ورود بخش خصوصی به صنعت فضایی و توسعه خدمات مبتنی بر اطلاعات ارسالی از ماهواره‌های سنجشی فرصتهای اقتصادی گسترده‌ای را ایجاد و این صنعت را به یکی از مهمترین عوامل شکوفایی اقتصادی تبدیل می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاخص کل بورس بعد از ریزش های متولی هفته گذشته امروز با وضعیت مثبتی روبرو شد.
مگر ابعاد بازار فیلترشکن در کشورمان چقدر است؟ این سوالی است که پاسخ دقیقی برایش در دست نیست و چه بسا طراحان تحقیق و تفحص در مجلس هم یکی از فاز‌های این طرح را یافتن پاسخ این سوال تعریف کرده باشند. سوالی که فعلا برای پاسخ دادن به آن ناگزیر از تکیه بر برخی احتمال‌ها هستیم که در وضعیت حداقلی هم، بازاری پر رونق را به تصویر می‌کشند.
بازار فناوری نانو در سال ۲۰۲۲ به رقم ۶.۷ میلیارد دلار رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۳۲.۳ درصد رشد کرده و به رقم ۳۴.۹ میلیارد دلار برسد.
این روزها بورس به شدت شرطی شده و به هر کنش بازار ارز یک واکنش نشان می دهد.
به گفته یک استاد دانشگاه اگر گروهی بخواهد در رشد جدید بورس شروع به حرکت کند قطعا شاخص‌سازها و صنایع بزرگ هستند و بعد از آن صنایع کوچک‌تر مورد توجه قرار خواهند گرفت.
شاخص کل بورس در اولین ساعات بازگشایی بازار سرمایه با رشد۱۳ هزار و ۱۷۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۴۲ هزار و ۴۶۸ واحدی قرار گرفت.
در حالت کلی در اقتصاد کشور تورم داریم که بسیاری از شرکت‌ها هم از منظر درآمدی تحت تاثیر این فاکتور قرار میگرند، چراکه ارز جایگزینی شرکت‌ها کاملا تحت شعاع افزایش ارز قرار خواهد گرفت بنابراین اگرچه از فاکتور افزایش نرخ ارز سایر شرکت ها هم تاثیر میگرند اما کامودیتی‌محورها از جمله شرکت‌های فلزی، معدنی، پتروشیمی و حتی پالایشی‌ها در جایگاه نخست این صف قرار دارند.
شاخص کل در هفته گذشته رشد خوبی کسب کرد اما در آخر هفته با اصلاح مواجه شد.
با بهبود نسبی اوضاع کرونا و افزایش تقاضا در چین، قیمت فلزات اساسی در بازار بورس لندن افزایش یافت.
در شرایطی که روند بازار ارز در هفته‌های اخیر با افزایش شاخص ارزی روبه رو شده و بهای دلار در بازار متشکل در کانال ۴۴ هزار تومان جای گرفته است، یک مقام مسئول در بانک مرکزی بر این باور است، فضای بازار ارز همچون رشد حبابی بازار سهام در سال‌های گذشته است.
در شرایطی که روند بازار ارز در هفته های اخیر با افزایش شاخص ارزی مواجه شده است و بهای دلار در بازار متشکل در کانال 44 هزار تومان جای گرفته است، یک مقام مسئول در بانک مرکزی معتقد است فضای بازار ارز همچون رشد حبابی بازار سهام در سال های گذشته است.
بازار سرمایه امروز با رشد بیش از ۲ هزار واحدی مواجه بود که بیش از همه رشد تک نمادها در این بازار دیده می شود.
برای این که شاخص کل بتواند نواحی بالاتری را ببیند نیاز به ارزش بالاتری از معاملات خرد است.
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز توانست یک رشد متوسط را کسب کند.
بورس در هفته گذشته با رشد ۷ هزار واحدی نسبت به هفته گذشته به کار خود در معاملات روز چهارشنبه پایان داد تا کماکان کف سازی برای صعود ادامه داشته باشد.
بازار امروز به علت تغییرات مدیریتی در راس آن به صورت خاکستری بوده و با خبرهای عجیبی درباره تغییر ریاست سازمان بورس همراه شد.
عضو اتاق تهران با بیان اینکه اعتماد به بازار سرمایه به دلیل دخالتها از بین رفت، گفت: با توجه به رشد نقدینگی در کشور و اقدامات انجام شده طی مدت اخیر، حتماً بازارهای مالی رشد خواهند کرد.
قنبری استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به موتور‌های متحرک افزایش تورم در کشور طی سال‌های اخیر نگاهی بیندازیم، باید به سه عامل اشاره کنیم، اضافه کرد: در وهله اول افزایش پایه پولی طی سالیان گذشته موجبات این موضوع را فراهم آورده که تورم به صورت فزاینده‌ای با رشد روبرو شود. استقراض دولت از بانک مرکزی و همچنین چاپ پول به منظور تامین کسری بودجه دولت.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دامنه نوسان برای بازارهای کارا و بازارهای بزرگ بسیار مضر است و در فعالیت بازار سرمایه اختلال ایجاد می کند.
عضو شورای شهر تهران گفت: تاکنون ۴۳ درصد بودجه مصوب شهرداری تهران محقق شده است.
همواره در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال به حافظ ۴ مرداد را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ