وزرای خارجه چین و فرانسه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله بحران در قره‌باغ پرداختند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روسیه از جمهوری آذربایجان درخواست کرد تا به انسداد گذرگاه لاچین پایان دهد.
سفرا، وابستگان نظامی و نمایندگان سازمانهای بین المللی مقیم جمهوری آذربایجان با سفر به شهرستان‌های زنگیلان و لاچین در جریان آخرین تحولات سیاسی، اقتصادی و بازسازی مناطق آزاد شده قرار گرفتند.
سرویس مرزی جمهوری آذربایجان مدعی شد یکی از مرزبانانش بر اثر تیراندازی طرف ارمنستانی زخمی شد.
منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: عصر روز یکشنبه در محور اتوبان شهید آقابابایی لاین جنوب به شمال در اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب، زمین دچار فرونشست شد و حفره‌ای ایجاد شد. محدودیت تردد و انسداد عرض جنوب به شمال اتوبان شهید آقابابایی بعد از پل اطشاران توسط پلیس راهور و نیروی انتظامی برای بررسی و رفع خطر از محل ناشی از حفره ایجاد شده در اتوبان شهید آقابابایی ایجاد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: عصر امروز در محور اتوبان شهید آقابابایی لاین جنوب به شمال در اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب، زمین دچار فرونشست شد و حفره‌ای ایجاد شد.
نخست وزیر ارمنستان می‌گوید که نتیجه مذاکرات اخیر در مسکو درباره رفع انسداد کریدور لاچین، رضایت‌بخش نبوده است.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد بازگشایی گذرگاه لاچین تاثیر مثبتی بر مذاکرات صلح میان ایروان و باکو دارد.
رهبران ارمنستان و روسیه تلفنی درباره کریدور لاچین در قره باغ کوهستانی گفتگو کردند.
مقامات ارمنستان مدعی دهستند که هدف الهام علی اف از بستن گذرگاه لاچین، گروکشی و ایجاد فشار به ایروان برای موافقت آن‌ها با بازگشایی کریدور موسوم به «زنگزور» است.
نماینده دبیر کل ناتو در امور آسیای مرکزی و قفقاز به کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان سفر و با مقامات دو کشور درباره اختلافات مشترک رایزنی کرد.
دیپلمات ارشد آذربایجان گزارش‌ها درباره مسدود کردن کریدور لاچین را تکذیب کرد.
وزیر خارجه روسیه خواستار رفع هر چه زودتر بحران در گذرگاه لاچین شد.
وزیر خارجه ارمنستان می گوید کشورهای عضو گروه ۲۰ باید با توسل به اهرم فشارعلیه جمهوری آذربایجان، بحران کریدور لاچین را حل کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اقدامات این کشور برای حل و فصل بحران تازه در کریدور لاچین سخن گفت.
گروهی از مردم در شهر ایروان پایتخت ارمنستان در اعتراض به انسداد گذرگاه «لاچین» تظاهرات کردند.
سازمان ملل خواستار آزاد شدن عبور و مرور از گذرگاه لاچین میان مرکز قره باغ و ارمنستان شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان درباره وضعیت پیش‌آمده در کریدور لاچین پاسخ‌های لازم را ارائه کرد.
رؤسای جمهور فرانسه و جمهوری آذربایجان درباره موضوع گذرگاه لاچین به صورت تلفنی رایزنی کردند.
وزیر خارجه ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: آنکارا از موضع باکو در مورد کریدور «لاچین» حمایت می‌کند.
وزارت امور خارجه فرانسه امروز با صدور بیانیه ای خواستار بازگشایی راه ارتباطی قره باغ به ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان شد.
بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری روسیه، پاشینیان و پوتین درباره آخرین وضعیت کریدور «لاچین» و ماموریت نیروهای حافظ صلح روسیه بحث و تبادل نظر کردند.
جانشین رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه تردد در هر دو مسیر محور مهران به ایلام برقرار است و این محور هنوز یکطرفه نشده است، گفت: دیگر اجازه خروج از کشور به زائران داده نمی شود.
رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان از استقرار ارتش این کشور در شهر راهبردی لاچین در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد و افزود روستا‌های زابوخ و سوس تحت کنترل درآمدند.
رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کرد کنترل شهر لاچین رسماً به این کشور واگذار شده و نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان هم‌اکنون در شهر مستقر شده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ