گرچه سبک زندگی حجاب‌استایل‌ها با مصرف‌گرایی و لاکچری‌بازی‌هایشان دارد زندگی ایرانی_ اسلامیِ دنبال‌کنندگان شان را به سمت و سوی دیگری می‌برد و حجابی که هر روز کوتاه‌تر و کمترش می‌کنند دارد درحال غارت پوشش زن مسلمان است. اما فتوا‌هایی که صادر می‌کنند و نسخه‌های مخالف دستورات دینی که برای دنبال‌کنندگان‌شان می‌پیچند معظل بزرگی است که این روز‌ها شاهدش هستیم. حالا با نزدیک شدن به ایام اربعین، حجاب‌استایل‌ها فتوای جدیدی برای زائران اربعین اباعبدالله صادر کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فارغ از همه ضعف‌ها و قوت‌های حقوقی-فرهنگی، با یک پرسش روبرو هستیم و آن که لایحه حجاب در واقع بینانه ترین برداشت از کجا آمده و چه اراده‌ای در پی آن وجود داشته است؟
بلاگر‌های حجاب آدم‌هایی که با توهم تولید، «مصرف‌گرا» هستند و مسلمانان بی‌بخاری که سرگرم مصرف باشند را می‌سازند و عمیق‌ترین اندیشه جهان یعنی «حجاب» را تبدیل به ابزاری برای نمایش و سرگرم کردن دیگران می‌کنند. مدلینگ‌ها، دین و حجاب را وارد فرآیند مدرنیزاسیون می‌کنند و باعث «استحاله حجاب» می‌شوند.
اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظرم آن مقصودی که تدوین‌گران لایحه حجاب و عفاف در نظر دارند، به نتیجه نخواهد رسید اگر قرار بر این است که یک جامعه متین، آرام و فارغ از تنش داشته باشیم، مهم این است که به مردم کاری نداشته باشیم، مردم خودشان آرام آرام اصولی که اکثریت جامعه نسبت به آن پذیرش دارند را رعایت می‌کنند.
فارس می‌گوید بعد از ارسال لایحه عفاف و حجاب به مجلس واکنش‌های زیادی علیه این لایحه شکل گرفت و پس از آن در سامانه این خبرگزاری نیز پویشی ثبت شد که در یک‌هفته به بیش از ۱۲۱ هزار امضا رسیده است.
فارس نوشت: امام جمعه قم با بیان اینکه نگاهمان به افرادی که خود را از نعمت حجاب محروم کرده‌اند بدبینانه نیست، گفت: نگاه ما نگاه امیرالمؤمنین (ع) و مالک اشتر است که با همه اقشار جامعه چه دیندار و چه غیر دیندار برخورد خوب داشتند، ولی این سخن، به معنی این نیست که اگر کسی از خط قرمز‌ها عبور کند با او برخورد قانونی نشود.
وزیری در اینباره نوشت: برای آنانکه واقعا برایشان سوال شد و البته برای دوستانمان، منبع جمله منتشر شده در بنرهای حجاب نمایشگاه کتاب، کتاب “محمد ص” جمع آوری و ترجمه برخی نوشته‌های متفاوت تولستوی هست توسط یک نویسنده عرب، فلذا به زبان عربی است که نشر ثالث بخشی از آن را به فارسی ترجمه و در ۱۳۸۵ منتشر کرده.
امروز مجتمع تجاری اپال بعد از پلمب به علت کشف حجاب بازگشایی شد، اما دو واحد صنفی گرند کیدز و مک استور در همین مجتمع تجاری که با درج استوری با ارایه تخفیف مشتریان را تحریک به حضور در محل بدون حجاب شرعی می‌کرد پلمب شدند.
خبرگزاری فارس ویدیویی از تذکر لسانی بابت حجاب در متروی تهران منتشر کرده است. در این ویدیو متصدی مترو و یک خانم با پوشش چادر نسبت به تذکر به دخترهای بدون روسری اقدام می‌کنند.
فارغ از این‌که نوع عملکرد انقلابیون در هربخش با این دست از سیاست‌ها چه دستاوردی مخربی داشته، اکنون به‌نظر می‌رسد همین رویه به صورت اجتماعی در ارتباط با حجاب در پیش گرفته شده است، که در صورت عدم توجه به پی‌آمد‌های آن می‌تواند بی‌ثباتی ایران را به‌دنبال داشته باشد. عدم انعطاف در این‌باره و عدم تحقیق در باره علل ظهور و بروز چنین تغییراتی در کشور، حاکی از عدم انعطافی است که حال بعد از ۴۴ سال از انقلاب ۱۳۵۷ انتظار می‌رود مسئولان و نیرو‌های مذهبی در برابر آن هوشیارانه‌تر عمل کنند
یک واحد رستوران در ونک به دلیل عدم رعایت موازین اخلاقی و قوانین صنفی علیرغم تذکر اولیه و به علت عدم تمکین، به دستور دادستان پلمب شد.
فارس نوشت: در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی و اجرای دستورالعمل‌های ماده ۱۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی، طی بازدید اتاق اصناف به همراه دایره اماکن، تعداد ۱۴ واحد کافه رستوران در رفسنجان پلمب شد.
ما تخمین می‌زنیم که در فاصله سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی مازاد حساب جاری کشور‌های نفتی خلیج فارس ممکن است به دو سوم یک تریلیون دلار برسد. یا این وجود، در خارج از بانک‌های مرکزی این پول‌ها به کجا می‌روند؟
فارس نوشت: سوءبرداشت برخی افراد از بازنشر ویدئویی از رهبرانقلاب در مورد نهی برخورد خودسرانه مردم با بی حجابی سبب شد عده ای تصور کنند نباید با بی حجابی برخورد شود در حالی که بنا بر نظر خود رهبرانقلاب حاکمیت اسلامی نسبت به این مسئله وظیفه جدی دارد.
تصویر بنر اداره میراث فرهنگی و گردشگری مرودشت در استان فارس در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده که ظاهرا از شهروندان خواسته شده با توجه به این تاریخچه، حجاب خود را رعایت کنند.
جشن دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۲ عصر دوشنبه (۲۶ اسفند ۱۴۰۱) با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران در باشگاه دیپلماتیک وزارت خارجه برگزار شد. ایسنا، فارس و تسنیم ضمن اعلام این خبر، عکس‌هایی از این مراسم منتشر کردند.
مراسم جشن حجاب گروهی از دانش آموزان کالج فارسی و بوسنیایی در راستای تشویق و ترغیب نسل جوان و مسلمان بوسنی و هرزگوین با رعایت فرهنگ و آداب و رسوم اصیل اسلامی برگزار شد. این دانش آموزان طی یک سال گذشته تصمیم گرفتند تا حجاب را برای همیشه به عنوان راه زندگی خود انتخاب کنند.
خبرگزاری فارس از تعلیق ۱۲ نفر از زنان در کتابخانه ملی به دلیل عدم رعایت حجاب خبر داد.
فرمانده کل سپاه گفت: دشمن می‌خواهد برای ایران پادشاهان را منصوب و بعد خود آن‌ها را تبعید و 40 هزار مستشار خود را در کشور ایران مستقر کند؛ دوست دارند خیابان‌های ما مملو از شراب خانه‌ها و مراکز قمار باشد و چهره زنان ما را بی هویت ساخته و همانند زنان غرب کنند آن‌ها دوست دارند همانند گذشته ما یکی از ستون‌های دوگانه سیاست نیکسون در خلیج فارس و ژاندارم منافع آن‌ها باشیم و جوانان ما خدا را تعظیم نکنند، می‌خواهند حجاب سنگر کلیدی حفظ عزت، حرمت و صیانت از ارزش‌های والای اسلام را از زنان ما بگیرند.
آیا این زنان نمی‌دانند که برای بسیاری از مردان، زنان ولگرد و بدحجابی که برای جلب نظر دیگران دست به اقدامات و رفتارهای نامتعارف می‌زنند، حکم دستمال کاغذی‌های یکبار مصرفی را دارد که نمی‌توانند مدت زیادی همراه آنها باشند و سرانجام دور انداخته می‌شوند؟
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه، علت جنجال آفرینی بیش از حد مخالفان نظام را موفقیت‌های کشور و نظام دانست و گفت: دشمنان آنقدر از نظر رسانه‌ای جنجال آفرینی و سرو صدا می‌کنند که یادمان برود موفقیت های قابل توجهی حاصل شده است.
نیروهای انتظامی در میدان فردوسی، چهارراه تئاتر شهر، میدان و خیابان ولیعصر، میدان انقلاب، ابتدای خیابان حجاب، خیابان طالقانی و خیابان های اطراف میدان ولیعصر تا تئاتر شهر حضور دارند.
فرهنگ سازی‌های غلط توسط بلاگرهای مذهبی این روزهای اینستاگرام که در این ویدیو به برخی حقایق زندگی آن ها پرده شده است. منبع: فارس
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نهمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
واکنش جالب فرماندار فریدونکنار به حجاب خانمی که همراه خانواده‌اش در دریا حضور داشت. / فارس

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ