اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از روز پنجشنبه با استقرار کامل جریانات جنوبی، شاهد گسترش پدیده مه و افزایش رطوبت و شرجی در مناطق مرکزی استان خواهیم بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع رطوبت ۷۷ درصدی در استان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته رطوبت هوا در ۱۶ شهر خوزستان بین ۶۶ تا ۷۷ درصد به ثبت رسید.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر روز سه شنبه تا پایان هفته جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی و جنوبی و شرقی و مرکزی خوزستان خواهد شد.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و همچنین رطوبت هوا در استان، هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.
بازیکنان تیم ملی فوتبال نسبت به گرما و رطوبت شدید هوا در تاشکند ناراحت هستندو این موضوع کار آنها را سخت می‌کند.
اسپات ونچرز، مولد‌های آب جو را طراحی می‌کند. این مولدها، ماشین‌هایی هستند که آب آشامیدنی را از رطوبت هوای اطراف می‌گیرند و آن را متراکم می‌کنند. آن‌ها در حال حاضر قرار است محصول مصرفی خود را روانه بازار کنند.
در شرایطی که سرعت تجزیه جسد با توجه به عوامل متعدد از جمله آب و هوا، دما، رطوبت، سطوح پی‌اچ و اکسیژن، دلیل مرگ و موقعیت بدن متفاوت است، اما به طور معمول روندی ۵ مرحله‌ای برای تجزیه طی می‌شود.
وقتی هوا گرم‌تر است، بدن شما می‌تواند رطوبت بیشتری را از طریق تعریق از دست بدهد حتی اگر احساس نکنید که عرق می‌کنید. کم‌آبی بدن در صورت شدید شدن می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی به‌همراه داشته باشد. کم‌آبی می‌تواند باعث خستگی، کاهش انرژی و سردرد شود. یکی از مزایای نوشیدن آب کافی این است که ممکن است به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا گاهی اوقات به فرونشاندن برخی از نشانه‌های گرسنگی کمک می‌کند.
وجود دارو‌های اضافی و مازاد مصرف در خانه‌ها، یکی از معضلات روز‌های خانه تکانی ایرانی‌ها است. بدانید که گرما، هوا، نور و رطوبت ممکن است به داروی شما آسیب برساند. دارو‌های خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. به عنوان مثال، آن را در کشوی کمد یا کابینت آشپزخانه خود دور از اجاق گاز، سینک و هر وسیله گرمایی نگهداری کنید. شما همچنین می‌توانید دارو را در یک جعبه ذخیره سازی، در یک قفسه، یا در یک گنجه نگهداری کنید
روکش تقویت کننده نور زمانی که در معرض نور فرابنفش قرار می‌گیرد، نور را جذب می‌کند و به کمک رطوبت موجود در هوا واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند. مواد طبیعی به جا مانده از اثر انگشت، پس ماند‌های روغن و چربی مواد خوراکی در طول این واکنش تجزیه می‌شوند. پس از پایان این واکنش همه چیز خشک و همانند غبار ناپدید می‌شود.
در صورت عدم مهار منابع و کانون‌های آلاینده هوا در روز‌های دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به‌ویژه در ساعات شب باتوجه به رطوبت بالا و هوای سرد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد شهری پرجمعیت و صنعتی دور از انتظار نیست.
در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخ‌زدگی شبانه خواهیم بود و با گذر یک موج از شرق کشور برای ارتفاعات شرق استان در روز‌های جمعه (۳۰ دی) و شنبه (اول بهمن) بارش پراکنده برف دور از انتظارنیست.
اهواز - مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از رسیدن مه و رطوبت هوا در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به ۱۰۰ درصد در صبح امروز خبر داد.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در این ایام به علت ریزش هوای سرد عرض‌های شمالی و افت نسبی دما و رطوبت ناشی از بارش‌های اخیر پدیده غالب در اکثر نقاط استان مه یا مه رقیق خواهد بود.
هرچند جام جهانی قطر در پاییز در حال برگزاری‌ست، درجه حرارت هوا در طول روز کمی گرم و رطوبت بالاست. تمامی استادیوم‌های جام جهانی به سیستم خنک کننده که زیر صندلی‌ها و اطراف زمین تعبیه شده‌اند. هوای استادیوم را به شدت مطلوب کرده‌اند.
هرچند جام جهانی قطر در پاییز در حال برگزاری‌ست، درجه حرارت هوا در طول روز کمی گرم و رطوبت بالاست. تمامی استادیوم‌های جام جهانی به سیستم خنک کننده که زیر صندلی‌ها و اطراف زمین تعبیه شده‌اند. هوای استادیوم را به شدت مطلوب کرده‌اند.
دمای هوا در قطر در طول روز تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد و در طول شب به ۲۴ درجه سانتی گراد می‌رسد. به این وضعیت باید رطوبت و شرجی هوا را هم اضافه کرد که در طول روز تا حدود ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.
آب و هوای شهر آبادان طی یکی دو روز گذشته شرایط ویژه‌ای پیدا کرده و ممکن است این مساله بر برگزاری دیدار نفت آبادان و پیکان هم تاثیر بگذارد.
رییس اداره هواشناسی آبادان میزان رطوبت هوا در ساعت هشت صبح روز دوشنبه در آبادان را ۹۲ درصد اعلام کرد.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به جنوبی شدن جریانات جوی و انتقال رطوبت از خلیج فارس تا ظهر دوشنبه هفته آینده وقوع مه و کاهش دید در نیمه جنوب، غرب و مرکز استان پیش بینی می شود.
محققان روشی نوین برای استخراج آب از هوا ابداع کرده اند تا هیدروژن بسازند.
اهواز- طبق نقشه‌های هواشناسی تا اواخر هفته آینده با جنوبی شدن جریانات جوی شاهد افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوب، مرکز، غرب خوزستان و با شدت کمتر در بقیه نقاط استان خواهیم بود.
اهواز - رطوبت نزدیک به ۱۰۰ درصدی در هوای آبادان امروز به گونه‌ای بود که مردم این شهر امروز با هر دم و باز دم، آب و هوا تنفس می‌کنند.
تیمی از محققان طراحی و مهندسی دانشگاه ملی سنگاپور به تازگی یک پارچه نازک خود شارژ شونده طراحی کرده اند که می‌تواند با استفاده از رطوبت هوا برق تولید کند. این باتری تنها ۰.۳ میلی متر ضخامت دارد و قادر است با استفاده از نمک دریا، جوهر کربن و ژل مخصوص جاذب آب برق تولید کند.
آبادان - وقوع «شرجی» با رطوبت ۹۰ درصدی در هوای آبادان و خرمشهر نفس مردم برای تنفس عادی را گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ