نماینده روسیه در سازمان ملل امروز با اعلام اینکه موضوع قتل «دوگین» را در نشست شورای امنیت مطرح خواهد کرد، گفت: کشورهای غربی به اوکراین در شانتاژ نیروگاه اتمی «زاپروژیا» کمک می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارآگاهان جنایی تهران در جست‌جوی قاتلی هستند که جوانی را در نزاع خیابانی به قتل رسانده و فراری شده است.
ساعت حدود هشت صبح یک روز جمعه بود که ساکنین خیابان ظفر با شنیدن صدای گلوله دچار اضطراب شدند و به خیابان ریختند تا بفهمند ماجرا از چه قرار است. همسایه‌های‌خانه زن‌و شوهر آمریکایی که صدای شلیک گلوله‌های پی‌درپی را از آن خانه شنیده بودند؛ پشت در خانه‌مورد نظر رفته بودند، اما دوریس در را باز نمی‌کرد.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل قتل جوان ۳۰ ساله در تهران خبر داد و گفت: پدر این جوان اظهار کرد، پس درگیری لفظی، پس از هل دادن و برخورد سر وی با لبه پله فرزندم فوت کرده است.
در همان حال که هر دو طرف دعوا روی موتور نشسته بودند بین آن‌ها درگیری لفظی صورت گرفت: «درگیری بین ما زیاد طولانی نشد. من خیلی سریع گاز موتور را گرفتم و از مهلکه دعوا دور شدم. آن موتور سوار ناشناس هم گاز داد و دور شد. چند متر جلوتر من متوجه شدم که احمد روی شانه‌های من افتاده است. متوجه شدم بیهوش است. وقتی از موتور پیاده شدم او غرق در خون روی زمین افتاد. تازه آن زمان متوجه شدم ضربه عمیقی با چاقو به سینه احمد زده بودند. سپس او را به بیمارستان منتقل کردم که دیگر بی‌فایده بود.»
متهم گفت: «مهندس عمران هستم و همیشه سرم در کار و درس خودم بوده است. مدتی قبل پیشنهاد شد که دهیار روستای سنگان شوم و با توجه به عدم سوء پیشینه بخشداری حکم دهیاری من را داد. وقتی کارم را شروع کردم امید که با من نسبت فامیلی داشت می‌خواست به من باج بدهد تا ساخت و ساز غیرمجاز خود را ادامه دهد. اما فکرش را هم نمی‌کرد که من جلوی او را بگیرم و مانع ادامه فعالیت‌های غیرمجازش شوم. برای همین از من کینه به دل گرفت.»
ستایشی درباره تبادل زندانیان با کشورهای دیگر و اینکه آیا تبادل جدیدی داریم، گفت: استرداد مجرمان منطبق با موازین قانونی و توافقات کشورها در رابطه با انتقال محکومان است؛ مثلا انتقال اسدالله اسدی موکول به قوانین مجلس بلژیک و ایران بود و همچنان تاکید می‌کنم که ارتکاب هرگونه خطا و انتساب جرم به اسد الله اسدی را محکوم می‌کنیم، ولی او با توجه به قوانین به کشور منتقل شدند.
ستایشی درباره تبادل زندانیان با کشورهای دیگر و اینکه آیا تبادل جدیدی داریم؟ گفت: استرداد مجرمان منطبق با موازین قانونی و توافقات کشورها در رابطه با انتقال محکومان است. برای مثال انتقال اسد الله اسدی موکول به قوانین مجلس بلژیک و ایران بود و همچنان تاکید می‌کنم که ارتکاب هرگونه خطا و انتساب جرم به اسد الله اسدی را محکوم می‌کنیم ولی او با توجه به قوانین به کشور منتقل شدند.
در این درگیری هردو شرور مسلح به سلاح سرد بوده اند و وی را از ناحیه قفسه سینه، قلب و پشت سر مضروب می‌نمایند. لازم به ذکر است هردو ضارب دارای سوابق شرارت و فساد اخلاقی بوده به طوریکه در سوابق یکی از ایشان دستگیری به جرم قتل نیز وجود دارد. ضاربان بلافاصله پس از واقعه توسط نیرو‌های انتظامی دستگیر و بازداشت شده اند.
زن دستگیر شده – داریا ترپووا – یک شهروند روس است که قبلاً به دلیل اعتراض به جنگ در اوکراین بازداشت شده بود. بازرسان روسی گفتند که ترپووا 26 ساله را دستگیر کرده اند که به گفته آنها مظنون به آوردن مواد منفجره به کافه سن پترزبورگ است.
سرهنگ بهاروند به سوابق دستگیری متهم اشاره کرد و افزود: مجرم از اراذل و اوباش شهرستان و دارای سوابق دستگیری ۲ بار در سال ۹۷، ۳ بار در سال ۹۸ و ۲ بار در سال ۹۹ به اتهام حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز، قدرت نمایی و تیراندازی در سطح شهر می‌باشد و تا مرداد ماه سال‌جاری در زندان به‌سر می‌برده که با قرار وثیقه آزاد و ابتدای شهریور ماه مرتکب قتل شده و تاکنون متواری بوده است.
کارآگاهان جنایی اهواز روز ۱۷ آذر سال گذشته وقتی از وقوع یک قتل مطلع شدند به محل حادثه رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند. شواهد و مدارک موجود حکایت از آن داشت که مقتول توسط برادر خود که فردی شرور و دارای یک فقره سابقه قتل است، کشته شده است.
اشتری گفت: راهبرد دشمن، کشته‌سازی است. در این جمع‌ها افرادی با سنگ و چاقو یا سلاح‌هایی که در اختیار نیرو‌های ما نیست به قتل رسیده بودند. سلاح ما در میدان، ساچمه‌زن پلاستیکی است. نیرو‌های ما که با آشوب مبارزه می‌کنند اسلحۀ غیرکشنده دارند.
کارشناسان معتقدند که زمان برای رهبری پوتین رو به پایان است و او با تهدید‌هایی از سوی حلقه داخلی افراد نزدیک به خود نیز روبروست. این افراد ناراضی پوتین را متهم می‌کنند که در پشت پرده مرگ «داریا دوگینا» روزنامه نگار راست افراطی در مسکو در هفته گذشته نقش داشته است.
وزارت کشور اتریش شایعات مربوط به قتل ناتالیا ووک را تایید نکرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کتمان دخالت کی‌یِف در قتل دختر فیلسوف و متفکر برجسته روسیه، «حلقه‌ دیگری از زنجیره دروغ‌های رئیس جمهور اوکراین است.»
وزیر خارجه روسیه ترور دختر فیلسوف مطرح این کشور را «جنایتی وحشیانه و نابخشودنی» خواند.
پوتین گفت: داریا دوگین یک روزنامه نگار، دانشمند، فیلسوف و خبرنگار نظامی است که صادقانه به مردم و میهن خدمت کرده است.
رئیس جمهور روسیه امروز با تسلیت مرگ «داریا دوگین» گفت که قتل وی «جنایتی نفرت انگیز و بزدلانه» بوده است.
سرویس اطلاعاتی روسیه، اوکراین را به دست داشتن در قتل داریا دوگینا، دختر الکساندر دوگین، نظریه‌پرداز روس متهم کرده که به مواضع ملی‌گرایانه افراطی مشهور است.
سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد قتل دختر مشاور ارشد رئیس جمهور این کشور از سوی نهادهای امنیتی اوکراین اجرا شده است.
به گفته پودولیاک، مقامات روسیه از مرگ دوگین استفاده خواهند کرد تا «فشار اطلاعاتی و ایدئولوژیکی» در جامعه را افزایش دهند.
مشاور رئیس‌ دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین، هر گونه ارتباط کی‌یف با ماجرای قتل دختر فیلسوف مشهور روسیه را رد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اگر ردپای دولت اوکراین در حادثه قتل دختر فیلسوف مشهور روس تأیید شود، باید از این پس درباره اجرای سیاست تروریسم دولتی کی‌یف صحبت کرد.
منابع روسی از کشته شدن داریا دوگین دختر الکساندر دوگین فیلسوف مشهور روسی درپی انفجار خودروی حامل وی خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ