بجنورد- وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزاری مسابقات کشتی در گود چشمه زینل خان اسفراین را نشانه تمدن و فرهنگ غنی ایران دانست و گفت: هر ایرانی حداقل یک بار باید این محل را از نزدیک ببیند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تمدن، تاریخ و فرهنگ کشور عزیزمان ایران، سرشار از مفاهیم، باور‌ها و نشانه‌های عمیق و ارزشمند باستانی، معنوی و دینی است که به همه ملت ایران تعلق دارد و دیگران با هر باوری نمی‌توانند آن‌ها را به میل و سود خود مصادره کنند.
آب و هوا، غذا‌های خوش طعم و عطر محلی، آداب و رسوم مردم و همچنین، بازار‌های قدیمی در این شهر، در کنار دیگر دیدنی‌های جذاب و زیبا، بر جذابیت سفر به اردبیل افزوده است. وجود موزه‌های متنوع و خانه‌های تاریخی در اردبیل، بخشی از فرهنگ و تمدن مردم این سرزمین را نشان می‌دهد.
همدان- قلب شهر تاریخی و فرهنگی همدان این روزها در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.
باستان‌شناسان چینی به تازگی مجموعه‌ای از اشیاء رمزآلود را در جنوب غرب این کشور پیدا کرده‌اند که ظاهرا مربوط به فرهنگی در حدود ۳۰۰۰ سال پیش است. این فرهنگ ناشناخته تاکنون به کتاب‌های تاریخ راه ...
برخلاف آنچه از سوی برخی محافل داخلی ایران ادعا می‌شود، مبانی حقوق بشر آنگونه که در اعلامیۀ جهانی حقوق بشر آمده است، میراث اختصاصی فرهنگ و تمدن غربی نیست و ارزش‌هایی مربوط به جامعۀ انسانی در عصر کنونی است. از این رو، چالش بر سر مبانی اصیل و بخشِ جهان‌شمولِ حقوق بشر با جهان غرب به‌جای آنکه مایۀ افتخار باشد، قرار دادن خود در معرض اتهام است و کمترین همدلی داخلی یا خارجی را برنمی‌انگیزد.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی مهم‌ترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن است.
معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تفکر غرب موفق به نجات خانواده نخواهد شد، اگر جایی قرار باشد خانواده را نجات دهد و اگر کانون فرهنگی تمدنی قرار باشد خانواده را نجات دهد نگرش اسلامی است.
دومین فیلمواره «چشم هفتم در میراث» با هدف تجلیل از تولیدکنندگان فیلمهای خبری با موضوع موزه و میراث فرهنگی ششم خردادماه در سالن تمدن موزه سینمای ایران برگزار می‌شود.
تصاویری از نمایشگاه کتاب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد بنر‌هایی از جملاتی منتسب به ویکتور هوگو و لئو تولستوی نویسندگان معروف فرانسوی و روس درباره «حجاب و وقار زن» در فضای این نمایشگاه نصب شده است. در این بنر‌ها از قول لئو تولستوی اینطور آورده شده است که: «مسبب ازدیاد طلاق در اروپا، تمدن فاسد، اختلالات جنسی و نبودن حجاب است.» در بنر دیگری از قول ویکتور هوگو، نویسنده معروف فرانسوی آمده است: «وجاهت توام با وقار و عفت، به زن قدرتی می‌دهد که قوی‌ترین مردان را یارای مقاومت در برابر او نیست و مردان را به خضوع و تعظیم در مقابل زن وا می‌دارد.» کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که این جملات پیش از این هم به روش‌های مختلف از قول دیگر چهره‌های فرهنگی گفته شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست دولت در قبال مسائل فرهنگی کاملا روشن است و قانون‌گرایی را در حوزه فرهنگ و هنر به جد دنبال خواهیم کرد و ما به دنبال ایجاد تعامل و همگرایی با همه اقشار فرهنگی و هنری هستیم.
بحرینی با بیان اینکه «استفاده ابزاری از حقوق بشر غیرقابل قبول است و آرمان مشترک حقوق بشر را به خطر می‌اندازد» هشدار داد: این رویکرد نه کمکی به حفظ و ارتقای حقوق بشر می‌کند و نه با واقعیت‌های میدانی و تاریخ و پیشینه فرهنگ و تمدن ایرانی سازگاری دارد.
جلیلی با بیان اینکه ما امروز درگیر جنگ فرهنگ و تمدن واقعی هستیم، تصریح کرد: وجود و ماهیت دفاع مقدس بدون بسیج نیرو‌ها و حضور گسترده، وسیع و دائمی مردم قابل تصور نبود و در جنگ فرهنگی نیز باید بتوانیم ساز و کار‌هایی برای حضور گسترده مردمی طراحی و اجرا کنیم. در حوزه سیاسی ما توانستیم نظامی را پایه ریزی کنیم که با همه نظام‌های موجود در دنیا فرق می‌کرد؛ مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی یک مدل جدید را به جهان ارائه کرد و نهاد‌های مختلف مردم سالاری شکل گرفت.
خبرگزاری ایرنا نوشت: اعطای عنوان استاد افتخاری دانشگاه پکن به ابراهیم رئیسی به پاس خدمات و اقدامات در مسیر تقویت و توسعه روابط ایران و چین و زمینه‌های مشترک فرهنگی میان دو تمدن بزرگ بود.
وزارت میراث فرهنگی نسبت به کلاهبرداری سرمایه گذاران جعلی گردشگری از ایرانی های دارای تمکن مالی هشدار داد.
مدیرکل میراث فرهنگی تهران درخصوص سوءاستفاده و کلاهبرداری اتباع برخی کشور‌ها از ایرانی‌های دارای تمکن مالی هشدار داد.
معاون امور جوانان وزارت ورزش با تاکید بر توسعه گروه‌های مردمی، گفت: روحیه و انگیزه گروه‌های جهادی و مردمی باید همه گیر شود.
وزیر کشور با بیان اینکه اکثریت بانوان ایرانی مقید به رعایت عفاف و حجاب هستند، اظهار کرد: عفاف و حجاب، بخش جدایی ناپذیری از هویت و فرهنگ زنان ایران است.
هاجیمه موریاسو در کنفرانس خبری پیش از بازی با کاستاریکا حضور یافت و صحبت های جالبی را عنوان کرد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ایران مقتدر با یک ملت بزرگ، با فرهنگ و تمدن و با یک رهبر شجاع و خردمند نظام قدرت را در جهان به چالش کشیده است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ایران مقتدر با یک ملت بزرگ، با فرهنگ و تمدن و با یک رهبر شجاع و خردمند نظام قدرت را در جهان به چالش کشیده است.
رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است. حل مسائل منطقه باید توسط مسئولان کشورهای منطقه انجام شود.
رئیسی با بیان اینکه منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است و ما نسبت به تحولات این منطقه حساس هستیم، گفت: امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد.
معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: تمدن غنی و فرهنگ فاخر ایران اسلامی، گنجینه ارزشمند بشری است که سرمایه بزرگی برای انسان محور کردن روابط جهانی بر پایه چندجانبه‌گرایی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جغرافیای تمدنی ایران فرهنگی، دانشمندان بسیاری را به خود دیده که آثار علمی، اکتشافات، ابتکارات و اختراعات آنها، تمدن و فرهنگ ایرانی-اسلامی را جهانگیر کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ