طالبان تنها چند ماه پس از دستور تفکیک جنسیتی، ورود زنان افغان به پارک‌های عمومی و نمایشگاه‌های تفریحی پایتخت را ممنوع کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بنابر گزارش رسانه های محلی، طالبان نیروهای زیادی از قول اردوی الفاروق هرات با تجهیزات پیشرفته نظامی جا مانده از ارتش آمریکا به مرز اسلام قلعه ارسال کرده است. منبع: ندای بلوچ
این بالگرد، یک بالگرد سبُک نظامی چندمنظوره است که بر پایه ام‌دی ۵۰۰ و هیوز اواچ-۶ کایوس ساخته شد. این بالگرد توسط شرکت «بالگردسازی مک‌دانل داگلاس» توسعه یافته‌است که بخش بالگردسازی این شرکت، امروزه با نام ام‌دی هلیکاپترز به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند.
وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در درگیری که در مرز سیستان و بلوچستان صورت گرفت، پاسخ مقتضی به مرزبانان افغانستانی داده شد. درگیری مختصری بود و برطرف شد، مذاکراتی هم با طرف طالبانی صورت گرفت، در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و مرز آرام و باز است. منبع: خبرگزاری صدا و سیما
معاون سیاسی وزارت امور خارجه طالبان: سد‌های آب جزو مراکز حساس محسوب می‌شوند و به هیچ وجه به کارشناسان ایرانی اجازه داده نمی‌شود از سد کجکی بازدید کنند.
کارشناس صداوسیما گفت: اگر تعهدی از سوی طالبان وجود داشت حداقل آب بیش از پنج میلیون افغانی داخل ایران را فراهم می‌کردند.
بعد از رونمایی از ماشین، طالبان اینبار از اولین تانک ربات خود رونمایی کرد.
طالبان ۹ نفر را در ورزشگاه فوتبال شهر قندهار شلاق زدند.
موتورسواری یک زن در خیابان‌های کابل تعجب جنگجویان طالبان را به همراه داشته است.
خبرنگار: این فقط جهت ثبت شدن است، شما دو دختر دارید، آیا اون‌ها به مدرسه میروند؟ سخنگوی طالبان: (مکث) البته که میرن خبرنگار: البته که میرن، دختران شما در دوحه به مدرسه میروند…
طالبان برای متفرق کردن تظاهرات زنانی که در اعتراض به ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه برگزار شده بود، از ماشین‌های آب پاش استفاده کردند. ویدئویی از استفاده جنگجویان طالبان از آب برای متفرق کردن دختران و زنان هرات را نشان می‌دهد، که چند نفر از معترضان بر اثر اصابت آب پرفشار به زمین می‌خورند.
اولین مورد اعدام در ملاءعام از سوی طالبان در شهر فراه انجام شد و حالا یک قاضی ۳۴ ساله طالبان می‌گوید که از زمان بازگشت به قدرت در اوت ۲۰۲۱ حدود ده‌ها حکم اعدام در ولایت غزنی صادر شده است.
صبح چهارشنبه دختران دانشجو در شهر‌های متفاوت افغانستان راهی دانشگاه‌ها شدند، اما یا از ورود آن‌ها به ساختمان دانشگاه جلوگیری به عمل آمد یا به دستور نیرو‌های طالبان آن‌ها از داخل کلاس‌های درس به بیرون هدایت شدند. در برخی ویدیو‌های منتشر شده در فضای مجازی دختران دانشجو در حالی که پشت در دانشگاه مانده‌اند یکدیگر را در آغوش کشیده و گریه می‌کنند. در چند ویدیو دیگر دختران دانشجو اقدام به شعار دادن مقابل دانشگاه کرده و فریاد می‌زنند تحصیل را سیاسی نکنید.
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان با اعلام ممنوعیت موسیقی در افغانستان اعلام کرد که به هتل‌ها، مغازه‌ها و راننده‌های تاکسی در کابل دستور داده شد تا از پخش و شنیدن موسیقی خودداری کنند.
حکومت طالبان از قبر منسوب به ملا محمد عمر بنیان‌گذار طالبان رونمایی کرد.
چهار تن از نیرو‌های طالبان که به‌تازگی برای جنگ با جبهه مقاومت به پنجشیر رفته‌اند، روز جمعه وارد آرامگاه احمدشاه مسعود شدند و سنگ مزار او را شکستند.
طالبان از یگان ضد شورش زن رونمایی کرد. این زنان معتقدند باید همه زنان به مردم و کشور خود خدمت کنند. در این ویدئو از زنانی که به عنوان پلیس در حکومت پیشین خدمت کرده‌اند، خواسته شده تا دوباره بر سر کارشان برگردند.
طالبان از یگان ضد شورش زن رونمایی کرد. این زنان معتقدند باید همه زنان به مردم و کشور خود خدمت کنند. در این ویدئو از زنانی که به عنوان پلیس در حکومت پیشین خدمت کرده‌اند، خواسته شده تا دوباره بر سر کارشان برگردند.
عناصر طالبان در بدخشان به دانشجویان دختر بدون برقع، اجازه وارد شدن به دانشگاه را ندادند. برخی دختران که اصرار به وارد شدن به دانشگاه داشتند، توسط طالبان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
در این ویدئو یکی از شهروندان افغان می گوید: این دیوار در مرکز شهر مزار شریف افغانستان قرار دارد که عکس‌های شاعرانی مثل مولانا جلال الدین محمد بلخی، ابو علی سینا و رابعه بلخی روی آن حکاکی شده بود. او می‌گوید طالبان این تصاویر را با لوگوی حکومت‌شان، شعار‌ها و اعلانات خود پوشانده‌اند.
ریاست استخبارات طالبان اعلام کرد: عبدالمالک مسئول روابط خارجی، مالی و جذب گروه خوارج (داعش) بازداشت شد. استخبارات طالبان افزود: عبدالمالک از اوکراین، آلمان و اسپانیا برای کمک مالی به گروه خوارج (داعش) پول جمع‌آوری می‌کرد و افراد را از کشور‌های یادشده به گروه داعش جذب می‌کرد. وی در یک عملیات نظامی پیچیده نیرو‌های استخبارات طالبان بازداشت شده است. محل دستگیری عبدالمالک اعلام نشده است.
تظاهرات دانشجویان دختر دانشگاه هرات در اعتراض به نسل کشی شیعیان هزاره توسط جنگجویان طالبان سرکوب شد.
طبق برآورد‌های انجام گرفته در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مهاجر افغان در پاکستان ساکن هستند که نام حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آن‌ها در این کشور ثبت شده است. دیگر مهاجران افغان نیز به‌طور غیرقانونی در پاکستان زندگی می‌کنند.
در افغانستانی که دهه‌های اخیر درگیر جنگ و ناآرامی بوده است، زنان نقش کلیدی در تامین معاش خانواده‌ها داشتند و حالا با روی کارآمدن طالبان آن‌ها کمتر از گذشته از حق دسترسی به اشتغال برخوردارند.
از زمانی که طالبان در ماه اوت سال گذشته به قدرت بازگشتند، صد‌ها جنگجو به کلاس‌های درس بازگشته اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ