معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: تمدن غنی و فرهنگ فاخر ایران اسلامی، گنجینه ارزشمند بشری است که سرمایه بزرگی برای انسان محور کردن روابط جهانی بر پایه چندجانبه‌گرایی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همدان- قلب شهر تاریخی و فرهنگی همدان این روزها در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.
باستان‌شناسان در تپه‌ای آفتابی در جنوب شرق ترکیه قدیمی‌ترین پناهگاه مذهبی شناخته شده در جهان را پیدا کرده‌اند. پناهگاهی که درباره چگونگی ساخته شدنش سوال‌های زیادی وجود دارد و محققان کم‌کم دارند به اسرار آن ...
مهدیشهر- رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه تمدن غرب نشان داده که در عمل جنگ طلب است، گفت: فلسطین نماد و الگوی رفتار دوگانه غربی‌ها است.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی مهم‌ترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن است.
زمانی که از حفاظت اولیه از این نقوش حرف می‌زنیم، منظور چه اقدامی است که باید انجام شود و مغفول مانده است؟ به گفته محمدخانی نقوش برجسته گلی کوه خواجه در معرض طوفان‌ها و باد‌های ۱۲۰ روزه قرار دارند که همین امر به آن‌ها آسیب می‌زند. علاوه بر آن باران‌های سیل‌آسای دشت سیستان، نقوش گلی را هم می‌شوید و از بین می‌برد
شیخ «احمد الطیب» در دیدار با مقام ارشد سازمان ملل تأکید کرد که تمدن غرب مسئول بحران حذف ارزش‌های دینی و اخلاقی از زندگی مردم جهان معاصر است.
اولین نشست علمی آینده پژوهی قضائی با حضور رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در حالی برگزار شد که به گفته حجت الاسلام هادی ایجاد تمدن نوین اسلامی مصداق بارز آینده پژوهی و آینده نگاری است.
هذیوش یا سریشوک (Srishok) نخستین گاو آفریده شده در هزاره ابتدایی آفرینش هستی است. اهورامزدا آسمان را به شکل یک پوسته سخت به دور زمین (که فرمی گرد، اما تخت، شبیه به یک بشقاب داشت) می‌آفریند و آن را با آب پر می‌سازد. سطح زمین را با گیاهان پوشانیده و سپس هذیوش را به شکل گاوی سفید و درخشان بسان ماه، خلق می‌کند.
مردم تمدن «تارتسوس» (Tartessos) در جنوب «شبه‌جزیره ایبریا» ساکن بودند و اطلاعاتی که امروزه از آن‌ها داریم صرفا از طریق اکتشاف‌های باستان‌شناسی حاصل شده است. این تمدن حدود ۲۵۰۰ سال پیش ناپدید شد. پیش‌تر گمان می‌رفت که در این تمدن، الهه‌ها در قالب حیوانات یا گیاهان به تصویر کشیده می‌شدند، اما این اکتشاف جدید می‌تواند نگرش مورخان درباره این تمدن را تغییر دهد.
نویسندگان این تحقیق می‌گویند: ستاره‌شناسان مایایی که تقویمی با شمارش ۸۱۹ روز را ایجاد کرده بودند، به جای محدود کردن خود به یک سیاره، با در نظر گرفتن یک سیستم تقویمی بزرگتر، برای پیش‌بینی تمام دوره‌های سینودی سیاره‌های قابل رویت و نقاط تناسب آن‌ها با چرخه‌هایشان در تزول‌کین (Tzolk’in یا چرخه مقدس، تقویمی است که ۲۶۰ روز دارد) و تقویم مایا‌ها استفاده کردند.
حزب تمدن اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس و راهپیمایی تاریخی آن بیانیه ای صادر کرد.
حزب تمدن اسلامی در پی درگذشت حسن غفوری فرد، از فعالان سیاسی و مدیران اسبق نظام اطلاعیه صادر کرد.
هادی طحان نظیف نوشت: تمدن نوین اسلامی را جوانان تراز انقلاب اسلامی محقق خواهند کرد‌‌.
هادی طحان نظیف نوشت: تمدن نوین اسلامی را جوانان تراز انقلاب اسلامی محقق خواهند کرد‌‌.
فرمانده کل ارتش گفت: انقلاب اسلامی به حرکت خود ادامه می‌دهد تا به ساخت تمدن جدید اسلامی برسد.
این کشف در محدودۀ شهر باستانی گیرسو واقع در استان ذی‌غار عراق اتفاق افتاده است. گیرسو یکی از شهر‌های تمدن سومر بوده است که از قدیمی‌ترین تمدن‌های بین‌النهرین به حساب می‌آید. قدمت سکونت در شهر گیرسو به ۴۹۰۰ سال قبل برمی‌گردد.
تایباد ـ امام جمعه اهل تشیع تایباد گفت: اتقلاب اسلامی دو اصل مهم «بنای تمدن نوین اسلامی» و «نهضت بیداری» را کلید زد و دشمنی با این نظام بخاطر این دو اصل است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به عنوان نماد کارآمدی انقلاب اسلامی با دغدغه عمران و آبادانی کشور، زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی شده است.
وزیر امور خارجه کشورمان از مرکز تمدن اسلامی ازبکستان بازدید کرد.
نویسندگان "طلوع همه چیز" نشان می‌دهند حدود ۱۱۰۰۰ سال پیش زمانی که رشد محصولات در اردن، عراق، سوریه و ترکیه کنونی آغاز شد الگو‌های تثبیت شده جست و جو برای تهیه آذوقه و شکار فصلی به سرعت تغییر نکردند و در عوض این مکمل روند‌های بعدی بودند.
تربت حیدریه ـ رئیس موسسه سیره شهدای قم گفت: امروز مهمترین و اصلی ترین رسالت ما بستر سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.
لاهیجان- جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بسترسازی تمدن نوین اسلامی از مسیر شهدا می گذرد، گفت: پیروزی محور مقاومت و اسلام وعده قرآن است.
بجنورد- وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزاری مسابقات کشتی در گود چشمه زینل خان اسفراین را نشانه تمدن و فرهنگ غنی ایران دانست و گفت: هر ایرانی حداقل یک بار باید این محل را از نزدیک ببیند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جغرافیای تمدنی ایران فرهنگی، دانشمندان بسیاری را به خود دیده که آثار علمی، اکتشافات، ابتکارات و اختراعات آنها، تمدن و فرهنگ ایرانی-اسلامی را جهانگیر کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ