رئیس جمهور پیش از سفر به اندونزی در گفتگویی تصریح کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور قابل توجه است اما قابل قبول نیست و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند بالاتر باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارومیه - سفیر اندونزی در ایران با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه آذربایجان‌غربی در حوزه‌های مختلف گفت: ما آماده ارتقاء و توسعه روابط هستیم و از این امر استقبال می‌کنیم.
تیم ملی بسکتبال زنان ایران در فینال کاپ آسیا با اندونزی روبرو خواهد شد.
اعضای هیات آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی در نشست با قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بر لزوم تقویت بیش از پیش دیپلماسی علمی میان دو کشور تاکید کردند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: توسعه روابط میان ایران و اندونزی اهمیت زیادی دارد و سفر رئیس‌جمهور به این کشور در وهله اول با هدف تقویت مناسبات اقتصادی میان دو کشور بود.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از همکاری مشترک ایران و اندونزی در تامین بازار داروی این کشور خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در سفر رئیس جمهور به اندونزی توافقات خوبی منعقد شد که تأثیر زیادی در بهبود روابط دو کشور به لحاظ تجاری دارد.
رئیس جمهور پس از بازگشت به تهران از سفر به اندونزی گفت: بیش از ۱۷ سال بود که تعدیل تعرفه ترجیحی در حوزه تجارت بین ایران و اندونزی به نتیجه نرسیده بود که در این سفر به توافق رسیدیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره توافق انجام شده میان ایران و اندونزی در زمینه تجاری و امضای اسناد متعدد در این زمینه، بر سیاست مداخله‌جویانه واشنگتن درباره روابط دوجانبه کشور‌ها و تهدید آن با تحریم‌ها صحه گذاشت.
رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: در ایران در برخی از حوزه‌های بیوتکنولوژی، زنجیره تامین کاملی ایجاد شده و این فرصتی برای تبادل و داد و ستد است.
رییسی جمهور کشورمان در دیدار رئیس مجلس نمایندگان اندونزی گفت: توسعه روابط ایران و اندونزی در راستای تامین منافع دو کشور، مردم منطقه و مسلمانان است.
رئیسی در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور اندونزی ضمن اشاره به هدفگذاری انجام شده برای رساندن حجم مبادلات تجاری دو کشور به رقم ۲۰ میلیارد دلار گفت: دو کشور تصمیم گرفته‌اند مبادلات خود را با ارز‌های ملی انجام دهند.
مراسم امضای اسناد و تفاهمنامه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی برگزار شد و مقامات دو کشور ۱۱ سند همکاری امضا کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ارتقا روابط ایران واندونزی سرشار از منافع برای دو ملت است.
رئیس جمهور پیش از سفر به اندونزی در گفتگویی تصریح کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور قابل توجه است اما قابل قبول نیست و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند بالاتر باشد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان ایران و اندونزی، امروز و تا ساعاتی دیگر تهران را به مقصد جاکارتا ترک خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: تجارت غیرنفتی ایران و اندونزی در سال گذشته به حدود یک میلیارد دلار رسید که حدود ۸۴۷ میلیون دلار سهم صادرات و ۱۱۹ میلیون دلار سهم واردات بوده است.
تجهیزات پزشکی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در راستای ارتقا همکاری‌های فناورانه دو کشور ایران و اندونزی در این کشور معرفی می‌شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با برطرف کردن موانع می‌توان مبادلات تجاری را به سرعت چند برابر کرد.
سرمربیان تیم‌های ملی فوتسال ایران و اندونزی برای انجام بازی‌ تدارکاتی مذاکراتی با یکدیگر داشتند.
تیم‌های چین سه و اندونزی یک با شکست حریفان خود به مرحله بعدی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا راه یافتند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با نایب رئیس مجلس مشورتی جمهوری خلق اندونزی، گفت:ایران و اندونزی مشترکات زیادی دارند که باید از این فرصت در جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی بهره‌مند شوند.
نیمه نخست دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و اندونزی با برتری تیم کشورمان به پایان رسید.
رئیس جمهور گفت: روابط حسنه تهران-جاکارتا در حوزه‌های مختلف می‌تواند به توسعه همکاری‌های سازنده دو کشور در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شود.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت انعقاد توافقنامه انتقال محکومان میان ایران و اندونزی، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ زندانی ایرانی در کشور اندونزی در حال گذراندن دوران حبس خود هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ