کشورهای توسعه‌یافته با ایجاد پارک‌های شیمیایی و صنایع پتروپالایشگاهی و ارائه اعتبارات و تسهیلات مناسب زمینه رشد چشم‌گیر صنایع پتروپالایشی خود را فراهم کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر پیشین ایران در کویت گفت: در موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام شد که ایران با طرف کویتی مذاکره دارد و نه با طرفی دیگر، بدان معنا که اختلاف مطرح میان ایران و کویت و عربستان نیست.
وزارت خارجه عربستان خواستار مذاکره با ایران شده و گفته است: «ما خواستار مذاکره هستیم. بر این اساس که پادشاهی عربستان و کویت یک طرف مذاکره و ایران طرف دیگر این مذاکرات بر اساس قوانین بین‌المللی قرار گیرند.»
آغاز گفتگو‌های ایران و عربستان با میزبانی عراق، مبدأ روندی بود که در جریان آن تحولات قابل‌توجهی در خاورمیانه رقم خورد؛ امارات و کویت پس از ٧ سال سفرای خود را به تهران بازگرداندند، مذاکرات عربستان و انصارالله برای پایان بحرانی ٩ساله شروع شد و روابط دیپلماتیک تهران و ریاض از سرگرفته شد.
این درحالی است که اکنون کویت و عربستان مدعی شدند منابع طبیعی میدان گازی الدره(آرش) تنها حق مشترک این دو کشور است و طرف دیگری در آن حق ندارد.
این درحالی است که اکنون کویت و عربستان مدعی شدند منابع طبیعی میدان گازی الدره(آرش) تنها حق مشترک این دو کشور است و طرف دیگری در آن حق ندارد.
وزیر خارجه کویت امروز سه شنبه بار دیگر مدعی مالکیت انحصاری کویت و عربستان بر میدان گازی آرش شد.
سعد البراک، وزیر نفت کویت بر یکپارچگی موضع کویت و عربستان درخصوص میدان گازی آرش واقع در منطقه دریایی مشترک بین دو کشور تاکید کرد.
دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس طی روزهای اخیر مدعی شده‌اند که میدان گازی آرش که آنها آن را «الدره» می نامند، صرفا متعلق به این دو کشور است.
دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس طی روزهای اخیر مدعی شده‌اند که میدان گازی آرش که آنها آن را «الدره» می نامند، صرفا متعلق به این دو کشور است.
دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس طی روزهای اخیر مدعی شده‌اند که میدان گازی آرش که آنها آن را «الدره» می نامند، صرفا متعلق به این دو کشور است.
البراک معاون نخست وزیر و وزیر نفت و امور اقتصادی و سرمایه گذاری کویت در بیانیه‌ای مدعی شده است که این میدان «ثروت طبیعی کویت و عربستان است و تا زمان ترسیم مرز‌های دریایی، هیچ طرف ثالثی در آن حقی ندارد.»
پیش تر وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: ما به توسعه این میدان ادامه می‌دهیم. ما بیانیه عمومی مشترکی را صادر و ایران را تشویق کرده‌ایم اگر مدعی سهمی در این میدان است، پای میز مذاکره بیاید و این مسئله، یک ادعا مانده است.
یک منبع سعودی از بررسی طرح اتصال ریلی عربستان به ایران از طریق کویت و بصره توسط ریاض خبر داد.
خبرنگار ارشد روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» در امور خاورمیانه اعلام کرد که عربستان اتصال خط ریلی با ایران از طریق کویت و بصره عراق را بررسی می‌کند.
کاردار سفارت ایران در کویت در گفت وگویی به اهمیت بازگشت روابط تهران و ریاض پرداخت و از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عربستان به ایران خبر داد.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق این پروژه را جریان کنفرانسی با حضور نمایندگانی از وزارت راه و ترابری ایران، اردن، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی، سوریه و امارات عربی متحده اعلام کرد.
معاون وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به عربستان و کویت، با مقامات این دو کشور و همچنین یمن دیدار خواهد کرد.
کشور‌های عربی از جمله امارات، قطر، عربستان، کویت، سلطان نشین عمان و بحرین از اتباع خود خواسته اند تا از سفر به تانزانیا و گینه استوایی خودداری کنند.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: در حوزه منطقه‌ای گام‌های خوبی برداشته شده و در حال پیگیری است. روابط با عربستان در جهت طبیعی حرکت می‌کند و بزودی با همتای سعودی خود دیدار و فعالیت سفارتخانه‌ها از سر گرفته خواهد شد.
امیر کویت با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای به رئیس جمهور ایران و پادشاه عربستان سعودی، توافق ریاض-تهران را گامی مهم برای تحقق امنیت و ثبات منطقه‌ دانست.
امیر کویت به مقامات ایران و عربستان به سبب امضای توافق آشتی میان دو کشور تبریک گفت.
کشورهای اردن، مصر، عربستان، قطر، کویت، سلطنت عمان، امارات، ترکیه و الجزایر جنایت اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینی ها در نابلس را محکوم کردند.
دیدار دو تیم فوتبال عراق و عربستان در بیست‌و‌پنجمین دوره مسابقات جام کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس با نتیجه ۲-۰ به نفع عراق به پایان رسید. در ابتدای این دیدار گزارشگر معروف اماراتی در مدح عراق و عراقی‌ها جملات جالبی را بیان کرد. شهر بصره عراق این روز‌ها میزبان مسابقات جام کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس است. انتخاب نام جعلی "خلیج عربی" برای این مسابقات با واکنش مقامات مسئول ایران روبه‌رو شده است. مسابقات جام کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس هر چهار سال یک بار با حضور تیم‌های عراق، عمان، عربستان سعودی، یمن، بحرین، کویت، قطر و امارات برگزار می‌شود.
ولیعهد عربستان و نخست وزیر کویت امروز سه شنبه دیدار و درباره تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ