رهبر انقلاب با اشاره به صلج امام حسن (ع) فرمودند: هیچ‌کس نمیتواند بگوید که امام حسن، فلان گوشه‌ی کارش سؤال‌برانگیز است. نه، کار آن بزرگوار، صددرصد بر استدلال منطقیِ غیر قابل تخلف منطبق بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از مسئولان دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که آمریکا به دنبال صلح نیست و نظامیان آمریکایی در مرحله آتی از حملات نیروهای یمنی در امان نخواهند ماند.
کویت و عربستان سعودی میدان گازی دُرّه را متعلق به خود می‌دانند، اما ایران مدعی بخشی از آن است. این موضوع نشان می‌دهد که اختلافات بین ریاض و تهران پس از از سرگیری روابط دیپلماتیک همچنان ادامه دارد.
یادگار امام در واکنش به قرآن‌سوزی در کشور سوئد گفت: این امر جز ایجاد یک کینه عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان هیچ ثمره ای ندارد. البته لطمه ای هم به قرآن نمی‌زند؛ همان‌طور که بارها به پیامبر(ص) توهین کرده اند، اما ایشان روز به روز عزیزتر شد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: در سال گذشته میلادی (2022) مسکو آماده صلح با کی‌یف بود، اما مداخلات واشنگتن و اروپا مانع از تحقق آن شد.
آنچه که در چند روز گذشته از شورش گروه مسلح واگنر به یکباره خبرساز و فراگیر شد، اگرچه هنوز ابهام‌های بسیاری دارد، اما در این ماجرا پوتین به یکباره «رکب» خورد! و این اتفاق مهم می‌تواند نقطه عطف جدیدی در جنگ طولانی در اوکراین باشد. نقطه عطفی که یا به مذاکره برای برقراری «صلح» و توافق طرفین منجر خواهد شد یا فاز جنگ را از این رخوت خارج می‌کند و بر شدت آن می‌افزاید.
رئیس جمهور پیش از سفر به اندونزی در گفتگویی تصریح کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور قابل توجه است اما قابل قبول نیست و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند بالاتر باشد.
رئیس جزیره تایوان مدعی شد که این جزیره نسبت به حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان متعهد بوده و جنگ «گزینه آنها نیست.»
اهواز- رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در ۲ ماه اخیر و در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» ۲۵ پرونده قضائی در استان به صلح و سازش ختم شد.
دیپلمات ارشد چین می‌گوید هرچقدر که چین به حل بحران اوکراین کمک می‌کند، همانقدر آمریکا آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند.
سخنگوی دولت روسیه می‌گوید مسکو از طرح فرانسه برای پایان‌دان به جنگ اوکراین اطلاعی ندارد، اما در این زمینه آماده شنیدن هر طرح و نظری است.
رفیعی چهارمین دلیل صلح امام حسن (ع) را حب دنیا و پول پرستی مردم و خواص دانست و اضافه کرد: معاویه پول‌های زیادی را در میان افراد تأثیرگذار توزیع کرد و بسیاری از افراد را خرید تا اطراف امام حسن (ع) را خالی کنند.
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه سیاست ایران ماندگاری صلح در منطقه است، گفت: کشورهای حوزه قفقاز باید مراقب سیاست تنش‌آفرین صهیونیست ها باشند.
فرمانده پایگاه دریایی مستقل امام علی (ع) چابهار سپاه با بیان این که ایران به دنبال صلح و دوستی پایدار و توسعه امنیت دریایی است، گفت: هدف ما از برگزاری این رزمایش تأمین امنیت دریایی است.
در مجموع چنین به نظر می‌رسد که در مقطع فعلی باتوجه به پیش‌شرط‌های دو طرف از جمله ضرورت الحاق مناطق ۴ گانه به خاک روسیه (شرط مسکو) و ضرورت خروج نیرو‌های روس از خاک اوکراین (شرط کی‌یف) شرایط در مقطع فعلی برای آغاز گفتگو‌ها فراهم نیست، اما این مساله ناقض این نیست که ضروری است تلاش‌ها برای شکستن بن‌بست دیپلماتیک و آغاز گفتگو‌ها میان روسیه و اوکراین ادامه پیدا کند.
مقام معظم رهبری با اشاره به صلج امام حسن (ع) فرمودند: هیچ‌کس نمیتواند بگوید که امام حسن، فلان گوشه‌ی کارش سؤال‌برانگیز است. نه، کار آن بزرگوار، صددرصد بر استدلال منطقىِ غیر قابل تخلف منطبق بود.
نماینده ایرلندی اتحادیه اروپا امروز با انتشار پیامی تصریح کرد: مردم صلح می‌ خواهند نه جنگ، اما ناتو علاقه‌ای به صلح ندارد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مساجد ظرفیت‌های بزرگی در بحث فرهنگ‌سازی در امر صلح و سازش دارند اما می‌بینیم که از آنها استفاده نمی‌شود.
بعد از سقوط قذافی، لیبی دچار جنگ داخلی شد و با وجود اینکه چندین سال از آن دوره می‌گذرد، همچنان مناطق بسیاری از این کشور در اختیار نیرو‌های وابسته به حکومت قذافی و عشایر و قبایل مختلف است. این‌ها هر آنچه که ممکن است در روند مذاکرات صلح ملی (اگر روزی شکل بگیرد) به عنوان امتیاز بتوانند از آن بهره ببرند را در اختیار خود نگه داشته اند
قضات دادگاه دو مرد جوان را به قصاص محکوم کردند و وقتی پرونده برای اجرا به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد با تلاش واحد صلح و سازش مستقر در دادسرای امور جنایی سرانجام خانواده مقتول به خاطر رضای خدا و به حرمت امام حسین (ع) از قصاص راننده سمند گذشتند.
تحلیلگران معتقدند بهترین نتیجه ممکن است یک صلح سرد سخت باشد که در آن هیچ یک از طرفین تشدید تنش را انتخاب نکنند. با این وجود، حتی اگر این توازن حاصل شود در برابر بی‌اعتمادی پایدار و تحریکات احتمالی که با اقدامات طرفین ثالثی مانند اسرائیل آسیب‌پذیر خواهد بود.
تحلیلگران معتقدند بهترین نتیجه ممکن است یک صلح سرد سخت باشد که در آن هیچ یک از طرفین تشدید تنش را انتخاب نکنند. با این وجود، حتی اگر این توازن حاصل شود در برابر بی‌اعتمادی پایدار و تحریکات احتمالی که با اقدامات طرفین ثالثی مانند اسرائیل آسیب‌پذیر خواهد بود.
نسخه اولیه نئوبانک «فردا» (نئوبانک مشترک بانک ایران زمین و هلدینگ های‌وب) از امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت در اختیار کاربران قرار گرفت.
ایشان فرمودند راه حل چیست؟ همگی گفتیم ختم جنگ با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ یا شکل دیگر. امام نگران عدم وفای دشمن بودند و ناراحتی مردم حزب الله که احتمال اول را ضعیف و احتمال دوم را هم در مقابل خوشحالی بخش عظیمی از مردم و آثار مثبت صلح قابل تحمل دانستیم.
امام صادق می‌فرماید: «هر مؤمن روزه‌دار هنگام سحر و افطارش سوره قدر را بخواند، همانند كسى است كه در فاصله این دو وقت، خونش در راه خدا ریخته شده است‌.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ