برخی کارشناسان از مناطق آزاد با تعابیری مانند دروازه خطاها یا واردات، محملی برای قاچاق کالا، زمینه‌ساز رانت و فساد و امثال آنها یاد می‌کنند که البته همواره از سوی مسئولان مربوطه رد می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فینال جام جهانی زنان با حضور 11 بازیکن بارسلونا برگزار خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مصوبات این کمیسیون درباره ارتقای نظام آموزشی در لایحه برنامه هفتم را تشریح کرد.
خجسته مهربا اشاره به اینکه برای جبران و غلبه بر ناترازی گاز ۵۰میلیارد دلارسرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده است،گفت:ضرورت این موضوع آنجاست که ۹۹.۵درصد انرژی مورد نیازکشوراز نفت و گاز تأمین میشود.
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که از ابتدای ماه آگوست تا پایان ماه ژانویه سال آینده روزانه معادل ۲۳.۸ میلیون دلار یوآن چین به بازار ارز این کشور تزریق خواهد کرد.
ارومیه - وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور بسیار پایین است در حالیکه در کشورهای دیگر این سهم ۲ برابر است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت:نمایندگان اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز برسهم ۴ درصدی قوه قضائیه از منابع بودجه عمومی اعم از منابع اختصاصی و منابع عمومی تاکید کردند.
عجیب‌تر این که؛ همین کویت که اکنون برای ایران خط و نشان می‌کشد و ادعای مالکیت بر میدان گازی آرش را مدام تکرار می‌کند، در سال‌های ریاست جمهوری آقای خاتمی قبول داشته که ایران در این میدان گازی سهم دارد و بر اساس همین باور نیز، مقامات کویتی به ایران سفر کرده و تلاش کردند مسئله را حل کنند. اما تغییر رویکرد کویت و توضیحی که اخیرا با کمک کشور‌های دیگر ارائه می‌دهد نشان دهنده این است که خود عربستان و کویت نیز می‌دانند که ایران در این میدان گازی سهم دارد. اگر این کشور‌ها معتقدند ایران هیچ سهمی ندارد چرا مدام در این خصوص توضیح می‌دهند؟ بنابراین فقط به دلیل ادعای ایران نیست که جواب می‌دهند، بلکه خود نیز بر سهم ایران واقفند.»
در پايان رقابت هاى پنج وزن اول كشتى آزاد جوانان جهان، ايران به يك طلا و يك برنز دست يافت.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سهم برق هسته‌ای از برق کشور ۲۰ هزار مگاوات تعیین شده که این سهم منطقی و مطالعه شده است و پشتوانه اطلاعاتی دارد.
روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان در حالی به پایان رسید که هندوستان سهم برابری در فینال 5 وزن اول با تیم بی‌طرف (روسیه -بلاروس) در استانبول داشت.
معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به سهم بزرگ مسئولیت اجتماعی در حفاظت از محیط زیست گفت:مسئولیت اجتماعی یک تکلیف و تعهد است.
دبیر کل سازمان ملل گفت سهم اقتصاد جهانی از هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵ تریلیون دلار خواهد رسید.
سهم تیم‌های ایرانی از ۲۰۹میلیون‌دلار فیفا؛ کمتر از یک و نیم میلیون دلار
معاون اجتماعی قوه قضائیه گفت: در اطلس اجتماعی بنا بود سهم هر منطقه از آسیب‌ها مشخص و با اولویت‌بندی بر اساس نیاز هر منطقه، اعتبارات لازم به مناطق برای پیشگیری و کنترل آسیب‌ها داده شود.
در نشست علمی و تخصصی مطرح شد: نقش مناطق آزاد در جی دی پی کشور باید مشخص شود. عدم ثبات قوانین سهم مهلک سرمایه گذاری در مناطق آزاد است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه سال آینده با اختصاص چهار همت سهم گازرسانی به روستاها و مناطق کوهستانی سردسیر و صعب‌العبور موافقت کردند.
نمایندگان مجلس با اختصاص چهار همت سهم گازرسانی به روستاها و مناطق کوهستانی سردسیر و صعب‌العبور موافقت کردند.
نتایج عدم مدیریت تولید و مصرف انرژی سبب شده سهم شب‌های شهر تاریکی شود، این درحالی‌ست که تداوم تاریکی‌ها، آن‌هم در وضعیت نابه‌سامان اقتصادی علاوه بر خودِ تاریکی، آسیب‌های اجتماعی به‌همراه خواهد داشت.
سخنگوی صنعت برق گفت: هرچقدر که صرفه‌جویی در مصرف گاز انجام شود، سهم نیروگاه‌ها بیشتر شده و پایداری برق‌رسانی به مناطق سردسیر را بهبود خواهد بخشید.
انتقاد قالیباف از عدم پرداخت سهم اشتغال و پاسخ وزیر اقتصاد، انتصاب دبیر جدید مناطق آزاد، کاهش زمان کار اداری به 5 روز و موافقت رهبری با برداشت از صندوق توسعه از مهمترین اخبار این هفته بود.
انتقاد قالیباف از عدم پرداخت سهم اشتغال و پاسخ وزیر اقتصاد، انتصاب دبیر جدید مناطق آزاد، کاهش زمان کار اداری به 5 روز و موافقت رهبری با برداشت از صندوق توسعه از مهمترین اخبار این هفته بود.
در حال حاضر ۷۳ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی فعال با اشتغال بیش از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در کشور داریم که سهم مناطق آزاد از واحدها فقط ۳.۱ درصد و از اشتغال ۵.۵ درصد است.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه سهم مناطق محروم در کنکور با تأثیر قطعی معدل افزایش می‌یابد، گفت: رتبه‌های یک تا ۱۰ کنکور امسال، هیچکدام در دروس خودشان در امتحانات نهایی، نمره ۲۰ کسب نکرده بودند و در بعضی از دروس که در کنکورشان تأثیر نداشت، نمره در حد دانش‌آموز متوسط کسب کرده بودند.
آمارهای رسمی در مورد مناطق آزاد همچون سهم ۲ درصدی از صادرات، ۱۴۰۰۰ شرکت ثبتی جعلی، رشد صفر اقتصادی و سهم ۴ درصدی از اشتغال به ما می‌گویند که به اهداف خود در مورد مناطق آزاد نرسیدیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ