دکتر براون می گوید: افزایش خطر سکته مغزی ممکن است با تاثیر گرما، رطوبت و سرمای شدید بر بدن مرتبط باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به علت دمای بالا و دسترسی نداشتن نیروهای امدادی به افراد زیر آوار ۳ ساختمان تخریب شده، نمی‌توان آمار دقیقی از کشته‌ها و زخمی‌ها ارائه داد.
نماینده اهواز در مجلس گفت: سلامت مردم در خطر دمای بسیار بالا قرار گرفته و در هفته آینده هم این مسئله تشدید خواهد شد و باید تصمیم عاجلی اتخاذ شود.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: ۱۶ شهر استان در نخستین روز مرداد ماه دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس را تجربه کردند.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: ۱۶ شهر استان در نخستین روز مرداد ماه دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس را تجربه کردند.
باستان‌شناسان می‌گویند دمای هوا در زمان فوران آتشفشان وزوویوس در مناطق اطرافش به ۵۲۰ درجۀ سانتیگراد رسیده بود؛ این دمای بالا و سرد شدن ناگهانی بعد از آن، برخی از بافت‌های بدن افراد را به نوعی شیشه تبدیل کرده بود.
آفتاب سوزان و دمای بالا بر پوست، قلب و ماهیچه‌های شما تاثیر می‌گذارد به گونه‌ای که انرژی‌تان را کاهش می‌دهد.
با وجود اینکه دمای ۵۰ درجه به بالا به سلامت صدمه می‌زند قانون مستقیمی در زمینه اعلام تعطیلی در دمای بالای ۵۰ درجه مشخص نشده است.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای امروز شهر اصفهان به ۴۳ درجه سلسیوس رسیده و ۱۷ شهر دیگر استان دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند.
هسته‌های این ستارگان بسیار داغ‌تر از هسته‌هایی هستند که امروزه در ستارگان می‌بینیم، و دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که می‌تواند به دلیل سوختن بیش از حد هیدروژن در دمای بالا باشد.
کارشناسان معتقدند آکریل آمید(acrylamide) که یک ماده شیمیایی است که هنگام سرخ کردن و پختن غذاهای نشاسته‌دار مانند سیب زمینی در دمای بالا ایجاد می‌شود؛ ممکن است با التهاب در مغز مرتبط باشد.
اِل‌نینو (El Niño)، معکوس لا نینا، نوعی رخداد اقلیمی کلان و چرخه آب و هوایی است که هر ۴ یا ۵ سال یکبار تکرار می‌شود. در اثر این پدیده و با کاهش سرعت باد‌هایی که به سمت غرب در امتداد استوا می‌وزند، آب گرم به سمت شرق رانده شده و دمای اقیانوس‌ها را بالا می‌برد. افزایش دمای اقیانوسی شدت گرفتن خشکسالی‌ها، ریزش باران‌های سیل‌آسا و بروز تغییرات بزرگ در آب و هوای کره زمین را در پی دارد.
به توصیه کارشناسان، بهترین اقدام برای از بین بردن این بو باز کردن شیشه‌های خودرو پیش از سوار شدن و در ۲۰ دقیقه ابتدای حرکت است. همچنین از آنجا که دمای بالا به انتشار این بو کمک می‌کند، بهتر است تا حد امکان خودرو را زیر نور آفتاب یا در مکان‌های گرم پارک نکنیم.
️شهردار منطقه ۲۲ از تعطیلی بوستان جوانمردان خبر داد و گفت: به دلیل بارش باران و جریان سیل از بالا دست ارتفاعات، امکان طغیان رودخانه کن وجود دارد.
پیش بینی می‌شود دمای هوا در بخش‌هایی از ایران بسیار بالا باشد. هم چنین، پیری جمعیت نیز در آن کشور با سرعت بیش‌تری نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر منطقه رخ خواهد داد.
در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۸ در Food Chemistry منتشر شد، محققان دریافتند که پس از پختن اسفناج با استفاده از روش‌های مختلف، محتوای لوتئین این سبزی به تدریج کاهش می‌یابد. هنگامی که محققان اسفناج را در دمای بالا سرخ کردند، درصد قابل توجهی از لوتئین پس از دو دقیقه کاهش یافت.
بالا بودن فشار و دمای زودپز می‌تواند خطرساز باشد. استفاده از زودپز به علت نگهداشتن دما و فشار زیاد در خود، باید با رعایت نکات ایمنی انجام شود.
قدمت فیبر کربن به سال ۱۸۷۹ بر می‌گردد، زمانی که توماس ادیسون نخ‌های پنبه‌ای یا نقره‌های بامبو را در دمای بالا می‌پخت. در حقیقت ادیسون بود که اولین بار این الیاف را اختراع کرد. الیاف کربن با کارایی بالاتر از اواسط دهه ۵۰ میلادی در آمریکا ساخته شد. رشته‌هایی با ۲۰ درصد کربن که استحکامی بالا داشتند. این محصول یک دهه بعد در یک مرکز تحقیقاتی بریتانیایی توسعه یافت، جایی که پتانسیل استحکام فیبر کربن در آن محقق شد.
لازم است برای سرخ و برشته کردن انواع غذا صرفاً از روغن‌های مخصوص سرخ کردن که در مقابل دمای بالا دارای پایداری بیشتری هستند استفاده شود هرچند استفاده مکرر از این نوع روغن به صورتیکه باعث تغییر در رنگ آن شود، مجاز نیست.
هوای سرد، رگ‌های قلبی را تنگ و منقبض کرده، جریان فشار خون به اعضای بدن کاهش می‌یابد و در نتیجه خطر سکته قلبی بالا می‌رود، اما علت این اتفاق فقط مربوط به رگ‌های قلبی نیست بلکه هوای سرد می‌تواند باعث گرفتگی رگ‌های خونی شود، آن‌ها را تنگ کند و باعث می‌شود که بدن تلاش کند تا بتواند دمای مرکزی را متناسب نگه دارد و همین امر فشار به رگ‌های خونی را افزایش می‌دهد و باعث گرفتگی و تنگی آن‌ها نیز خواهد شد.
تنش‌های اخیر تهران و لندن بر سر مسائلی همچون برجام، جنگ اوکراین و ناآرامی‌های اخیر ایران بر حساسیت هر چه بیشتر این بازی افزوده است. هر چند ماهیت ورزش فوتبال می‌بایست عاری از سیاست‌زدگی باشد، اما به نظر می‌رسد طب سیاست، رو دوشنبه دمای ورزشگاه خلیفه الریان را بالا می‌برد، تا جذابیت‌های این بازی دو چنان شود
تنش‌های اخیر تهران و لندن بر سر مسائلی همچون برجام، جنگ اوکراین و ناآرامی‌های اخیر ایران بر حساسیت هر چه بیشتر این بازی افزوده است. هر چند ماهیت ورزش فوتبال می‌بایست عاری از سیاست‌زدگی باشد، اما به نظر می‌رسد طب سیاست، رو دوشنبه دمای ورزشگاه خلیفه الریان را بالا می‌برد، تا جذابیت‌های این بازی دو چنان شود
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید سرامیک هایی شدند که نسوز بوده و قابلیت تحمل دمای بسیار بالا دارند.
با توجه به افزایش بی‌سابقه حضور زائران مراسم پیاده‌روی اربعین در کربلا و نجف و دمای بسیار بالا در عراق، با تصمیم جمهوری اسلامی ایران قرار شد چند محموله مواد غذایی جهت توزیع میان زوار به نجف ارسال شود.
در حالی که افراد معمولا تب را با عفونت مرتبط می‌دانند دمای بالا یا تعریق در شب می‌تواند نشانه اولیه سرطان باشد. بدن شما ممکن است از طریق واکنش‌های التهابی به رشد سرطان واکنش نشان دهد که می‌تواند باعث تب و عرق کردن بدون عفونت شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ