثبت رسید.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع رطوبت ۷۷ درصدی در استان خبر داد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته رطوبت هوا در ۱۶ شهر خوزستان به ثبت رسید.
بهترین راه افزایش تحمل بدن در برابر گرما این است که در بازه‌های زمانی کوتاه خود را در معرض گرما و رطوبت قرار دهیم و به‌تدریج این مدت‌زمان را افزایش دهیم. این فرایند سازگاری با گرما نام دارد.
دکتر براون می گوید: افزایش خطر سکته مغزی ممکن است با تاثیر گرما، رطوبت و سرمای شدید بر بدن مرتبط باشد.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و همچنین رطوبت هوا در استان، هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این‌که برنج پخته بیرون از یخچال به دلیل رطوبت فراوان شرایط بسیار مناسبی برای رشد باکتری دارد، گفت: در صورت نگهداری در دمای بالای پنج درجه، برنج خیلی زود خراب می‌شود.
در صورت عدم مهار منابع و کانون‌های آلاینده هوا در روز‌های دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به‌ویژه در ساعات شب باتوجه به رطوبت بالا و هوای سرد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد شهری پرجمعیت و صنعتی دور از انتظار نیست.
اهواز - مردم شهرهای آبادان و خرمشهر برای دومین روز متوالی صبح خود را با رطوبت ۱۰۰ درصدی آغاز کردند.
رییس اداره هواشناسی آبادان میزان رطوبت هوا در ساعت هشت صبح روز دوشنبه در آبادان را ۹۲ درصد اعلام کرد.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به جنوبی شدن جریانات جوی و انتقال رطوبت از خلیج فارس تا ظهر دوشنبه هفته آینده وقوع مه و کاهش دید در نیمه جنوب، غرب و مرکز استان پیش بینی می شود.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از روز پنجشنبه با استقرار کامل جریانات جنوبی، شاهد گسترش پدیده مه و افزایش رطوبت و شرجی در مناطق مرکزی استان خواهیم بود.
اهواز - شهرهای آبادان و خرمشهر در بیست و چهارمین روز از اولین ماه پاییزی، هوایی با رطوبت ۱۰۰ درصدی را تجربه کردند.
اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به جنوبی شدن جریانات جوی و انتقال رطوبت از خلیج فارس طی اواخر وقت شب گذشته تا اواخر وقت امروز دوشنبه، وقوع مه و کاهش دید در نیمه جنوبی، مرکزی و شرقی استان و طی روز سه شنبه در نوار جنوبی و سواحل استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: با بالا آمدن خورشید و کاهش میزان رطوبت، پس از دریافت ضمانت شبکه کلیه خطوط به ترتیب براساس ایستگاه‌های تغذیه کننده خطوط ۱۱ و ۳۳ هزار ولت وارد مدار شده است.
اهواز - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: صبح امروز میزان رطوبت در اهواز و آبادان ۱۰۰ درصد به ثبت رسیده است.
محققان روشی نوین برای استخراج آب از هوا ابداع کرده اند تا هیدروژن بسازند.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از ثبت رطوبت ۹۱ درصدی در اهواز خبر داد و گفت: امروز اهواز در میزان رطوبت رکورددار خوزستان بود.
آبادان- تیم صنعت نفت آبادان در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مغلوب میهمان خود شد.
اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به افزایش رطوبت و شرجی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در استان هشدار سطح نارنجی (اخطاریه) را صادر کرد.
اهواز- اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به افزایش رطوبت و شرجی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در استان هشدار سطح نارنجی (اخطاریه) را صادر کرد.
آبادان - وقوع «شرجی» با رطوبت ۹۰ درصدی در هوای آبادان و خرمشهر نفس مردم برای تنفس عادی را گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ