یک مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد غرب با فشار بر کشورهای آفریقایی، می خواهد مانع توسعه روابط آنها با مسکو شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه آمریکا از کشورهای سازمان ملل متحد خواست تا از روسیه بخواهند که از باج‌گیری و اخاذی از دریای سیاه دست بردارد!
دولت روسیه کشور نروژ را در فهرست کشورهای خارجی قرار داد که علیه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های مسکو، اقدامات «غیردوستانه» انجام می‌دهند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غرب نتوانسته روابط میان مسکو و کشورهای آمریکای لاتین را تضعیف کند.
رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای آفریقایی ظرفیت بالایی برای توسعه دارند.
یک سناتور روس آزادی رهبران گروه افراط‌ گرای اوکراینی « آزوف» و حمایت از عضویت اوکراین در ناتو را نشان دهنده لغزش ترکیه به سوی کشورهای غیردوستِ روسیه، دانست.
رئیس جمهور اوکراین در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با رهبران کشورهای آفریقایی که به امید میانجی‌گری جهت پایان جنگ وارد این کشور شده‌اند، از شرط کی‌یف برای آغاز مذاکرات صلح پرده برداشت.
سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه آینده اقتصاد جهان متعلق به کشورهای بریکس خواهد بود، گفت که کشورهای بریکس مستقل از دلار ارز خود را خواهند داشت.
وزیر خارجه روسیه امروز در بروندی تأکید کرد: اتحادیه اروپا مطابق با شیوه‌های استعماری از کمک مسکو به آفریقا جلوگیری کرد.
نخست وزیر روسیه می‌گوید که این کشور در شرایط فعلی همچنان به گسترش روابط با چین و سایر کشورهای دوست ادامه خواهد داد.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید آمریکا و کشورهای عضو ناتو به دنبال این هستند تا آسیای مرکزی را به بستری برای تهدید علیه مناطق جنوبی روسیه تبدیل کنند.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که نشست چهارجانبه مسکو درباره سوریه با حضور کشورهای روسیه، ایران، ترکیه و سوریه، پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه برگزار خواهد شد.
وبگاه آمریکایی آنتی‌وار از عدم تمایل کشورهایی که در مدار ژئوپلتیک واشنگتن قرار ندارند، برای پیوستن به کمپین تحریم‌ها علیه مسکو خبر داد.
بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، این کشور برنامه ریزی های لازم برای برگزاری نشست مشترک با کشورهای آفریقایی را در دستور کار دارد.
سفیر سوریه در مسکو اعلام کرد غرب با اتخاذ رویکرد دوگانه در قبال دو کشور زلزله زده همسایه، ماهیت واقعی خود را نشان داد.
سخنگوی دوما روسیه می‌گوید که برنامه آلمان برای مصادره دارایی‌های روسیه و انتقال آن به اوکراین، ممکن است سایر کشورها را هم در دام نقض قوانین بین‌المللی بیندازد.
مطابق تغییر اعمال شده از سوی رئیس جمهور روسیه در فرمان قبلی، مسکو به کشورهای «غیردوست» اجازه می‌دهد تا بدهی خرید گاز طبیعی روسیه را با ارز خارجی پرداخت کنند.
تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا با اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اعطای تضامین امنیتی به مسکو، رسما مخالفت کردند.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: مسکو قبلاً به صراحت اعلام کرده بود که به کشورهایی که سقف قیمت ضدبازار را حمایت کنند، نفت عرضه نخواهد کرد.
تازه‌ترین اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی برای زمین‌گیرکردن روسیه در اوکراین، تعیین سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه است که برخی اعتقاد دارند که این طرح به دلایلی احتمالا شانس موفقیت ندارد.
رسانه ها از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای روسیه و اوکراین در آینده نزدیک خبر می‌دهند.
رئیس جمهور ترکیه مقاومت روسیه در برابر حملات غرب را ستود و گفت: مسکو زیرحملات بی امان غرب قرار دارد.
تظاهرکنندگان در مسکو خواهان خروج نیروهای ناتو از کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق شدند.
معاون اول رئیس جمهور پیش از عزیمت به مسکو برای شرکت در دومین مجمع اقتصادی خزر، گفت: توسعه مناسبات با کشورهای همسایه از راهبردهای دولت است.
معاون وزیر خارجه روسیه فرافکنی های کشورهای غربی از جمله اوکراین و آمریکا در خصوص بکارگیری سلاح اتمی در نبرد مسکو و کی یف را رد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ