سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز هشدار داد: مسکو از غرب می خواهد تا درباره نیروگاه اتمی «زاپروژیا» خودکشی نکند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: مسکو نه می‌خواهد و نه بر اساس قوانین تحمیل شده توسط سایر کشورها زندگی خواهد کرد.
رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه هشدار داد که لهستان با اعزام نیروی نظامی به غرب اوکراین به دنبال اشغال مناطق غربی اوکراین است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اعتماد به کشورهای غربی از جمله انگلیس نابودکننده خواهد بود.
شهریار حیدری نماینده مردم سرپل ذهاب و قصرشیرین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: روسیه درگیر نزاع داخلی و جنگ اوکراین است که تا حدودی نیز غرب مقابل آن‌ها قرار گرفته است. کشوری که هنوز نتوانسته اوکراین را شکست دهد می‌خواهد افکار عمومی را تغییر دهد و به همین خاطر دچار این اشتباه استراتژیک شده است!
وزیر دفاع روسیه با هشدار به متحدان غربی در تجهیز مهمات خوشه‌ای به ارتش اوکراین فاش ساخت: روسیه با آگاهی از خطرات این مهمات علیه غیرنظامیان، در صورت استفاده دشمن، واکنش مشابه نشان خواهد.
معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد اگر کشورهای غربی جنگنده‌های اف-16 در اختیار ارتش اوکراین قرار دهند با مشکلات و خطرات جدی روبرو خواهند شد.
طبق اطلاعات و گزارش ویژه‌ای که در این باره به دست رأی الیوم رسیده است، میخائیل بوگدانوف گفته است که برنده شدن کمال قلیچداراغلو، نامزد اپوزیسیون ترکیه که از حمایت گسترده کشور‌های غربی برخوردار است، منجر به از دست دادن یک میانجی صادق و قابل اعتماد برای روسیه خواهد شد که قادر به ایجاد شرایط امن برای هرگونه گفتگو و مذاکره درباره بحران اوکراین در آینده است.
پس از هشدار تحریمی از سوی آمریکا، دولت ترکیه اعلام کرده که می‌خواهد بازصادرات کالاهای غربی به روسیه را متوقف کند.
اولیانوف گفت: با اراده سیاسی مناسب، این [احیای توافق هسته‌ای]ممکن خواهد بود. ایران، روسیه و چین این اراده سیاسی را دارند، اما کشور‌های غربی فاقد آن هستند.
«"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه قبل از آغاز حمله سراسری کشورش به اوکراین، به هیچ عنوان این دیدگاه را نداشت که جنگ اوکراین تبدیل به یک جنگ فرسایشی خواهد شد. این همان مساله‌ای بود که بایدن در سفر به اوکراین مورد اشاره قرار داد و به طور خاص تاکید کرد که وحدتِ ایجا شده در جبهه کشور‌های غربی در حمایت از اوکراین، تا حد زیادی پوتین را شوکه و شگفت زده کرده است.»
دیپلمات ارشد روسی می گوید که تجهیزات نظامی غرب که به اوکراین فرستاده شده است؛ همگی زمین گیر خواهند شد.
یک مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد غرب با فشار بر کشورهای آفریقایی، می خواهد مانع توسعه روابط آنها با مسکو شود.
بوریس جانسون به رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده بود که "تحریم‌های سخت" غربی در راه خواهد بود و اگر به اوکراین حمله کند، ناتو حمایت‌هایش را افزایش خواهد داد.
کرملین می‌گوید تانک‌های عرضه شده توسط ایالات متحده و کشور‌های غربی در اوکراین سوزانده خواهند شد.
یک رسانه غربی در گزارشی به تشریح ابعاد مختلف مسیری پرداخت که روسیه و ایران برای دور زدن تحریم ها از آن استفاده خواهند کرد.
مقام دولت روسیه می‌گوید ماهواره‌های غیرنظامی کشورهای غربی اطلاعات میدانی ارتش روسیه را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند و از این رو این ماهواره‌های شبه‌غیرنظامی جزء اهداف نظامی خواهند بود
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه می گوید غرب خواهان قطع رابطه کامل با روسیه نیست.
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا و غرب با توسل به «دروغ و فریب‌کاری» در تلاشند تا روسیه را منشأ تهدید هسته‌ای جلوه دهند.
در حال حاضر همه‌پرسی الحاق چهار منطقه شامل دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در منطقه شرقی دونباس و همچنین زاپروژیا و خرسون در جریان است و امروز پایان خواهد یافت. اوکراین و کشور‌های غربی همه‌پرسی‌ها را ساختگی خوانده و مدعی هستند نتایج آن از قبل تعیین شده و آن را به رسمیت نخواهند شناخت.
«سرگئی مارکوف» مشاور سابق رئیس جمهور روسیه با تهدید انگلیس به حمله اتمی گفت: شهرهای شما هدف قرار خواهند گرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با نزدیک شدن به فصل سرما و تیره شدن روابط غرب با روسیه به دلیل جنگ با اوکراین، آمریکا می‌خواهد پرونده اتمی ایران را با توافق ببنند تا تمرکز خود را بر جنگ روسیه و اوکراین معطوف کند.
ولادیمیر پوتین در این نشست تلاش کشورهای غربی برای انزوای روسیه را محکوم به شکست و تهدیدی برای سراسر جهان خواند و گفت: «مهم نیست عده‌ای برای انزوای روسیه چقدر تلاش می‌کنند، چنین چیزی غیرممکن است.»
ولادیمیر پوتین در این نشست تلاش کشورهای غربی برای انزوای روسیه را محکوم به شکست و تهدیدی برای سراسر جهان خواند و گفت: «مهم نیست عده‌ای برای انزوای روسیه چقدر تلاش می‌کنند، چنین چیزی غیرممکن است.»
نماینده روسیه در سازمان ملل امروز با اعلام اینکه موضوع قتل «دوگین» را در نشست شورای امنیت مطرح خواهد کرد، گفت: کشورهای غربی به اوکراین در شانتاژ نیروگاه اتمی «زاپروژیا» کمک می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ