سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت زائران کشورمان در عراق با توجه به شرایط کنونی این کشور اطلاعیه ای صادر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر چه پیش بینی می‌شود آمار پیش ثبت نام زائران اربعین از یک میلیون نفر فراتر رفته باشد؛ با این حال اختلال در سامانه سماح بسیاری از متقاضیان برای ثبت نام را با مشکل مواجه کرده است.
براساس اطلاعاتی که پیش از ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح Samah.haj.ir قرار گرفته است، با استناد به نظر وزارت بهداشت و مصوبه ستاد اربعین و با توجه به شرایط خاص گرمای هوا، شماری از بیماران از انجام پیاده‌روی اربعین منع شده‌اند.
ثبت دقیق شماره تلفن همراه هر یک از زائرین اربعین در اطلاع‌رسانی‌های مهم و ضروری، امور گمشدگان و ارتباط هم‌گروهی‌ها در پیاده‌روی اربعین، بسیار حائز اهمیت است بنابراین توسط زائران باید هنگام ثبت نام در سامانه سماح به این موضوع دقت لازم صورت پذیرد.
میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین : زائران ایرانی هیچ مشکلی به دلیل نداشتن گذرنامه ندارند. کسانی که گذرنامه ندارند یا اعتبار گذرنامه‌ آنها تمام شده است می‌توانند گذرنامه زیارتی دریافت کنند. شرط دریافت گذرنامه زیارتی ثبت نام در سامانه سماح است.
ثبت نام زائرین در سامانه سماح از فردا سه شنبه ۱۰ صبح آغاز می‌شود. زائرین باید عملیات بیمه خود را انجام دهد تا ثبت نام آن‌ها در این سامانه قطعی شود. مبلغ بیمه زائرین به ازای هر نفر ۳۵ هزار تومان است، اما خدمات بیمه گر بین ۴۰ تا درصد نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد.
معاون وزیر کشور با اشاره به فعالیت شبانه روزی مرز خسوری در ایام اربعین حسینی گفت: ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی کشور پاسخگوی حجم عظیم زائران نیست.
کریستیانو رونالدو با قرار گرفتن در ترکیب امشب پرتغال مقابل ایسلند، تنها بازیکن مرد تاریخ فوتبال لقب گرفت که به رکورد ۲۰۰ بازی ملی رسید؛ پیش از شروع بازی از این ستاره تیم ملی پرتغال تجلیل شد.
پوکر مهدی طارمی در استادیوم 22 ژوئن فامالیسائو نام او را وارد کتاب تاریخ و آمارهای ماندگار باشگاه پورتو کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ثبت نام حج آغاز شده و دولت حمایت خوبی از حج انجام داده و مصوبه خوبی داشتیم. ان شاءالله زائرین عتبات با دغدغه کمتری در این دوران حضور پیدا خواهند کرد.
سازمان حج و زیارت با فرا رسیدن زمان ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع از صبح چهارشنبه دهم اسفندماه، جزئیات و شرایط ثبت‌نام را اعلام کرد. هزینه سفر حج در دو بخش از زائران دریافت می‌شود که بخش اول این هزینه، ۱۳۰ میلیون تومان تعیین شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی با بیان این‌که درحال حاضر ۵۸۰۰ زائر در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت در عراق بسر می‌برند، گفت: از ۲۸ شهریور ماه تا ۲۸ مهرماه برای اعزام ۲۸ هزار زائر به عتبات عالیات ظرفیت‌سازی شده که تاکنون ۲۱ هزار نفر ثبت نام کرده اند و از این تعداد ۸ هزار نفر اعزام شدند.
مسئول نظارت بر قرارداد بیمه زائران اربعین حسینی سازمان حج توضیحاتی را در خصوص بیمه زائران اربعین اعلام کرد.
تاکنون 48 نفر فوتی بر اثر مرگ طبیعی یا سانحه داشتیم که 70 درصد از فوتی ها مشمول بیمه نیستند و در سامانه سماح ثبت نام نکرده بودند که از همین جهت خواهش می‌کنیم زائران در سامانه ثبت نام کنند.
مدیر کل برنامه ریزی و پذیرش و اعزام عتبات عالیات سازمان حج آخرین آمار ثبت نام زائران اربعین را اعلام کرد.
مدیر کل برنامه ریزی و پذیرش و اعزام عتبات عالیات سازمان حج آخرین آمار ثبت نام زائران اربعین را اعلام کرد.
مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی با بیان اینکه طی روزهای گذشته ۳ نفر از زائران کشورمان در گذشته اند گفت: متأسفانه این ۳ نفر در سامانه سماح ثبت نام نکرده و بیمه نبوده اند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی با بیان اینکه طی روز‌های گذشته ۳ نفر از زائران کشورمان در گذشته اند گفت: متاسفانه این ۳ نفر در سامانه سماح ثبت نام نکرده و بیمه نبوده اند. به زائران اکیدا توصیه می‌شود؛ حتما در سامانه سماح ثبت نام نمایند تا ازخدمات بیمه اربعین برخوردار شوند.
مدیر کل برنامه ریزی و پذیرش و اعزام عتبات عالیات سازمان حج آخرین آمار پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی زائران اربعین را در سامانه سماح تشریح کرد.
براساس آخرین یافته ها مشخص شد در بهترین حالت تنها حدود نیمی از زائران تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
رئیسی ثبت نام در سامانه «سماح» را به منظور خدمت رسانی بهتر و تردد آسانتر زائرین اربعین ضروری و مهم دانست و بر لزوم اطلاع رسانی دقیق برای آرامش بیشترعاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و رفع فوری دغدغه‌ها و مشکلات زوار تاکید کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت، از فعالیت بیش از ۴۰۰ نفر از کارگزاران در واحد امداد و راهنمایی زائران و گمشدگان در اربعین خبر داد و گفت: ۲ میلیون و ۴۰ هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.
رئیس پلیس راهور از رفع خطر نقاط حادثه خیز مسیر تردد زائران اربعینی خبر داد و گفت: 65 درصد از افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند.
رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه عزیزانی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند بلافاصله مشمول بیمه می‌شوند، اظهار کرد: زائران با ثبت نام در این سامانه، با مبلغ حداقلی هر نفر ۱۸ هزار تومان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و از خدمات قابل توجهی برخوردار می‌شوند.
به گفته وحیدی پیش بینی ما برای اربعین امسال پنج میلیون زائر است اما خواسته شده است که داوطلبان در سامانه ثبت نام کنند تا اعداد و برآورد دقیق‌تری پیش بینی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ